• Vapo

    Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08

    Nu har alla våra barn fyllt ett år!

    Vi är ett härligt gäng som skrivit samman ett tag.
    Några av oss sedan vi hade BIM i vecka 52 år-07.

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m27288253.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28193658.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m31152617.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33997770.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36638716.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39611411.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42564583.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45056540.html

    Födelsedatum:
    2008-08-08 /Pojke - Sam, Lina S
    2008-08-13 /Pojke - Liam, Miss Osbourne
    2008-08-14 /Pojke - Jonathan, affliction
    2008-08-19 /Flicka - Agnes, Skorpan 08
    2008-08-19 /Flicka - Wilma, Anette81
    2008-08-24 /Flicka - Amanda, Vapo
    2008-08-24 /Pojke - Ilyaz, L83
    2008-08-24 /Flicka - Elly, Lana
    2008-08-24 /Pojke - Hugo, chupa chups
    2008-08-27 /Flicka - Alma, Kosmo06
    2008-08-29 /Flicka - Tilde, Zirup
    2008-09-02 /Pojke - Vilgot, guby
    2008-09-02 /Pojke - Arvid, Kristyr
    2008-09-06 /Pojke - Vincent, anathema
    2008-09-08 /Pojke - Albin, Calypso
    2008-09-17 /Flicka - Matilda, Jegra73
    2008-09-22 /Pojke - Eddie, mycat81
    2008-09-23 /Pojke - Albert, GlimmaMera

  • Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08
  • affliction

    Zirup: Underbart! Det är så mysigt att höra hjärtljuden o känna sparkarna, det kommer jag alltid sakna! Ibland när jag ligger i sängen kan jag förnimma mig om hur sparkanrna kändes, men det är bara en flyktig sekund sen är det över. När jag väntade Jonathan njöt jag verkligen av sparkarna, kunde ligga o känna på hans buffande inne i magen flera timmar faktiskt....

    Här är det 19,4 minus *brrr*. Vilken vinter! Är alldeles säker på att vi får en vit jul iaf, det snöar idag oxå . Har ni satt upp era julgranar ännu? Ellie är så ledsen för att jag inte tagit fram vår, ( i plast från 70-talet med orginalkartong från Tempo med texten "julgranen med många fördelar" , jag funderar varje år på vad en julgran i plast kan ha för fördelar förutom att den barrar o luktar gran? ) Hur som tänker jag inte ta fram den förräns sent på kvällen innan julafton för jag vet att Jonathan kommer INTE låta den vara. Alla fina glaskulor ska jag strunta i att hänga upp i år, för jag kan ju glömma att de kommer vara hela efter jul... Igår köpte jag iaf en liten bordsgran till Ellie som hon får ha på sitt rum så länge o det blev hon glad över Här är det alltså julpynt på hög nivå, utom räckhåll för små barnafingrar, precis som hos MissO.

    Ikväll gäller det! Jag o Ellie åker till Strängnäs vid 15.00 idag. Vi ska vara på plats o stötta pappa i stora finalen. Henry är tyvärr sjuk, har feber, förkyld o går på Ipren, men det går nog. De har soundcheckat för ett par timmar sen o allt kändes kanonbra iaf, så de är nöjda. Vill ni så håller ni utkik i TV ikväll igen efter mig o Ellie då, vi kommer stå på VIP-läktaren såklart! Och ringer ni o röstar på 09922001 så blir vi ju jätteglada förståss. Kram på er o ha en trevlig helg!

  • Zirup

    Ja, jag älskar buffandet i magen. Det gör mig jättelycklig! Konstigt, det var inte alls på samma sätt med Tilde. Jag vet att hon buffade och att jag var faschinerad av det. Men lycklig? Jag tror inte jag kunde relatera på samma sätt som jag kan den här gången... jag vet vad det är, och jag vet vad det betyder.

    Vi har kallt, kallt här också. Och liiite lite snö på marken (eller är det frost?). Vi tog ut och rastade Tilde en halvtimma innan vi lastade in oss i bilen och for till stan så att vi var där klockan 10 när butikerna öppnade. Och så fick jag handlat lite finkläder att ha på mig till jul. Det som jag trodde skulle sitta fint, klänningar med resår under midjan (handlade inte mammakläder utan vanliga på Kappahl) det fick mig att se ut som en städkärring. En tjock!! Så det gick bort! Jag hittade dock en fin blus och en gråblå tunika med guldbroderier som jag tror sitter fint. Så då överlever jag julen i år också.

    Lycka till ikväll, affliction! Vi håller tummarna för er!!

  • Vapo

    Wow, en andra plats - vilken seger!!! Grattis! De måste väl känna sig som vinnare, eller hur?! Såg det inte på tv - bara läst lite här på datorn nu.... De kommer att få ännu mer spelningar framöver.........phu! Hoppas de är nöjda med sin resa!

    Sitter här med en liten Amanda som snart somnar om igen. Jag kunde inte låta bli att gå upp när hon vaknade till.......nyfiken på att se hur det ser ut där ute......så vackert! Det har snöat non stop - det är så mycket snö ute!!!!!
    Jag och min äldsta pojk kunde inte låta blir att springa ut och leka igår (typ för fjärde gången) precis innan sänggång vid tolv tiden! Det var så härligt - vi hade så skoj med att tramsa i snön!
    Nu hör det till att vi inte haft så här mycket snö på flera år! Jag älskar det!

