• ma och pa till en ängel

    Kistan man får från sjukhuset?

    Våran lille prins gick bort den 28/5 och han ligger på huddinge sjukhus. Vi har fått veta att han redan ligger i en kista. Men jag vill så gärna se hur den ser ut och om vi tycker att den är nog fin för han.


    Så därför undrar jag om någon har kort på en sådan kista? Han sa begravas precis om en månad så jag vill ha tid att hitta en ny om vi inte tycker att den passar.


    Tack på för hand!


    storasyster - 2003 Storebror - 2007 *Lillebror - 2009*
  • Svar på tråden Kistan man får från sjukhuset?
  • Penapöna

    Jag skulle gissa att det i så fall är en typ transportkista, alltså ingen finare variant.

  • ma och pa till en ängel

    Skulle vilja se en bild:-S
    Ska till kuratorn på onsdag och då hoppas jag att jag/vi kan få se en sådan.
    Vill ju att han ska ha det riktigt fint. inte ligga i en hård tom "låda"

  • SeTa

    Ni kan ju köpa egen madrass, lakan osv som ni vill att han ska bäddas ner i? Vår flicka är kremerad invirad i sin snuttefilt, men hon dog tidigt i magen.
    Beklagar sorgen.

  • Ennna

    Beklagar sorgen!

    Kanske kan du be kuratorn att följa med er, så att ni tillsammans kan få titta på kistan?
    Det är jättejobbigt att se sitt barns kista, och även att se barnet i kistan, men det kan också vara väldigt viktigt så att man både förstår, och själv får se att det är så fint som man vill ha det för sitt älskade barn.

    Det är mycket som man själv får vara med att göra. Du och ni kan måla en kista om ni vill. Ni får bädda med egna lakan, och ge den lilla egna kläder. Ni kan lägga ner saker till barnet, och ni kan plocka era egna blommor vid begravningen om ni vill.
    I stort sett kan man göra allt själv, om man orkar och vill.

    Skickar många kramar!

  • MinEmPsi

    Min dotter låg också på huddinge sjukhus..!
    Pressen på min sida är kistan hon låg i när vi kom in till patolog avdelningen för kläd på henne samt lägga i lite saker på kistan!
    När vi kom in så låg dessa två rosor på! Jätte fint och åh så glad jag blev när vi steg in där att de låg där! Såg så vackert ut!

    Vår dotter låg redan på en madrass samt hade täcke så den "ingick" kan man väl säga! Sen efter vi sa farväl och sista hejdå så stängde vi locket och de såg likadant ut när vi skulle ha begravningen!

    Är det något annat du undrar så maila gärna!

    Beklagar så hemskt mycket!

  • MinEmPsi

    ps: Vi bad även vår kurator följa med när vi skulle in dit så vi inte var ensamna och det var jätte skönt att ha henne i bakgrunden samt att hon kunde ta kort på oss tre-tillsammans!

  • Mkmit

    Vi hade som de flesta en vit liten kista men valde att måla på den. Titta på mina bilder så får du se hur den blev.

    Beklagar verkligen att ni behöver vara med om detta.

  • Ann Lee

    Beklagar förlusten av er lille prins!

    Den kistan som vi fick till vår dotter var vit. Den var fin, eller ja, så fin en kista nu kan vara. Täcke och madrass ingick. Vi anlitade en begravningsbyrå och därifrån fick hon nallelakan som hon blev nerbäddad i.
    Ni kan välja att köpa egna lakan så att er son får precis som ni vill ha det.

    Stor varm kram!


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Angeelica83

    beklagar att ni inte fick behålla eran lille kille. vi förlorade våran dotter i början på maj. vi tog kistan från sjukhuset. kolla mina bilder om du vill. liten och vit, jätte fin tyckte jag beror på va man tänkt sig så klart.. i kistan hade de gjort jätte fint men allt vi skickade me och bäddat ner henne. men kolla med sjukhusprästen lr kuratorn de vet. Kramar Angeelica

  • Jessie 81

    Beklagar så att ni inte fick behålla er lillkille. Vi miste vår lilla Sissie för snart ett år sedan och vi valde att beställa en annan kista än den vi fick skickat till sjukhuset från begravningsbyrån. För den kistan var skadad och kändes inte rätt att Sissie skulle begravas i den. Kika in på mina bilder om du vill se hur hennes kista såg ut. Den kistan ser ut som en barnsäng. Sissies är rosa men den fanns även i blått.  Vi fick specialbeställa med nya mått eftersom standardmåtten var för barn som dött i magen eller vid födseln och så tog vi i lite extra eftersom vi ville packa med en stor nalle och andra saker. Kuratorn och begravningsbyrån borde ha information till er.
    Många kramar!!

Svar på tråden Kistan man får från sjukhuset?