• Svar på tråden dop + kalas
  • Beautiful

    Absolut, så ska vi göra den 5 juli när vi ska ha dop och samma dag fyller tösen 3 år.. Känns bra också för då går ju inte all uppmärksamhet till bebben utan även storasyster/bror!

  • Parven

    Så är våra planer oxå, då sonen blir 2 freda 24e juli (dopet på sön..)

  • bevmalin

    hur ska ni göra med dukning? dopdukning? kalasdukning? eller blanda? vill ju att det ska synas att det är edvins dop men också att naima ska få ha kalas...

  • norgesessan

    Vi slog inte ihop när tvåan döptes. en dag hade vi kalas för ettan (3 år), (fredag), söndan hade vi dop och dopsfest. Ville ha renodlat födelsedagsfest, och renodlat dopsfirande.


    Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Dixie

    nja, det hade jag inte gjort - vi slår gärna ihop barnens kalas och har det tillsammans - men dopet tycker jag kan få vara för sig!

  • Beautiful

    Alla har ju olika syn o för våran del så känns de bäst då de e kalas varje helg i juli här plus att man vill att folk ska vara lediga.. Och så flyttar vi mitt i allt..

    Men vi kommer o ha dop i kyrkan och sedan fest i sommarstugan, kommer bjuda på mat och tårta. Tårterna kommer o va blandat då tösen önskat sig en rosa princesstårta med prinsessa på, sen blir de nog en blå doptårta också!
    Servetterna kommer o va blå (tröjservett), hade ja på tjejens dop..
    Sen blir de en massa ballonger då de kommer en del barn!
    Kommer o va utomhus..så de blir inte så pedantiskt... Jo, just de, inbjudningskorten blir gröna där jag skrivit fin personlig text..

  • JennyMB
    Beautiful skrev 2009-06-17 17:05:26 följande:

    Alla har ju olika syn o för våran del så känns de bäst då de e kalas varje helg i juli här plus att man vill att folk ska vara lediga.. Och så flyttar vi mitt i allt..

    Men vi kommer o ha dop i kyrkan och sedan fest i sommarstugan, kommer bjuda på mat och tårta. Tårterna kommer o va blandat då tösen önskat sig en rosa princesstårta med prinsessa på, sen blir de nog en blå doptårta också!
    Servetterna kommer o va blå (tröjservett), hade ja på tjejens dop..
    Sen blir de en massa ballonger då de kommer en del barn!
    Kommer o va utomhus..så de blir inte så pedantiskt... Jo, just de, inbjudningskorten blir gröna där jag skrivit fin personlig text..


    hur kan man skriva på inbjudningskorten?
Svar på tråden dop + kalas