• Svar på tråden Vi som hade BF december 2008 - nu är bäbisarna här! Del 3
  • Minty B

    Mmm, månaderna rusar iväg. Tycker det känts snabbare för varje barn vi fått, med första barnet blev det långsamt ibland t om. Nu är det ju bara 5 månader innan det är dags för jobb igen och nästa höst blir det livspussel igen, morgon logistiken lär inte bli enklare då, vi hinner ju knappt nu när vi egentligen inte ens har nån tid att passa.

    Jag kommer behöva jobba heltid från mars 2010. Sedan då sambon också ska jobba från hösten nån gång, hoppas jag kunna jobba 75-80%. Som det ser ut nu så har jag en rätt lång resväg, jobbar på att hitta arbete lite närmare hemmet. Om nu minsting börjar förskola hösten 2010 så har han fått vara hemma längst av de tre, han är då 20 månader.

  • Matsina

    Idag har jag varit på VUL och fick se bebisen =) kunde se både armar och ben som sparkade å ett litet hjärta som picka =) ja va precis i den veckan ja trode. Han sa 8+3 jag trodde ja va i 8+4 =)

  • Mars2007

    Grattis Matsina!! Vad skönt att se den lille/a.. blir lite avis tror jag... fast skulle det bli fler får det vänta lite..

  • yoshimi
    Matsina skrev 2009-09-30 19:35:18 följande:
    Idag har jag varit på VUL och fick se bebisen =) kunde se både armar och ben som sparkade å ett litet hjärta som picka =) ja va precis i den veckan ja trode. Han sa 8+3 jag trodde ja va i 8+4 =)
    Mysigt!

    hur går det med boende förresten?
  • Matsina

    Va jätte skönt at se att allt e som det ska.

    De går inte bra på bofronten har inget eget hem att flytta till =(

  • O1I2

    Matsina: Grattis, tänk att det känns ju som om vi just varit där, huj va det går fort kul nu att vi kan följa dej igen.

  • Matsina

    Tack för grattisen =)
    Ja tiden springer ju iväg med våra små Savanna har blivit hela 10 månader hihi..

  • yoshimi

    Här ar vi fullt upp med Max som blir tio månader om fem dagar.
    Shit va fort det går!

    Flytt om en månad och jag har inte ens hunnit fundera på det ännu.
    Känns som allt packande kommer ta tid den här gången. :)

    Skall även skriva högskoleprovet så jag ökar mina chanser att komma in på universitetet till våren.
    Men känner mig rätt stressad och nervös inför ev studier men det känns lite som nu eller aldrig liksom...

  • yoshimi

    Nu fick vi ännu mer fullt upp. :)
    Max fick dagisplats från 7/12.
    Hade mest sökt så tidigt för att det är omöjligt att få plats i Torslanda, men nu vid flytten så fick han ju står kvar med samma "könummer" sas och här fanns det plats.

    Så nu skall jag bara komma in på skolan.
    Annars hamnar vi i den situationen att vi får säga upp dagisplatsen och sen söka ny plats igen så jag kan börja jobba 4 månader senare.

    Känns spännande och läskigt.
    Han är ju så liten ännu...

  • Matsina

    Yoshimi; Ja att packa de tar hel del tid. Vi har haft barnvakt hela helgen och inte gjort nåfot annat än packat så nu e de mästa klart fram tills vi flyttar om 3 veckor. Så om ni kan skaffa barnvakt de e guld värt.

Svar på tråden Vi som hade BF december 2008 - nu är bäbisarna här! Del 3