• Nettan1

    stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare

    Så var det redan dags för en ny tråd.
    Tiiden går så snabt nu när barnen börjar bli stora.
    Hoppas alla hänger med

    Stockholmare med sommarbebisar
    Här finns vi som fick våra underbara småttingar sommaren 08!

    Tidigare trådar
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m25802882.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m28556946.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m31592379.html
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40328439.html

    Fikalistan: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43014717.html

  • Svar på tråden stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare
  • Nettan1

    Jaha en till kille som tycker om att sitta på köksbordet, det känner man ju igen...
    Va roligt att han har börjat gå nu
    Känns som om våra barn är väldigt lika, lugn dotter och vild son.
    Jag undrar bara om Hampus kommer fortsätta bli vildare för varje vecka som går eller om han stannar till någon gång?
    Han ser iallfall till att personalen på hans avdelning (och de andra me) har att göra på dagarna. Han är väl bland dom som klättrar mest, låter absolut högst och är mest bestämd.

  • Agnes och Ville

    Jaha!
    Vi bor på Torpet men idag blev det klart med min mans jobb så nu är det klart att vi flyttar
    Så det blir redan innan jul...trodde inte att det skulle gå så här fort men nu kör vi!


    Jag pluggade turism i åre.Bodde nedanför sjukhuset, på sjö sidan av stora vägen.Kanske jätte dålig beskrivning men jag är så dålig på att förklara.bor ni centralt i Åre?Tänkte åka upp och hälsa på i vinter, känner många som blivit kvar där uppe och så flyttade en av mina bästa vänner dit för en månad sedan. Hon ska också plugga där så jag måste ta mig dit och hälsa på.
  • Nettan1
    Agnes och Ville skrev 2009-09-22 17:09:10 följande:
    Jaha!Vi bor på Torpet men idag blev det klart med min mans jobb så nu är det klart att vi flyttar Så det blir redan innan jul...trodde inte att det skulle gå så här fort men nu kör vi!
    men då flyttar ni innan det blir som värst att köra barnvagn i Åre
    Har ni hittat nåt i Vallentuna än eller ska ni börja leta nu?
    Vi håller också på att titta lite i vallentuna, men på gränsen mot täby.
  • Agnes och Ville

    Ja precis...vi slipper köra vagn i snö

    Vi har börjat leta och har varit på lite visningar och ska på några till. Ska till banken på fredag för att kolla på vilken prisnivå vi kan lägga oss. När vi väl har varit där och fått lånelöfte så ska vi trappa upp letandet

    Vilket område är ni intreserade av?


