• Anonym (tonårmorsa)

    Vad är toj (toy)?

    Min sons kompis ringde häromdan, och jag lyssnade då ( bad mum!) på en annan telefon vad de sa. Kompisen ville att de skulle ta toy, han hade en halv och min son har en halv.
    Sonen sa då att han inte gillar smaken.

    jag frågade honom sedan vad det var och att han skulle hålla sig borta från droger, men han sa att det var snus ( men vaddå en halv prilla? )

    Han är 15 år. Jag blir orolig!

  • Svar på tråden Vad är toj (toy)?
  • Malibecka

    Att tro att tonårsbarn inte har järnkoll på vad olika uttryck betyder är väldigt
    rart och blåögt.
    Anonym oj har faktiskt väldigt bra råd.

  • Anonym (oj)

    tack det är så att jag har så många som håller på me knark o jag har hjälpt väldigt många så jag hoppas verkligen att du gör så här i norrköping finns det mycket knark...han e ju bara 15

  • pjocke

    Hasch smakar faktiskt inte "väldigt illa" :) Det har en långt mycket behagligare smak än vad tobak har när man röker det...

  • Älskarlivet

    Fan vilken bra sida FL är!!
    På bara en kort stund har du fått reda på din fråga... Och i sånsa här fall måste man ju veta svar direkt och kan ju inte direkt gå runt och fråga vem som helst (givetvis känsligt om det visar sig att din son tar droger).

    Ja jag ville bara säga det att FL är en bra sida när det gäller privata frågor... Man märker väldigt snabbt att man inte är ensam om vissa saker eller hur!?

  • MosterMaggi

    pjocke>>bara för att tobak smakar apa behöver inte hasch smaka gott? Och det är kanske ett sätt att glida undan att behöva hascha utan att bli kallad mes... Vad vet jag. Men du från Norrköping du vet ju exakt vad det är. Kanon att du delar med dig.

  • pjocke

    MosterMaggi: Givetvis inte. Jag bara säger som det är.

  • MosterMaggi

    >pjocke: Tycker DU och DINA smaklökar ja! *är motvalls idag*

  • Andrundrun

    Hm. Har faktiskt aldrig hört ordet toj/töj. Är själv 20år. Ganska har jag åldrats för fort. Tycker du ska ställa sonen frågan om vad det är igen. Eller fråga de som har koll på droger. Socialfolk, kuratorer, fältassistenter eller liknande.

  • Marie N

    Jo,hasch smakar illa!Smaken är ju inte ens värd effekten...

    *Ryser vid tanken*

  • Anonym (lilla my)

    Töj är ett slangord för hasch. Du kan känna det på din sons kläder om han luktar hasch när han kommer hem. Haschet luktar nästan som tallbarr. Hoppas det ska vara till hjälp

  • Anonym (tonårmorsa)

    Hej och tack för alla svar!
    Sonen nekar till att han att hasch utan tyckte det var jättelustigt att toy betyder hasch.
    Men...jag håller ögonen öppna, vore naivt att bara tro på vad han säger.
    Samtidigt är han inte "flummig" utan kämpar på bra med skolan just nu, har börjat träna på gym och är ganska aktiv så jag hoppas att han fortsätter med det.

  • Mesangium

    toj kan väl vara töj på göteborgska, inte sant? där säger de ju gött för gott också. knasigt där nere ; )

    TS, du verkar ha grym koll ändå. fortsätt vara uppmärksam. du har fått jättebra råd här, men som en gammal vild tonåring tror jag att du kan råka skrämma honom så att han istället inte vågar berätta för dig.. försök vara så pass diplomatisk och vänlig att han känner att han kan berätta för dig utan att råka så illa ut. dvs så att det blir lindrigare att erkänna för dig än att fortsätta gömma, smussla och (ev) droga..

    lycka till!

  • Anonym (Anonym)

    Gissar på HHC Vipe.

    Ganska nytt på marknaden. Finns att köpa på visa tobaksbutiker. Måste vara 18 år för att köpa. Lätt att köpa på internet.. Det är lagligt i Sverige 
    Vet inte om det är farligt? 

    Har blivit väldigt populärt

    /RM.

  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2023-03-31 14:34:38 följande:

    Gissar på HHC Vipe.

    Ganska nytt på marknaden. Finns att köpa på visa tobaksbutiker. Måste vara 18 år för att köpa. Lätt att köpa på internet.. Det är lagligt i Sverige 
    Vet inte om det är farligt? 

    Har blivit väldigt populärt

    /RM.


    Och varför i helvete gissar du det 18 år senare än det senaste inlägget då?
    Framförallt om det nu dessutom är "ganska nytt på marknaden"?
  • Anonym (g)
    Anonym skrev 2023-03-31 14:41:32 följande:
    Och varför i helvete gissar du det 18 år senare än det senaste inlägget då?
    Framförallt om det nu dessutom är "ganska nytt på marknaden"?
    Låt oss gissa. "Såg inte att tråden var gammal" = men drog ändå upp det efter avancerad googlesökning
Svar på tråden Vad är toj (toy)?