• Tualisa

    Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...

    Här kommer ännu  en fortsättningstråd för oss alla som fått barn förtidigt under 2008! Alla är välkomna  . 

    Min dotter föddes i kejsarsnitt den 14 maj 2008 i vecka 31+2. Hon var mycket tillväxthämmad och vägde endast 1055 gram. Då hade jag legat inne i över 7 veckor innan dom plockade ut henne. 

    Är det fler som är i samma situation som jag, som fått barn förtidigt under våren. Skulle vara trevligt att följas åt och dela med sig av sina tankar och känslor.

    Alva har nu hunnit fylla 1 år och har varit på återbesök på neo och allt såg bra ut. Väger strax under 8 kg och är 72 cm lång! 


    Lilla Alva är här 080514
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 22:24
    Tråden innan...

    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43197202.html
  • Svar på tråden Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...
  • JessAnn
    Lappen skrev 2009-08-29 13:43:51 följande:
    tänkte det själv den 6 sep åkte jag in för vattnet gått och den 14 kom ristin...tänker också på hur den dagen känns när man for in på sjukan.....och att hon är snart ett år och ska börja dagis snart...inskolning på onsdag...
    Det har faktiskt gått bra för min del. O däremot har gnällt hela dagen. Håller på att få sin tredje tand.
    Ja du, inskolning är stort. Jag ska vara hemma ett tag till. Det är faktiskt denna veckan jag börjat med föräldrarpenningen.
    Lycka till.
  • Lilybee

    Välkommen alla nya!

    Här är det förkylt. Justus har fått sin första förkylning så det är väl på tiden. Bara lite dålig tajming eftersom jag och maken åker till Turkiet i morgon och barnen ska vara hos mina föräldrar. Men men, mamma har ju tre egna barn så det ska ju inte vara några problem. Mest problem för mammahjärtat hos mig...

    Justus föddes ju samma dag som jag åkte in på sjukhuset så den dagen kommer att bli lite dubbel. Både fira hans 1 årsdag och kanske komma ihåg alla känslor från den dagen.
    Men det kommer säkert att gå bra!

    Man får lite rysningar när man läser om era historier, nu senast din JessAnn. Skönt att allt har gått bra!

  • Tualisa

    Lilybee: va härligt med semester utan barn . Känns som jag skulle behöva det just nu... alva är ganska kinkig och äter dåligt. Mina grav. hormoner gör väl inte saken bättre.. puuuuu. Men hon är helt underbar i det stora hela, så jagska itne klaga. Tror hon fått en kindtand nu


    Lilla Alva är här 080514
  • Lilybee

    Känner också att semestern kommer väldigt lägligt nu. Eller så är det bara psykologiskt bara för att man vet att man ska åka...
    Men härligt ska det bli, men samtidigt en massa, massa längtan...

  • Pe sp

    Nils, född 1/4, v 27+1, vikt 940 gram, nu snart 14 mån korr ((17 mån)) och 10,4 kg)
    Liam född 13/4 30+4, vikt 1750g (16mån 81 lång o 14kg)
    Alva född 13/4, v 30+4, vikt 1180g (79 cm, vikt 10025 g, 16 mån)
    Teo född 29/4, v 32+3, vikt 1970 gram (84 cm 10 kg 16 månader)
    Alva född 14/5, vecka 31+2, vikt 1055 gram.
    Edvin född 19/8 vecka 24+4 vikt 516 gram 29 cm lång (1 år okorr 7000 gram 68,5 cm lång)
    Oskar född 9/9, v 27+0, vikt 1080 g (snart 1 år, 10 kg)
    Ristin född 14/9 v 32+4 vikt 2044 g
    Jesper född 30/9 , v29+4, vikt 1180 g( 11,5 månad, 7990 g 73 cm)
    Justus född 22/11, vecka 30+3, vikt 1380 gram (vikt 8560 g 9 mån)

  • Lilybee

    Har alla emigrerat till Facebook eller?

    Hur är det med er och alla små?

    Var på tio månaders-kontroll med Justus igår. Han väger 9120 g och är 72 cm lång. Ingen bebis längre! Men läkaren kunde inte "hitta" hans vänstra testikel så vi ska få remiss till kirurgen i Lund och i värsta fall blir det en liten operation på honom. Får se hur det utvecklar sig!
    I övrigt så har han börjat ta sig fram genom att dra sig fram sittande, äter väldigt bra och är allmänt gosig! Nätterna är fortfarande lite oroliga, det är nappen som spökar. Jag ser verkligen fram emot att få sova en hel natt...