    .Nettan1 skrev 2009-09-22 18:35:53 följande:
    men då flyttar ni innan det blir som värst att köra barnvagn i Åre Har ni hittat nåt i Vallentuna än eller ska ni börja leta nu?Vi håller också på att titta lite i vallentuna, men på gränsen mot täby.
  • Lejån
    Nettan1 skrev 2009-09-21 22:23:53 följande:
    Jaha en till kille som tycker om att sitta på köksbordet, det känner man ju igen...Va roligt att han har börjat gå nu Känns som om våra barn är väldigt lika, lugn dotter och vild son.Jag undrar bara om Hampus kommer fortsätta bli vildare för varje vecka som går eller om han stannar till någon gång?Han ser iallfall till att personalen på hans avdelning (och de andra me) har att göra på dagarna. Han är väl bland dom som klättrar mest, låter absolut högst och är mest bestämd.
    Ja det låter ju onekligen som våra killar är rätt lika! Jag skulle tro att de kommer att få det rätt svettigt här också när A börjar på förskolan. Han har också humör så det räcker och blir över, kastar sig på golvet och illvrålar. Man blir ju lite smått chockad när man är van vid ett lugnt barn... *haha*
    längtar efter sommar & sol
  • Nettan1
    Agnes och Ville skrev 2009-09-22 19:28:04 följande:
    Kommer ihåg hur jobbigt det var att köra vagnen när det hade kommit massa nysnö, ingen höjdare direkt. Sen att det var storm och -30 grader gjorde det ju inte bättre
    Än så länge så måste vi vänta in att min sambos anställning ska gå över till fast så vi tittar bara lite nu för att det är roligt. Sitter och drömmer oss bort
    Vi bor i upplands väsby, som min sambo kommer ifrån så här hamnade vi efter flytten från Åre. Jag är från Täby, men flytta till Täby känns väldigt dyrt.
    Vi är väl inne på att bli kvar i väsby, möjligtvis sigtuna, sen så tittar vi en hel del i täby kyrkby och precis över gränsen in i vallentuna.
    Vallentuna är ju lite billigare men det är förtfarande lägre skatt i täby.
    Som läget är nu så är det viktigt att det finns bra komunikationer, sambon jobbar i city och har inget körkort. Även om han skulle skaffa körkort så skulle han inte ta bilen in till stan varje dag,
    Lejån skrev 2009-09-22 19:55:56 följande:
    Ja det låter ju onekligen som våra killar är rätt lika! Jag skulle tro att de kommer att få det rätt svettigt här också när A börjar på förskolan. Han har också humör så det räcker och blir över, kastar sig på golvet och illvrålar. Man blir ju lite smått chockad när man är van vid ett lugnt barn... *haha*
    Att vi inte setts än är ju jätte tråkigt.
    Vi måste försöka få ihop någon timme så vi kan ses.
    Typ Nickis så kan dom stora ha roligt också
    Min klätter apa ramlade idag då han stod och hoppade på en låda, värsta fläskläppen. Jag jätte chockad och Hampus var nöjd så fort han fick nappen.

    Imorgon så får magnus ta och vara hemma med Hampus, han har blivit jätte snorig, ögoninflammation på gång och hosta.
    Jag ska in till stan och nya tider på Sophia hemmet, ska träffa en socionom/arbetskonsulent. Det ska bli spännande, det här är något nytt. Annars så känns det som om jag redan gjort allt det här redan på spine center i våras.
  • jesslin

    Valkommen skorpan. Har har Sofia haft feber , frisk nu. Nu ar Emilia sjuk. Kul semester mao. Skriver mer nar vi ar tillbaka i Sverige om inte forr.


    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Söta Nasse

    nettan
    var och kikade på området men tyckte inte alls om det. Husen ligger ju så tajt att de nästan ligger på varandra. Vi vill ha lite mer avskillt än så. Blir kul att se vart vi landar sen.
    Blev erbjuden jobbet jag var på anställningsintervju, men ville inte ha det och det kändes så bra att få tacka nej till ett jobb för första gången.

  • Lejån
    Nettan1 skrev 2009-09-22 22:17:12 följande:
     Att vi inte setts än är ju jätte tråkigt.Vi måste försöka få ihop någon timme så vi kan ses.Typ Nickis så kan dom stora ha roligt också Min klätter apa ramlade idag då han stod och hoppade på en låda, värsta fläskläppen. Jag jätte chockad och Hampus var nöjd så fort han fick nappen.Imorgon så får magnus ta och vara hemma med Hampus, han har blivit jätte snorig, ögoninflammation på gång och hosta. Jag ska in till stan och nya tider på Sophia hemmet, ska träffa en socionom/arbetskonsulent. Det ska bli spännande, det här är något nytt. Annars så känns det som om jag redan gjort allt det här redan på spine center i våras.
    Ja det är ju helt knas att vi som typ nästan bor närmast inte setts.

    A har också provat på att ramla, han spräckte den där "flärpen" man har under överläppen så han blödde rätt fint. Jag hann ju bli nervös innan jag såg vad som hänt, trodde ju några tänder rykt.

    Hoppas du får bra hjälp på Sophia hemmet!

