• soffanloppan

    Frågor ang Sydkorea

    Hejsan!

    Jag och min man står på kö för att adoptera från Sydkorea =) Någon som har lite tips att ge ang adoption från Korea? Några bra hemsidor om Korea? eller om det är någon som kan tipsa om bra barnböcker om Sydkorea/adoption? Eller något annat som kan vara bra/kul att veta?

    Hoppas på svar! =)

    Med Vänlig Hälsning

    Soffan

  • Svar på tråden Frågor ang Sydkorea
  • dson

    Hejsan!
    Jag misstänker att du du har koll på korealistan groups.yahoo.com/group/Korealistan/
    för där kan verkligen få bra svar på alla frågor som man har om adoption från Korea. Annars gillar jag boken " På jakt efter Mr Kim i Seoul" av Sofia French, en bok skriven av en adopterad och om hennes tankar kring hur det är att vara adopterad och om mötet med sitt födelseland.... En mer fakta bok om Korea är "Koreaboken" av Carin Cederberg/ Janica Lundholm men den har några år på nacken....
    MVH

  • soffanloppan

    Tack för svar! jag har köpt boken "på jakt efter Mr Kim i seoul" har dock inte hunnit läsa den ännu. Kimchi.se har jag kikat in på en del gånger =) väldigt bra hemsida.

    tack för svar! / soffan

  • MammaTillPrinsessor
    http://www.koreaherald.co.kr/

    http://www.eastern.or.kr/ sws hemsida

    "I wish for you a beautiful life" bok med brev skrivna av de biologiska koreamammorna till barn som ska adopteras-väldigt fin bok tycker jag.

    Ni har så mycket underbart framför er Har själv 2 barn från korea och med dem 2 underbara resor till korea och våra barn . Längtar nu efter tillbaka resa...
  • MammaTillPrinsessor

    Det finns koreanska miniserier som vi beställde på DVD på Amazon som göra att man får lite insyn i koreanska kulturen och det är härligt att höra koreanska. De är överromantiska men både jag och mina man tycker de var jätteroliga att titta på men vi beställde dem dock efter att vi adopterat. De vi kollat på heter "Winter Sonata" och "Autumn in my heart".
    Rekommenderas-ledmotivet till ena dvd-boxen har jag som ringsignal till min telefon

Svar på tråden Frågor ang Sydkorea