• ViljaDrömma

    anmälningsnummer

    Skit skit skit....

    Anmälningsnumret på AC skrivs tex 200901087-3. ska detta alltså läsas ihop till 2009010873??? Alltså man är par 873 som anmälde sig i januari 2009?

    Vi rasade just i listan, pga vi tytt numret fel...

    Skit skit skit.

  • Svar på tråden anmälningsnummer
  • Mara

    När vi var i väntans tider tolkade jag det som att anmälningsnummer 200901087-3 tolkas som att ni anmälde er 2009-01-08 och att 7-3 är något slags individuellt nummer. Men helt säker är jag inte nu...

  • Gnista

    Jag tror det är som JaDa skriver. Jag svarade dock i en sån här tråd för ett tag sen och då rättade Ethi mig eftersom jag förstått fel Men det måste vara omöjligt att det var 873 som anmälde sig bara i januari 2009, det vore ju galet!

    Undrar lite på vilket sätt du kunnat tolka numret fel? Jag kommer iofs bara ihåg vilket år och månad vi anmält oss, men jag jämför alltid listorna med en början som lyder 200603... eftersom vi anmälde oss i mars 2006.

  • Zixi

    Bara en liten tanke, kan siffrorna ha att göra med vilket område man tillhör, tex stockholm eller skåne? Vi är i alla fall från skåne och har 81-6. Annars kan man ju alltid maila AC och fråga.

  • mimpen
    Mara skrev 2009-08-20 20:52:34 följande:
    När vi var i väntans tider tolkade jag det som att anmälningsnummer 200901087-3 tolkas som att ni anmälde er 2009-01-08 och att 7-3 är något slags individuellt nummer. Men helt säker är jag inte nu...
    Det här har jag haft koll på. Det är definitivt så att ni har datum för anmälan: 2009-01-08.

    Sedan tror jag att ni har nummer 73 är att ni är nummer 73 som anmälde er i januari. Det är ju MÅNGA som anmäler sig just i januari eftersom man betalar avgiften årsvis. Så att ha nummer 73 om man har så tidigt januaridatum som ni borde ändå inte vara helt orimligt.

    Fast jag förstår inte hur ni kan rasa i listan. Listan är strikt i nummerordning, ingen med högre nummer än ni kan ju komma före er liksom.
  • Zixi
    mimpen skrev 2009-08-20 21:54:20 följande:
    Det här har jag haft koll på. Det är definitivt så att ni har datum för anmälan: 2009-01-08. Sedan tror jag att ni har nummer 73 är att ni är nummer 73 som anmälde er i januari. Det är ju MÅNGA som anmäler sig just i januari eftersom man betalar avgiften årsvis. Så att ha nummer 73 om man har så tidigt januaridatum som ni borde ändå inte vara helt orimligt.Fast jag förstår inte hur ni kan rasa i listan. Listan är strikt i nummerordning, ingen med högre nummer än ni kan ju komma före er liksom.
    Så då var vi nr 16 som anmälde sig i jan-09. Sweet
  • Gnista

    mimpen: Nä, det är ju det jag undrar över. Hur kan TS missförstått listan och därför halkat ner?

    Förklara hur du menar ts Och 873 måste vara omöjligt, men 73 är rimligt...

  • ViljaDrömma
    mimpen skrev 2009-08-20 21:54:20 följande:
    Det här har jag haft koll på. Det är definitivt så att ni har datum för anmälan: 2009-01-08. Sedan tror jag att ni har nummer 73 är att ni är nummer 73 som anmälde er i januari. Det är ju MÅNGA som anmäler sig just i januari eftersom man betalar avgiften årsvis. Så att ha nummer 73 om man har så tidigt januaridatum som ni borde ändå inte vara helt orimligt.Fast jag förstår inte hur ni kan rasa i listan. Listan är strikt i nummerordning, ingen med högre nummer än ni kan ju komma före er liksom.
    Tack för redogörelsen!

    Anledningen till att vi rasade i listan var ju att jag läst och memoreat vårt nummer fel, jag hade helt enkelt missat den där sista siffran efter strecket. Så det jag läste som nr 87, skulle ju vara 873....

    Vill bara påpeka att det jag skrev inte är vårt riktiga anm.nr, utan bara ett exempel, så ingen blir orolig om de känner igen just sitt nummer och tror vi har samma!
  • vem vet

    Nej, jag tror att den sista siffran (den efter strecket) bara är en kontroll siffra! De sex första siffrorna visar år och månad. Resten är ett löpnummer. Dvs med medlemsnummer 200901087-3 borde vara att man är den 87:e som har anmält sig i januari 2009. 3:an är kontrollsiffra. Dock redovisas ju alla tio siffrorna på AC:s listor, så det måste vara lätt att se var ert nummer borde komma in.

  • ViljaDrömma
    vem vet skrev 2009-08-20 22:10:18 följande:
    Nej, jag tror att den sista siffran (den efter strecket) bara är en kontroll siffra! De sex första siffrorna visar år och månad. Resten är ett löpnummer. Dvs med medlemsnummer 200901087-3 borde vara att man är den 87:e som har anmält sig i januari 2009. 3:an är kontrollsiffra. Dock redovisas ju alla tio siffrorna på AC:s listor, så det måste vara lätt att se var ert nummer borde komma in.
    Bara för å kolla så jag fattat detta rätt nu då...

    Om vi ex. har nr. 2009010873 så ska vi in FÖRE nr. 2009011130, men efter nr. 2009010657. Stämmer det?