    Söta Nasse,
    gud så skönt att ha möjlighet att tacka nej till jobb! Jag hoppas på att hitta ngt annat jobb snart som ligger närmare, är så less på att sitta och pendla. Allra helst skulle jag ju vilja vara hemma och hitta på bus men.
    längtar efter sommar & sol
  • Nettan1

    Söta Nasse skrev 2009-09-23 09:38:52 följande:


    nettanvar och kikade på området men tyckte inte alls om det. Husen ligger ju så tajt att de nästan ligger på varandra. Vi vill ha lite mer avskillt än så. Blir kul att se vart vi landar sen.Blev erbjuden jobbet jag var på anställningsintervju, men ville inte ha det och det kändes så bra att få tacka nej till ett jobb för första gången.
    Menar du de små radhusen så förstår jag vad du menar. Finns mycke annat i odenslunda som är jätte fint men då lite större och dyrare.
    Lejån skrev 2009-09-23 19:58:15 följande:
    Ja det är ju helt knas att vi som typ nästan bor närmast inte setts. A har också provat på att ramla, han spräckte den där "flärpen" man har under överläppen så han blödde rätt fint. Jag hann ju bli nervös innan jag såg vad som hänt, trodde ju några tänder rykt. Hoppas du får bra hjälp på Sophia hemmet!
    Usch det lät verkligen inte roligt. Själv hoppas jag högt här hemma varje gång jag hör en duns sen Hampus ramlade/klättrade ur spjälsängen. Ofta så sparkar han i väggen/elementet så det låter precis som när han ramlade.
    Vi får boka nån regning höst dag.
  • Söta Nasse

    oskar har också gjort illa sig ordentligt ett antal gånger. När vi var på semester fick vi gå till tandläkaren så fort vi kom hem för han dunkade ju i munnen i klinkersgolvet ett antal gånger.
    Sedan klättrade han här hemma på katternas klösställning och gjorde en praktvurpa med munen rakt ner i golvet. Så flärfen under läppen gick på något sätt sönder så långt som bakom framtänderna. Men det blev inte så djupt i alla fall så det läkte på några dagar. Han fick en riktig fläskläpp också.
    Nu är han mest besvärad av kindtänderna som tittat fram. usch så det kliar.

    lejån
    ja anledningen till att jag tackade nej var att det var ett säljjobb helt utan garantilön. Man fick betalt per visning och det är väl okej, förutom att det är en bokningsavdelning som skulle boka in alla mötena och vem vet då kanske man bara får något enstaka möte någon månad. Sedan skulle maskinen man skulle sälja som säkerligen var väldigt bra kosta så mycket som 40 000kr och det betalar nog inte så många oavsett om den är väldigt bra. Sen skulle man bara sälja till privatpersoner och då blir det ju mest kvällar och helgen, dvs fungerar inte alls med familjen.

  • Nettan1

    Söta Nasse:
    Det jobbet du sökte låter som nåt jag sökte för kanske 2,5 år sedan.
    Viste inte mycke när jag kom dit, de var så hemliga om vad man skulle sälja.
    Det fanns en säljavdelning som dom pratade så mycke om men när det sedan hade gått någon dag extra kom det fram att man själv skulle ringa runt och boka möten. Säljavdelningen var till för dom som redan jobbat ett tag så de kunde satsa mer på besöken. Den där maskinen väger ganska mycke och den ska man dessutom släpa runt på varje dag, kräver bil och ingen milersättning (men de kanske de har infört).
    Jag var på en intervju och en hel dags introduktion, sen bestämde jag mig för att jag är helre utan jobb än jobbar med det där.

  • Agnes och Ville

    Nu är det klart! Om 4 veckor går vårt flyttlass!!!!

  • Söta Nasse

    skorpan
    kul. Vart ska ni flytta?

    Vi ska försöka söka lägenhet hos stockholms bostadsförmedling med förtur.
    Hoppas nu verkligen att de inte är så förbaskat hårda. Anledningen är att jag behöver bo nära ks så att jag kan få hjälp med rehabilitering. Här i Uppsala kan jag inte få ordentlig hjälp först om ett år eller så. Och nu börjar jag sakta bli ännu sämre om det är möjligt. Får mer och mer ont i bäcket ungefär som foglossning, men jag är knappast gravid,.
    Fick i Torsdags reda på att jag har fått skolios också

    Så imorgon ska jag jaga min läkare och tvinga honom att skriva ett riktigt bra intyg. Har skrivit det åt honom så antingen skriver han bara ut det och kanske lägger till något eller tar med det jag har skrivit i dokumentet. Hoppas nu att han är villig att hjälpa mig och det fort. Behöver verkligen få ordentligt med hjälp innan jag ger upp helt och hållet. Den här jäkla smärtan börjar mer och mer sätta sig på psyket nu. Jag har helt enkelt fått nog!

