• MamaJohanna

    Vi som fått barn nr 2 i februari -08. Tråd nr: 7

    Akin: Tyra 060316, Oliver 080229
    AW76: Sebastian 050916, Nellie 080206
    Babysugen: Zakarias 060212, Lovisa 080220
    Carro79: Nico 010827, Nellie 080213
    DanielaM: Elliott 060615, Stella 080208
    MamaJohanna: Elin 050501, Amanda 080205
    Gabriella83: Douglas 050706, Franz 080224
    Hehe: Alva 050531, Arvid 080228
    Marina Theresia: Marina 080214, Theresia 080214
    Pompes pappa: Elvin 060815, Senya 080224
    Prommis: Tuva 050118, Agaton 080206
    Sandy 22: Mikaela 040705, Patrik 080216
    Simben: Agnes 060608, Maja 080211

    Välkomna hit

  • Svar på tråden Vi som fått barn nr 2 i februari -08. Tråd nr: 7
  • MamaJohanna

    Har inte varit inne här på flera månader, men kände att det var dags nu i alla fall. Amanda har börjat sin inskolning på förskolan. Hur går det för era små? Hoppas sommaren har varit bra.

    Kram på er.

  • Simben

    tack för ny tråd

    jodå sommaren har varit bra och vi håller oxå på med inskolning. är inne på andra veckan nu och idag lämnade jag i dörren för första gången och det gick bra. var borta en timme ungefär. i morgon ska jag lämna i två timmar får se om det går lika bra då..jag hoppas det. torsdag är sista inskolningsdagen sen är det allvar nästa vecka
    jag skolar in båda mina samtidigt då jag har haft min stora hemma i tre år och min lilla då 1 1/2 år. så det är mycket nytt för båda men dom är på samma avdelning och har tryggheten i varann där iallafall
    Hur går inskolningen för dig? är det samma dagis som din stora?


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • MamaJohanna

    Japp, samma dagis som den stora men avdelningarna bredvid varandra. Amanda var färdig inskolad på en veckan, men har valt att lämna henne denna veckan med 10-14 mån-tors. Bara för att hon ska komma in i det mer. Men Elin är hemma med oss så länge. Nästa vecka är det knytkalas på dagis, så då ska alla ta med sig något att äta så får man äta av varandra. Hoppas bara vädret blir bra också.

    Ja, just det måste berätta. Vi har förlovat oss, så nästa år är det bröllop som gäller .

  • Sandy26

    har inte varit inne på denna tråden på länge men här har sommaren också varit bra jag har jobbat hela sommaren så nu har jag lite ledigt.

  • MamaJohanna

    I dag är min sista dag på semestern, så i morgon är det nya tag som gäller . Någon annan som haft sen semester?

  • AW76

    Hej!

    Jag är inne på min fjärde jobbvecka nu.. Mannen tar inskolningen av Nellie. Hon började förra veckan, i onsdags. Förkylningen kom som ett brev på posten i helgen, så idag har hon inte varit där.. Får se om hon kan gå imorgon.

    Annars allt bra. Ser inte framemot hösten/vintern bara, med all påklädning som det kommer innebära. Nellie har redan nu en järnvilja och vägrar vissa plagg och bråkar som bara den..

    Grattis till förlovningen MamaJohanna!

  • MamaJohanna

    Tack! Nejdå . Förra helgen var jag på konferensresa med jobbet så då träffade jag inte barnen på 3 dagar, det var lite tråkigt. Denna helgen hade vi planerat barnvakt så på lördagen åkte de dit. Men nästa helg har jag bestämt att bara vara hemma med barnen. Samtidigt måste jag erkänna att det är skönt att vara ifrån varandra i ibland. Man inser hur bra man har det då.

    Elin tar lite hand om Amanda när de är ute samtidigt på gården. Så allt går bara fint på förskolan.

Svar på tråden Vi som fått barn nr 2 i februari -08. Tråd nr: 7