• Desertchick

    Presentationstråden # 5 (för USA tråden).

    Här kommer presentations-tråd nr. 5 för alla våra underbara FL medlemmar som bosatt sig i USA/bott i USA/gift med amerikan.etc och skriver i 'USA-tråden'.

    1. Namn o ålder?
    2. Vart i USA bor du?
    3. Familj?
    4. Hur kom det sig att du flyttade hit

    Skriv så lite/mycket du vill

    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 03:20
    Här är den senaste USA tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

  • Svar på tråden Presentationstråden # 5 (för USA tråden).
  • RQL

    1) Raquel, 31
    2) New York
    3) Sambo i USA, foraldrar & syster i Sverige.
    4) Trottnade pa Stockholm och Sverige i allmanhet 2005. Hade Green Card (vann lotteriet 2004) sa USA blev naturligt alternativ istallet for Sverige. Traffa amerikanska pojkvannen 2006, och nu vantar v i vart forsta barn (feb 2010).

  • evaoregon

    1. Namn o ålder? Eva, 41
    2. Vart i USA bor du? Portland, Oregon
    3. Familj? Amerikansk man och två barn, son född 2001 och dotter född 2004.
    4. Hur kom det sig att du flyttade hit? Kärleken! Vi bodde först tillsammans i Sverige 1991-95, men min man trivdes inte så sedan 1995 har vi bott i USA. Här trivs vi bättre, men alla länder har ju sina bra och dåliga sidor.

  • hejamamma

    1) Katarina heter jag 32 ar ung
    2) Flyttar till San Francisco pa Torsdag (19e aug 09)
    3) Brittisk man, 2 pojkar 2 och 7 ar
    4) Min man har blivit forflyttad och da aker vi alla med, men jag var i SF som au-pair en gang och foralskade mig i denna underbara stad redan da

    Hor garna av er alla mammor is Bay Area!

  • Desertchick

    Hejamamma: Jag uppdaterade trådstarten. Titta där så hittar du länken till den senaste USA tråden. Välkommen!

  • Helusa

    Ni som  flyger med  sma barn  vad  har  ni  med  er pa  flyget  for att  dom inte ska  fa ont i oronen  min   lilla  tar flaska  sa jag kan  ge det till han men   min 3  aring  vet jag inte riktigt  ?

    resten  fixar  nog   sig   vi  tar  med  sma  leksaker  bocker godsaker  osv   , langt att  aka   10-12 timmar men vi overlever  nog :)

    finns det nagot sarskild  som jag  bor tanka pa  under resan ?

    varan forsta  resa  hem  med   dom  sma :)

  • Swedish Aqua

    1. Namn o ålder?   Anna-Karin (A-K), 35 ar.
    2. Vart i USA bor du?  In the North West, Hillsboro, Oregon (Forort till Portland)
    3. Familj?    Amerikansk man och en dotter fodd i slutet av april 2009 sa hon fyller strax 1 ar, (hjalp vad tiden gar fort!) 2 blandrashundar (rescue dogs)
    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?   Kom over som Au Pair, traffade sen min man sa det blev att jag flyttade hit.

    Har bott i the Mid West och New England innan vi flyttade till vastkusten.

    Har varit i USA i snart 10 ar nu.

  • Vårblomma

    1. Namn o ålder?
        Maine, 34 år
    2. Vart i USA bor du?
        På väg till Harrington Park New Jersey
    3. Familj?
        Man och en son som är 5 år i Augusti.
    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?
        Mannen har fått ett jobb inom företaget vi båda idag jobbar så vi kommer att bo här i 2-3 år (max 3år). Jag kommer att bli hemmafru under tiden.

  • 4 barnsmamma i New york

    1. Namn o ålder? Sara, 32 ar

    2. Vart i USA bor du? NYC

    3. Familj? Gift med Hal. Tva soner, Kelly och Theodor, en dotter Ava, samt en till pojke i magen, en liten August.

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit? Traffade min man i Boston, och efter att ha akt fram och tillbaka mellan Stockholm och Boston i nagra ar, bodde vi 8 ar i Stockholm, men spenderade somrarna i New York. Forra sommaren beslutade vi oss for att flytta hit for gott.

