• Armani

    (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 6

    Här är tråden för oss som som väntade barn i oktoder 2008, några små valde att titta ut innan och några efter.

    Vår egna hemsida med BF-lista, födda mm finns på home.aland.net/ma22012/oktober/
    Vill man vara med där så kontaktar man Cecese antingen genom ett inlägg här i tråden eller hennes inbox.

    Här är våra gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m36907228.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39860399.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882678.html


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 6
  • MissMy

    armani:är du sedan snäll och fixar en ny tråd innan denna går ut nästa vecka?!

  • Armani

    Natt nr 2 avklarad Inatt har det gått bättre! Var in till henne en gång strax efter 22:00 och gav henne tutten och stoppade om. Själv somnade jag nog vid 22:30 kanske och vaknade inte förrän 4:30 av att Alicia var vaken Wohoo, 6 HELA timmars sömn i ett kör Ett blöjbyta vart det och sen i säng igen, men hon var inte riktigt nöjd med att vara själv då så strax efter 5:00 fick jag gå in och lägga mig bredvid å så kunde vi somna om till 7:30
    Vid läggning vill hon att man ska ligga bredvid henne, vi som nyss lärt henne att somna själv... Men jag hoppas att det kommer sen så småningom det oxå MissMy Jepp, jag fixar det
    JeanetteL
    Va tråkigt att det var åt det hållet nu Men det kan inte ha att göra med att hon rör sig mer nu oxå då? Hon får ju mat och mår bra så det är nog ingen fara ska du se Cecese Hoppas ni får en rolig dag tillsammans imorrn vad ni än bestämer er för att göra Vad vill tjejerna göra då?


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★
  • MissMy

    armani:vad skönt att det gick bättre denna natt..nästa kommer att gå ännu bättre
    skönt att du fixar tråden

  • Cecese

    Vi har bestämt oss för att fara till Norrtälje Blir dock tidig morgon med väckning vid 5.45 så jag lär vara så trött imorgon. Vi kommer iaf hem med tidiga färjan så runt 18.30 är vi hemma.

    Ikväll var vi på stan och open by night. Jag gjorde värdens fynd och hittade en bh för bara 50 kr. Normalt får jag betala minst 500 kr och ofta ännu mer så jag är väldigt nöjd.

  • MissMy

    cecese:vilken tur du hade som hittade så billig!! ibland har man tur..Vad kul att ni far till Norrtälje, säkert skönt att komma lite ut från hemmet och bort någon annanstans emellan..njut av dagen!!

  • empa81

    Hej på er alla

    Cecese: Jag hoppas att det går framåt för dig med både ditt psykiska välbefinnande och med vikten!

    Armani: Skönt att det går framåt för er med nätterna!
    Vi har ju också haft stora problem med sömnen och i alla fall jag blir helt fördärvad när jag inte får sova ordentligt. Nu verkar det ha blivit lite bättre i alla fall och jag hoppas trenden håller i sig. Jag tar just nu en liten paus från plugget jag sitter med idag..skriver examinationsuppgift och sambandet mellan låg inkomst och ohälsa. Ni hör ju själva hur kul det låter
    Armani en sak till, tråden går snart ut, känner du dig manad ännu en gång??

  • Armani

    Natten mot igår gick inte så superbra.. Låg där inne mest hela natten och det blev många uppvaknanden.
    Igår däremot somnade hon helt själv utan gråt både på dagen och till kvällen Gick in första gången vid 3-tiden, bytte blöja och stoppade om och sen sov hon vidare till kl 7:00. Så jag har fått sovit i min egen säng heeeela natten lång
    Empa
    Jepp jag fixar det Hoppas det går bra med studierna, låter som att du har nåt att sätta tänderna i där
    Hur går det med nätterna för er nu? Jag är precis som du, jag funkar inte om jag inte får sova och då går det ut över allt och alla ist. Hoppas det vänder snart nu!


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★
  • Plutten Augusti07

    Kikar in snabbt här! Är inne och läser ibland men hinner aldrig skriva till er

    Cesece; Jag hoppas att du ska må bättre snart....kan inte sätta mig in i hur jobbigt du har det. Stor kram!

    Mina gossar växer och frodas, var och vägde/mätte Nils förra veckan. Lille killen är stooooor och väger 11.5 kg och är 82 lång! :-O
    Melker väger nu 4.6 och är 53 lång.

    Allt funkar bra, är hos min mamma mån-torsdag och får ovärderlig hjälp av henne, Melker har haft fruktansvärt magknip och skrikit mycket i samband med maten och det blir ju inte bättre av att Nils springer runt som en vilde så att jag måste släppa flaskan ibland för att fånga honom.
    Tycker vi börjar få bra rutiner nu faktiskt och det är riktigt skönt! Melker äter 1-2 ggr per natt och sover jätte fint.

    Nu är hela huset nerpackat, bara våra kläder som återstår! Vi flyttar inte in förrän 2e nov men den här flytten så vill jag vara VÄL förberedd.... När vi flyttade från vår lgh blev det jätte jobbigt eftersom vi hade alldeles för mkt lösa grejer och inte hade sorterat bland allt som vi ville slänga innan. Min pappa kommer hem på lördag och är hemma i två veckor så då vill jag träffa honom, han har inte sett Melker än. Känns sjukt spännande med flytten nu! Sååååå nära!

    Magen läker bra, ser inte vacker ut men det ger kanske sig om några år. Viktnedgången går ok, har gått ner 5.6 kg på 5 veckor, har 18 kvar nu.

  • MissMy

    Plutten:oj så duktigt gossarna dina växer roligt att höra att ni börjar få inlite rutinr och så..oj snart är det flytt, så spännande och kommer att bli skönt när den är undan, håller med dig att det är bättre att packa ner så mycket som möjligt innan och inte mitt i flytten

    Vad duktigt duu kämpat på med vikten fortsätt så..Själv saknar jag motivationen att ta tag i vikten just nu, men försöker att äta hälsosamt iaf!och promeneran två gånger i veckan iaf..

  • Armani

    Roligt att höra från dig Plutten Förstår att det är fullt upp just nu, vad skönt det ska bli för er att komma på plats i huset sen! Oj vad Nils har vuxit till sig Inte kan man tro att han är prematur! Bra att du får hjälp av din mamma oxå, du verkar ha en fin familj


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★
Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 6