• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sockertopp84

    Kul med så många gravida i tråden,grattis alla.För min del räcker de med två barn.

    Nu har Scott gått sin första inskolnings vecka på dagis,så nu återstå de en till sen är de dax för mej att börja jobba på mitt nya jobb.

  • Vilda Tiger

    Heidi
    Tack! Du närmar dig de magiska 12 alltså. Härligt!

    Lina
    Ja, det är ngt speciellt då man berättat att man väntar sitt första barn. Men jag gillar att det känns lugnare den här gången, att vi har Lyckan att fokusera på och att det inte känns lite stressigt att berätta för andra. Då jag fyller är det dagen före jag går in i v 9, så det känns ju lagom.

  • luzorsus
    sockertopp84 skrev 2009-09-26 17:23:06 följande:
    Kul med så många gravida i tråden,grattis alla.För min del räcker de med två barn. Nu har Scott gått sin första inskolnings vecka på dagis,så nu återstå de en till sen är de dax för mej att börja jobba på mitt nya jobb.
    För mig känns det i nuläget oxå som att två duger gott och väl Men ibland tänker man tanken att det är tråkigt att man inet ska få föda igen, inte få hålla en nykläckt bebbe, att aldrig bebbe-perioden komme rigen....men den är ju så lindrig...det blir mer när de kommer upp i åldrarna
  • luzorsus

    Jag ska ut ikväll ! Skiitkul! Med en vän som jag gick skola med. Båda har fått barn och man träffas inte lika ofta längre.Var länge sen jag var ute själv oxå....woho, är peppad

  • Lina S

    Luz - ha så skoj. Själv minns jag inte när jag var ute sist..


    Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

    Var ute en gång i sommar, i början av juni med syrran som var uppe från Stockholm, sen var mannen och jag ut en gr under sommaren...för mig är det vääldigt liiite

  • jeng

    Oj SHIT!!! Vad i har skrivit! Här som tråden har varit lite halvdöd på sista månaderna, och sen nu är jag borta en vecka och så får jag läsa hela kvällen!!

    Först och främst GRATTIS till VT, fast jag har ju redan fått sms med nyheten så jag har kunnat gratta!

    Sedan till Kvack och Rosanapp,
    Fy fasen vad jobbigt att var ai den där sitsen. Känner igen mig själv då vi verkligen inte alltid har haft det guld och gröna skogar här hemma... Mest bråkar vi om riktiga skitsaker, vilket gör att livet känns så himla menlöst!... Jag tror iaf som ni, att det är att fatta beslutet som är det svåra - sedan löser det sig alltid på något vis!!! Rosa, vad gäller pengar, så är det ju bra att få klarhet i det där med vårdnad osv. Sedan kan det ju bli tal om vårdnadsbidrag eller kanske uppfyllnad från soc och bostadsbidrag och såna saker... Jag är inte jättepåläst om allt, men det kan jag säga är att se till att ta tag i det direkt, för det tar tid!! Och som Luz så fint visat här så är det ju ingen som bryr sig om andras ekonomi, allra minst staten!!! Trist att man ska åka på betalningsanmärkningar osv pga att de inte kan sköta sina utbetalningar i tid! Kvack, hoppas du kommer fram till ett bra beslut!!

  • jeng

    Lina,
    Vad skoj med huset!! Hoppas att besiktningen går bra. Annars bör det ju inte vara alltför dyra saker och då kan man ju kompromissa och dra ner köpepriset. Din styling är det absolut inget fel på! Skitavis!!

    Ja vi kom hem från Mallis idag! Har haft det sååååå bra! Ted har älskat det och vi har bara fått slappa och läsa och äta massa god mat! Tyvärr var det himla backigt, så mina fogar har fått mycket stryk, men men Jag överlever!!!! Och himla tur är det att man har en bebis i magen som begränsar alkoholintaget, för annars hade sangriaräkningen blivit DYYYYR! *slurp vad gott..*

    Gubbarna har jobbat på nya huset nu hela veckan, och på måndag ska ph dit och kolla läget! Sedan om 1-2 veckor så måste vi dit och dra alla nya vattenrör som ska ner i golven, sen får de göra klart. Ja, sen kan vi börja med allt annat då Men himla skönt att vi får fixat probemet i grunden så snabbt!!! Sedan har man ju bara helt vanliga renoveringar framför sig, som vi måste försöka skrapa ihop pengar till... *mummel* Dags att öka på min fp tror jag...

    Bebis i magen har det bara bra, och nu är det v 28!! Jag har fortfarande inte börjat planera min fp, och vet inte om jag ska jobba 4 eller 8 veckor till... Men jag tror att jag ställer in mig på 8 och sen så tar jag komp sista 3 veckorna eller nåt, och mina sista semesterdagar!!! Då får jag pengar trots att jag slipper ta ut fp... alltid nåt!

    PÅ tisdag börjar ted sin inskolning på dagis. Sedan ska han gå som 40h barn fram till nyåret, fast han ska ju inte gå så mycket. men vi har iaf möjligheten att styra det som vi vill efter hur jag jobbar och hur mycket behov jag har pga fogar osv. Sedan går han ner till 15h barn när bebis kommer! KOmmer nog bli jättebra, han stortrivs ju på ÖF som han har fått gå på i nya huset nu. Det finns ju ingen här hos oss!!

  • Vilda Tiger

    Jucea
    Skönt att ha er hemma igen! Och det låter som om ni har haft en jättego semester. Är det utvilade att ha åkt med en ettåring?

    Skitväder ute. INte regn men grått och trist. Vi ska bara ta det lugnt och under em har vi babysim och middag hos Marcus föräldrar. Och sedan var det slut på helgen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8