  • Agnes och Ville

    Ja det känns jättebra! Vi vill till Vallentuna. Jag kommer därifrån och min föräldrar bor där. Jag har fått jobb i Täby så V-tuna blir perfekt. Har väldigt mycket vänner där också!

    Håller tummarna för att allt går vägen med er lägenhet! Inte kul att må dåligt när det finns hjälp att få! Se till att din doktor skriver ett riktigt bra intyg så ordnar det sig säkert!

    Söta Nasse skrev 2009-09-27 20:15:29 följande:


    skorpan kul. Vart ska ni flytta?Vi ska försöka söka lägenhet hos stockholms bostadsförmedling med förtur.Hoppas nu verkligen att de inte är så förbaskat hårda. Anledningen är att jag behöver bo nära ks så att jag kan få hjälp med rehabilitering. Här i Uppsala kan jag inte få ordentlig hjälp först om ett år eller så. Och nu börjar jag sakta bli ännu sämre om det är möjligt. Får mer och mer ont i bäcket ungefär som foglossning, men jag är knappast gravid,.Fick i Torsdags reda på att jag har fått skolios ocksåSå imorgon ska jag jaga min läkare och tvinga honom att skriva ett riktigt bra intyg. Har skrivit det åt honom så antingen skriver han bara ut det och kanske lägger till något eller tar med det jag har skrivit i dokumentet. Hoppas nu att han är villig att hjälpa mig och det fort. Behöver verkligen få ordentligt med hjälp innan jag ger upp helt och hållet. Den här jäkla smärtan börjar mer och mer sätta sig på psyket nu. Jag har helt enkelt fått nog!
  • Lejån
    Agnes och Ville skrev 2009-09-27 20:21:26 följande:
    Ja det känns jättebra! Vi vill till Vallentuna. Jag kommer därifrån och min föräldrar bor där. Jag har fått jobb i Täby så V-tuna blir perfekt. Har väldigt mycket vänner där också!Håller tummarna för att allt går vägen med er lägenhet! Inte kul att må dåligt när det finns hjälp att få! Se till att din doktor skriver ett riktigt bra intyg så ordnar det sig säkert!Söta Nasse skrev 2009-09-27 20:15:29 följande:
    Grattis! Kul att få flytta dit man vill. Då kan vi vinka lite till varandra, bor i Åkersberga.
    längtar efter sommar & sol
  • Mamma Anna

    Skorpan:
    vad kul med flytt! Är det lägenhet eller hus?
    Jag börjar bli lite sugen på att flytta lite längre norrut, ska bara försöka få med min kära sambo på planerna. Fördelen med att bo där vi bor nu är ju iofs att vi har nära till farföräldrarna som brukar vara barnvakt ibland men det hade varit skönt att bo närmare jobbet.

    Nån som har varit och kollat på Järvastaden?

  • jesslin

    mamma anna. Kollade men inte varit och kikat på något, utan det blev annedal istället. Flyttar våren 2011 dit. http://www.ncc.se/annedal


    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Agnes och Ville

    Ja det känns jättekul med flytt samtidigt så känns det lite solgligt att lämna allt det bra här uppe!

    Vi vill ha hus så nu har vi stora bestlut framför oss!

    Mamma Anna skrev 2009-10-01 09:52:38 följande:


    Skorpan:vad kul med flytt! Är det lägenhet eller hus?Jag börjar bli lite sugen på att flytta lite längre norrut, ska bara försöka få med min kära sambo på planerna. Fördelen med att bo där vi bor nu är ju iofs att vi har nära till farföräldrarna som brukar vara barnvakt ibland men det hade varit skönt att bo närmare jobbet.Nån som har varit och kollat på Järvastaden?
Svar på tråden stockholmare med sommarbebisar -08 babblar vidare