    Undrar hur det känns för er som har minus 20 grader.....hm?

    Nu vill Amanda tillbaka till sängen...

  • Zirup

    Ja, stort grattis affliction!! Så roligt för er!!

    Åh, Vapo, det låter jättemysigt med all snö! Vi har lite fjun på marken men mycket är det inte. Däremot är det kallt som tusan så vi håller oss mestadels inne. Jag var ute och fotograferade Tilde i "snön" igår eftersom det var soligt och så fint väder så jag var tvungen att passa på. Granen kom in igårkväll och sen kom även mina föräldrar förbi med en liten minigran att ha på Tildes rum. Jag tänkte att vi skulle klä dem lite senare, vi väntar tills det är ljusare för jag vill gärna filma. Kul att ha som minne juh.

    Jag njuter av ledigheten. Passade på att scrappa lite igår och räknade ut att jag är på slutspurten av albumet med bilder från Tildes första år. Vad som kändes som ett oövervinnerligt projekt börjar nu gå mot sitt slut. Jag är jätteglad om albumet blir klart innan Blixten kommer, det har varit målet. Och det kommer det att bli. Idag tänkte jag att vi skall koka paprikamarmelad! Låter konstigt men jag hittade receptet i tidningen Buffé för något år sedan och tyckte det lät spännande. Hade tänkt att göra två små burkar och ge bort till våra snälla grannar. Fast jag får nog smaka på den först, för smakar det blä är det nog itne bra för grannsämjan. Jag har också kvar mitt syprojekt med kanelbullarna som Tilde skall få i julklapp. Vi får se om det blir idag eller om det kanske blir imorgon. Nåja! Ha det så gott, tjejer! Åh så jag älskar julen!!

  • MissOsbourne

    Hej alla! Här håller jag och Liam som bäst på att piggna till efter en ordentlig förkylning-jag känner dofterna och smakerna nu!Hurra! Förra vintern tappade jag både smak och lukt i nästan 2 veckor så jag missade hela julen kan man säga.Hur kul är det att göra julgodis och äta julmat och tända kaneldoftande ljus utan de sinnena?..=)

    Grattis Affliction till andraplatsen! Antar att han inte hinner vila upp sig trots att han behöver det nu...=)

    Liam har börjat sätta ihop 2 ord i taget nu-han säger "Sitta här" Kom pappa" och så.Jag är stolt som tusan!Dessutom kan han räkna till 5 när man säger "Kan du räkna?" En tå tre fya fem räknar han....=)

    Jag vill också vara gravid och svulla julgodis och skylla på bebisen.

  • Zirup

    Åh så duktig Liam är. Den enda "meningen" Tilde kan säga är (fortfarande) "på'huvvet". Vi satt och tittade i en leksakskatalog förra veckan och jag visade henne en bild och sa "det där är Musse Pigg". Och jag såg hur hon grubblade och grubblade och sen tittade hon frågande på mig och sa "på'huvvet?" och det dröjde ett bra tag innan jag fattade att hon hade hört "MÖSSA". Tycker det är skitgulligt när man kan få följa en liten liten tanke som de har, inne i sina små kloka huvuden.

    Ja, den som ändå fick svulla julgodis.... jag vill bara äta kålrot och vinäger!!

  • Kristyr
    Zirup skrev 2009-12-20 21:56:38 följande:
    Ja, den som ändå fick svulla julgodis.... jag vill bara äta kålrot och vinäger!!
    *Asg*

    Arvid pratar rymdiska som tusan....
  • Kristyr

    Zirup> Ang kålroten så kan du komma och svulla rotmos med Arvid....

  • Agnes och Ville

    Tjohoooooooo!!!!


    Kristyr skrev 2009-12-17 10:29:03 följande:
    Det var/är en bebis i magen
    Har vabbat idag...förkylt värre och ögoninflammation. Inte så kul så här innan jul men förhoppningsvis är det över till julafton!
    Var och inhandlade de sista små paketen idag så nu är vi redo för jul!

    Agnes får en massa roligt bla. en rutchkana som hon kan ha antingen inne eller ute i vår trädgård. Köpte den på blocket för 300:-, det var jättefin!

    Nu har jag bara 2 dagar kvar på jobbet...sen är det jullov i 14 dagar. Ska bli sååå skönt att bara mysa!
    Vi kommer fira jul med mina föräldrar och min syster för att sedan åka ner till T´s bror och fira med nästan alla på min mans sida!

    Sen är det inte långt kvar tills vi flyttar!!!!!!!
  • Agnes och Ville

    Hej alla vänner och GOD JUL på er!

    Hoppas ni hade en underbar dag igår!

    Vi hade det jättebra och Agnes tyckte det var riktigt spännande med tomten. Vi stod i fönstret och såg när han kom ut från skogen med sin lykta. Hon tittade storögt och pekade. Sen när han kom in blev hon riktigt blyg och ville inte gå ner...ville inte heller krama tomten På slutet vet jag inte om hon började känna igen tomtens ögon (det var hennes pappa) för då var hon gång att ge tomten en kram. Men hon tyckte det var riktigt roligt med alla paket och hjälpte gladeligen till att öppna alla.
    Lite senare på kvällen så stod hon vid fönstret och tittade efter tomten igen och ville vinka...lilla sötnosen!

    Fick själv riktigt fina presenter...bla. en Nespressomaskin och en sodastreamer!!!

    Det blev en perfekt julafton!

Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08