  • Tualisa
    Lilybee skrev 2009-09-23 09:18:49 följande:
    Har alla emigrerat till Facebook eller? Hur är det med er och alla små? Var på tio månaders-kontroll med Justus igår. Han väger 9120 g och är 72 cm lång. Ingen bebis längre! Men läkaren kunde inte "hitta" hans vänstra testikel så vi ska få remiss till kirurgen i Lund och i värsta fall blir det en liten operation på honom. Får se hur det utvecklar sig! I övrigt så har han börjat ta sig fram genom att dra sig fram sittande, äter väldigt bra och är allmänt gosig! Nätterna är fortfarande lite oroliga, det är nappen som spökar. Jag ser verkligen fram emot att få sova en hel natt...
    Va kul att allt ser bra ut och att han växer så bra! Tänk att alva är 16 månader och väger 8500 gram. Hon är fortfarande jätte dålig på att äta, jag har tappat fantasin nu och ger henne mest välling eftersom hon vägrar allt annat... jätte dumt av mig.. men ska försöka ta tag i detta igen.

    annars är jag mycket på FB och så har jag och alva och maken blivit jätte förkylda nu.. usch.. trist.
    Lilla Alva är här 080514
  • Isa83

    Jo jag är allt inne på facebook mer men nu har jag inte vart här för vår dator har kraschat . Åker till mor o lånar hennes ibland bara!
    Annars har vi börjat skola in Liam på "dagis" nu, går inte alls bra kan jag säga... Han är helt hysterisk o lessen o det blev ju inte bättre när han blev sjuk mitt i allt oxå! Han vägrar o äta där oxå Han som är så glad i mat, det trodde jag inte att han skulle vägra det...
    Det skär i mammahjärtat men på onsd är det jobb som gäller, tur att han bara ska gå 3 dagar i v nu i höst!

    Annars är han en glad kille (17mån) på 13kg som springer omkring o pratar som bara den=)

  • Bliglin

    Oj, vad jobbigt när det blir bekymme rmed inskolningen Hoppas det löser sig, ibland kan dte ju tvärvända liksom...

    Jag är knappt på facebook men är väl allmänt datorled antar jag...

    Nils mår fint, lite förkyld bara. Han älskar att vara ute i lekparken och att kladda i sandlådan och helst av allt att gunga! Annars är han lite av en betraktare ihop med andra barn och kan stå lääänge och titta på vad de gör. Han är ju snart 15 mån korr (är jag den enda som räknar korrigerad ålder fortfarande?) och vi har inte varit på BVC sedan i våras. Han blir jämt sjuk då vi varit där så jag drar mig för att gå dit i dessa svinflunsatider.

    Men jag har vägt honom på vår hemmavåg och han väger ca 10,4 kilo och är nog ca 77-78 cm lång nu. Drar stl 80 på överkroppen men bara max stl 74 i byxor den lille taxen


    Isa83 skrev 2009-09-23 17:11:37 följande:
    Jo jag är allt inne på facebook mer men nu har jag inte vart här för vår dator har kraschat . Åker till mor o lånar hennes ibland bara! Annars har vi börjat skola in Liam på "dagis" nu, går inte alls bra kan jag säga... Han är helt hysterisk o lessen o det blev ju inte bättre när han blev sjuk mitt i allt oxå! Han vägrar o äta där oxå Han som är så glad i mat, det trodde jag inte att han skulle vägra det... Det skär i mammahjärtat men på onsd är det jobb som gäller, tur att han bara ska gå 3 dagar i v nu i höst! Annars är han en glad kille (17mån) på 13kg som springer omkring o pratar som bara den=)
  • prinsessan 13 april

    hej på er...det var länge sen jag var här...FB är inget för mig. Började jobba 1 september så det hinns inte så mycket nuförtiden. Prinsessan är nu hemma med pappis men i nov/dec ska vi skola in...ja var det nu blir här verkar man få tacka och ta emot där man får plats. För att göra det hela lite svårare passar vi på att flytta samtidigt också...puh...vi har visning i helgen och det gör att det känns som v har rensat och städat all ledig tid dvs när prinsessan sover.
    Lilla P har det i alla fall bra och sover numera som en dröm hela nätterna i sin egen säng. Skönt nu när jag börjat jobba. Nu springs det här också...vi var ju lite oroliga ett tag men har länge anat att hon verkligen kan. I söndags skypade vi med mormor och morfar och vips så gick hon bara...å nu springer hon...tänk vad man kan oroa sig i onödan.
    Tualisa: Ja det där med maten...känsligt kapitel här också... Mycket mat åker in i munnen tuggas runt men lite osäkra är vi på hur mycket som verkligen åker ner i magen.... Välling är i alla fall bättre än inget alls.
    Oops när man väl kom hit blev det ett långt inlägg....Hoppas ni orkar läsa

  • Tualisa

    Tråden är inte så aktiv förtillfället men jag lägger ändå upp en fortsättningstråd så att vi inte tappar bort varandra. HOppas ni har det bra allihopa.
    ALva är världens busfrö.. springer omkring och stökar till mest hela dagarna. Äter dåligt, me ndet var ju ingen nyhet

    Jag är i vecka 20 nu, har varit på Ul ohc allt såg bra ut. KÄnns skönt.. hoppas allt håller i sig nu och att jag får gå hela tiden ut med "tage"

    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47757523.html


    Lilla Alva är här 080514
Svar på tråden Fler som fått barn förtidigt under 2008.. fortsättning...