    Vore roligt att traffa andra svenskar i NY-omradet!

  • mrsmurphy

    Namn och alder ann 33 ar

    Bor ? Florida

    Familj ? Gift och har en grabb pa 7 ar  vi hoppas pa att plussa snart

    hur kom det sig att du flyttade hit ? traffade gubben for cirka 9 ar sen i grekland vart med barn och for tre ar sedan borjade i dejta igen och nu ar vi gift hurra

  • Hertha

    1. Namn o ålder?
    Hertha, 33 år

    2. Vart i USA bor du?
    Silicon Valley, Kalifornien

    3. Familj?
    Man och 2 pojkar (2 och 4 år gamla)

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit
    Maken har alltid drömt att få jobba i området, IT-nörd som han här. För första gången sedan IT-kraschen funkade det hyfsat med livet i övrigt så när han fick erbjudande om ett jobb här tackade han ja. Flyttade hit i juli-2010 och tänker stanna ca 2-3 år (eller längre om vi trivs jättebra).

  • Emmelinan

    Dags för en presentation från min sida oxå. Glad

    1. Namn o ålder? Emma, 31 år

    2. Vart i USA bor du? Boston, MA

    3. Familj? Man, hund och bebis på väg! Solig

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit? Kom till Boston 1999 som au pair. Träffade min nuvarande man efter unjefär 3 veckor... ;o) Bodde i Boston i ca 2 år, flyttade hem pga att vi inte hittade ett "rätt" sätt för mig att vara där lagligt och jag längtade hem. Jag bodde i Sverige i 5 år innan vi insåg att vi höll ihop vårt förhållande ändå och då var det lixom bara för en av oss att flytta, att satsa fullt. Så jag åkte tillbaka för snart 4 år sedan, studerade, tog examen, gifte mig och på den vägen är det. Glad

  • Neliz9

    1. Namn o ålder?
    Daniela 25år.

    2. Vart i USA bor du?
    Bor inte där...än... (Men kan tänkas bli Minnesota i framtiden om allt går bra med kärleken)

    3. Familj?
    Ingen familj än, men samma som ovan. Förhoppnings vis :)

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?
    Som sagt var inte flyttat dit...än i alla fall. :)

  • evelina82

    1. Namn & ålder

    Evelina, 29 år

    2. Vart i USA bor du?

    Bor  strax utanför Fort Lauderdale i södra Florida

    3. Familj?

    Man och liten dotter på 5 mån

    4. Hur kom det sig att du flyttade hit?

    Kom först som au-pair ( surprise:p) åkte fram och tillbaks en period, började sen plugga i Nyc, efter långt distans förhållande flyttade jag äntligen ner till Florida där min man bor.

  • OsBe

    Hej,
    Vet inte om jag är i rätt tråd eller om det finns en uppdaterad version av denna tråd. Jag, min fru och våra två små grabbar bor i Newport i New Jersey sedan ett par månader och kommer bo här i minst 6 månader till. Tänkte bara kolla om det finns någon annan familj som bor i närheten?

    Är både ute efter att hitta lite kompisar till våra barn (3 och 6 år) och även kolla om nån känner till någon bra barnvakt i området.

    Mvh
    Oscar

  • evaoregon
    OsBe skrev 2014-10-27 18:21:14 följande:

    Hej,
    Vet inte om jag är i rätt tråd eller om det finns en uppdaterad version av denna tråd. Jag, min fru och våra två små grabbar bor i Newport i New Jersey sedan ett par månader och kommer bo här i minst 6 månader till. Tänkte bara kolla om det finns någon annan familj som bor i närheten?

    Är både ute efter att hitta lite kompisar till våra barn (3 och 6 år) och även kolla om nån känner till någon bra barnvakt i området.

    Mvh
    Oscar


      Den här tråden är inte längre aktiv och det finns ingen ny version heller.  Finns det någon svensk grupp i närheten som du kan kontakta?  
Svar på tråden Presentationstråden # 5 (för USA tråden).