    Confused...
  • ViljaDrömma
    mimpen skrev 2009-08-20 21:54:20 följande:
    Det här har jag haft koll på. Det är definitivt så att ni har datum för anmälan: 2009-01-08. Sedan tror jag att ni har nummer 73 är att ni är nummer 73 som anmälde er i januari. Det är ju MÅNGA som anmäler sig just i januari eftersom man betalar avgiften årsvis. Så att ha nummer 73 om man har så tidigt januaridatum som ni borde ändå inte vara helt orimligt.Fast jag förstår inte hur ni kan rasa i listan. Listan är strikt i nummerordning, ingen med högre nummer än ni kan ju komma före er liksom.
    Fast om det där med datumet skulle stämma, hur kan det då komma sig att vissa har ex. 20080600 i början? Det skulle ju bli 2008-06-00! Tokigt datum...
  • vem vet
    ViljaDrömma skrev 2009-08-20 22:18:09 följande:
    Bara för å kolla så jag fattat detta rätt nu då...Om vi ex. har nr. 2009010873 så ska vi in FÖRE nr. 2009011130, men efter nr. 2009010657. Stämmer det?Confused...
    Mmmm, absolut!
  • ViljaDrömma
    vem vet skrev 2009-08-20 22:21:29 följande:
    Mmmm, absolut!
    Tack! Då kan jag kanske sova gott nu!
  • skogstjejen19

    Nu kanske jag förvirrar till det ännu mer, men jag har för mig att dom 4 sista siffrorna är kontroll nummer,

    och jag tror inte att dom 2sista är hur många som anmält sig den månaden
    för när jag pratade med AC så var vi bland dom 10 första som anmält sig den månaden och vi har 97 som 2 sista, men en av dom kanske har något med det att göra.
    kliar mig i huvudet och tänker, vissa saker kanske man ska låta bli att försöka förstå, tex AC nummerna

    ---------------------------------------------------------
    TS tråkigt för er att ni missförstått erat könummer
    kramar om

  • Tap dancing mum

    aaa123 har den rätta "tolkningen".

    Våran längtan: om er två sista är 97, är då tredje sista en nolla? Då bör 7 vara kontrolnr och 09 att ni är nr 9 (dvs bland 10 första) den månaden.

  • vem vet
    lesoth skrev 2009-08-21 08:29:45 följande:
    Nu kanske jag förvirrar till det ännu mer, men jag har för mig att dom 4 sista siffrorna är kontroll nummer,och jag tror inte att dom 2sista är hur många som anmält sig den månadenför när jag pratade med AC så var vi bland dom 10 första som anmält sig den månaden och vi har 97 som 2 sista, men en av dom kanske har något med det att göra.kliar mig i huvudet och tänker, vissa saker kanske man ska låta bli att försöka förstå, tex AC nummerna -------------------------------------------------- -------TS tråkigt för er att ni missförstått erat könummerkramar om
    Jag menade alltså att de sista siffrorna FÖRE strecket skulle vara löpnummer. Precis som Tap dancing mum skrev så är i ert fall 7:an en kontrollsiffra och 9:an den sista siffran i ert löpnummer.

    Könumret består alltså av år (4 siffror), månad (2 siffror), löpnummer (3 siffror) och kontrollsiffra (1 siffra).
  • Ethi

    [/citat]


    ViljaDrömma skrev 2009-08-20 22:18:09 följande:
    Bara för å kolla så jag fattat detta rätt nu då... Om vi ex. har nr. 2009010873 så ska vi in FÖRE nr. 2009011130, men efter nr. 2009010657. Stämmer det? Confused...
    Ja, det stämmer!
  • Längtande mamma

    jag vet hur det känns, gjorde samma fel själv och upptäckte det i våras... Man vet ju vilket år och vilken månad man anmält sig, så därför memorerade jag bara de sista 3 siffrorna och hoppade över det som kom efter strecket, exempelvis trodde att vi hade anmälningsnummer 2008 mars 077, men sen började jag räkna antalet siffror i listorna och upptäckte att det skulle vara 773 som sista 3 siffror... Alltså halkade vi ner 5 steg på vår "favoritlista" jämfört med vad jag trodde att vi låg. Inte kul alls. Men nu flera månader senare så har jag kommit över det, speciellt när det börjar röra sig åt rätt håll igen!

    (fotnot: anmälningsnumret ovan är påhittat och ej vårt riktiga!)

  • ViljaDrömma

    Längtande mamma skrev 2009-09-03 15:15:09 följande:


    jag vet hur det känns, gjorde samma fel själv och upptäckte det i våras... Man vet ju vilket år och vilken månad man anmält sig, så därför memorerade jag bara de sista 3 siffrorna och hoppade över det som kom efter strecket, exempelvis trodde att vi hade anmälningsnummer 2008 mars 077, men sen började jag räkna antalet siffror i listorna och upptäckte att det skulle vara 773 som sista 3 siffror... Alltså halkade vi ner 5 steg på vår "favoritlista" jämfört med vad jag trodde att vi låg. Inte kul alls. Men nu flera månader senare så har jag kommit över det, speciellt när det börjar röra sig åt rätt håll igen! (fotnot: anmälningsnumret ovan är påhittat och ej vårt riktiga!)
    Trist, eller hur! Men skönt att det inte bara är jag som rört till det. Jag gjorde precis som du, memorerade de 3 sista och ignorerade det efter strecket... Men,men...det ska nog lösa sig för oss oxå till slut!
Svar på tråden anmälningsnummer