• Anonym (Blivande brud)

    Brudfrisyr

    Hejsan!

    Jag ska gifta mig i Maj och har sådana bekymmer med hur jag vill ha min frisyr inför den stundande dagen. Jag har ett brytningsfel på vänsteröga vilket gör att jag skelar när jag tänker på det, så som på kort mm. Till vardags tänker jag inte så mycket på det och då skelar jag mindre. Använder linser men förbättringen är liten.

    Iallafall. Jag var inne hos min frisör och sa att jag ville ha en slarvig lite rockig uppsättning och gärna göra så att min långa snedlugg kan läggas halvt för vänster öga. Vill självklart visa båda ögonen men inte förstöra bilderna....

    Då började hon komma med andra förslag säga att jag borde visa hela ansiktet och ha en hel uppsättning med tuperad lugg osv.

    Hon förstod mig inte så jag tänkte be dig nu om råd om vad jag ska säga och hur man kan göra denna frisyr fin. Kan man ha lite lugg i ansiktet trots att man gifter sig?

    Hoppas du förstår vad jag menar..

  • Svar på tråden Brudfrisyr
  • Hårexperten

    Hej!

    Det är klart att du kan ha en uppsättning med lugg, ABSOLUT!
    Det viktigaste av allt är att DU känner dig bekväm med dig själv och ditt hår speciellt på denna viktiga dag.

    Du kan ju alltid googla efter brudfrisyrer och se om du hittar nån bild med en uppsättning som har lugg som du gillar och ta med den och visa frisören.
    Kanske lättare för henne också att förstå hur du tänkt dig.

    Är det fortfarande så att hon proppsar på att du ska ha luggen uppåt, så börja då redan nu att leta efter någon annan som vill göra din uppsättning enligt dina önskemål.
    Det är isåfall bra om du bytar redan nu till nästa behnadling du ska göra så den nya frisören får en chans att lära känna ditt hår och vad du gillar.

    Lycka till med allt!

Svar på tråden Brudfrisyr