• Mirren76

    Min son misshandlad

    Min son har nyss börjat i sjuan och trivs bra. Han är ingen bråkstake på något vis. Men populär och framåt. Idag hände något som känns förfärligt.

    Han var på väg ensam från en lektion till en annan då två killar från nian kommer och frågar varför han har pratat skit om en kille (vilket han säger att han inte hade och jag tror honom). Sedan sa de till han att vara tyst och den ena slår honom på ögat och han vacklade bakåt mot väggen och då sparkar de honom på benen.

    När han kom hem har han en begynnande blåtira och en bortslagen bit ur en tand(ej framtand som tur är) och är självklart väldigt ledsen.
    Hans ansvarslärare ringde och berättade historien för mig och jag frågade vad skolan ska göra och de skulle iaf "göra någonting" som hon uttryckte det. Biträdande rektor var inkopplad.

    Men vad ska jag göra? Är helt chockad. Vad kan jag kräva att skolan gör? Skall jag polisanmäla dessa killar? Hjälp mig med tips eller råd eller vad som helst. Har aldrig varit med om något liknande.

  • Svar på tråden Min son misshandlad
  • HöstHäxa

    Jag blev misshandlad på en rast i skolan under högstadiet. Min skola sa att de är skyldiga enligt lag att anmäla.

    Skolan är SKYLDIGA att polisanmäla pojkarna som slog din son! Kräv det! Det var ju inte bara "en knuff" eller så utan något mycket värre!
    Tycker verkligen du ska kräva att de anmäler det!

  • Mirren76

    Tack för svaret, det visste jag inte. Men ju mer jag tänker på det så tycker jag skolan ska anmäla det.
    Imorse ringde rektorn och sa att de skulle polisanmäla (så lät det minsann inte alls igår inte) så jag hoppas att de verkligen gör det nu också. Men annars får jag väl trycka på och se till att det verkligen blir gjort.

  • HöstHäxa

    Vad bra! Hoppas din son mår bra efter omständigheterna, jag vet precis hur det är.

  • Tessa17

    Du skulle ha gått med sonen medetsamma till skolsjuksköterska eller vård centralen eller akuten och få ett intyg och ett foto på sonens tillstånd, anmäla pojkarna och kräva ett skade ersättning.

  • angelita88

    Nej fan vad hemskt! Jag hade anmält dom idioterna som misshandlade din son. Hade min dotter blivit misshandlad hade jag anmält med en gång!!!! Hemsk att barn blir misshandlade av andra.. speciellt i skolan =(

  • Agneta T

    Hej Mirren 76!

    Det hemskt för hela familjen när något sådant här händer. Som de skrev innan så har skolan anmälningsplikt vilket innebär att det sak anmäla om barn utsätts för fara ( egentligen är det redan vis misstanke om fara). Du kna även be om ett möte med rektor och kurator och de andra barnens föräldrar.Ibland kan det enbart bara vara skönt att man har pratat om vad som har hänt. Min andra tanke är hur din son mår. Att bli slagen är oerhört kränkande. Ta kontakt med kurator och se om hon kan hjälpa din son om han behöver. Ett mamma hjärta bli ofta illa åtgången i en sådan här situation. Du kanske ska att prata med någon du med om du känner att du behöver. Det är lätt att trivialisera efteråt men det är en stor sak när ens barn har varit i fara.

    Hälsningar
    Agneta

Svar på tråden Min son misshandlad