• Biene

    Hur många köer?

    Om ni råkar uppfylla kraven för flera länder, väljer ni då att ställa er i flera länders köer eller väljer ni specifikt ett land när ni har hemutredning mm klart?

    Vi har än så länge bara riktat in oss på samma land som förra gången, men jag känner nu att man kanske borde ha en "open mind" och ställa sig i fler köer? Väntetiderna är ju långa nästan oavsett land, men det verkar ändå variera väldigt mellan de olika länderna hur snabbt det går i köerna.

  • Svar på tråden Hur många köer?
  • P A K

    Vi kommer nog att ställa oss i mer än en kö, men vi väntar med att ta beslut kring detta tills vi haft kontakt med AC. Skall skicka mappen dit om någon vecka och sedan tar det väl någon månad eller två innan vi hör av dem och får veta vad de tycker om vårt case.

  • Ethi

    Vi ställde oss först i kö till bara Etiopien. Sen hände inget kul i köerna alls... Så då ställde vi oss i fler köer och påbörjade uppstartningen till två andra länder (fast inte samtidigt förstås )... Fast, det hjälpte inte... Vi kunde känslomässigt inte byta utan det kändes bara FEL FEL FEL. Och det är klart, vår lillebror fanns ju redan i en mage i Etiopien, hur skulle han ha hittat oss om vi skickat papperen mångamångamånga mil fel? Men han hade ju lika gärna kunnat funnits i ett av de länderna, men då är jag övertygad om att det inte hade känts fel utan rätt! För landet _i sig_ tänker jag mig inte är så vansinnigt viktigt... Det är ju barnet som är viktigt och det föds precis lika underbara och ljuvliga barn som behöver nya föräldrar i de andra länderna som i just "vårt" land.

  • soffanloppan

    Hejsan!

    Vi ställdes oss bara i en kö. Vi platsade in på det land som vi hade önskat och då blev det att vi ställde oss i den kön. Om det skulle det bli förändringar i landet, regler m.m, så platsar vi in på andra länder och ställer oss isåfall i andra köer.

    Med Vänlig Hälsning

    Soffan

  • Nimbus

    Vi stod i kö till 8 länder, men vi valde dem alla för att de kändes bra i hjärtat, dvs. inte bara av den anledningen att vi platsade in på dem.
    Vi hade kunnat köat i ännu flera men valde bort några av olika anledningar. Av de 8 var det sen bara 4 som kändes troliga pga att köerna till de andra var så pass långa.

Svar på tråden Hur många köer?