• mary m

    Gravid vecka 5 värsta mensvärken

    Jag är i vecka fem, och jag har värst mensvärken fortfarande, någon mer som fortsatt ha det efter ni plussat. Man blir lite orolig att det håller på att lossna därinne....

    vilkan andra symptom har ni vid denna tid? själv är jag ganska öm i brösten och börja blir lite trött och ont i huvudet, men inte så farligt.

  • Svar på tråden Gravid vecka 5 värsta mensvärken
  • Pomperipossan

    Mary M, hur gick det på VUL igår? Hoppas verkligen att det gick bra och att du kan ge mig lite hopp för jag har fortfarande inga symptom utom större bröst.

  • mary m
    Pomperipossan skrev 2009-10-14 12:03:42 följande:
    Mary M, hur gick det på VUL igår? Hoppas verkligen att det gick bra och att du kan ge mig lite hopp för jag har fortfarande inga symptom utom större bröst.
    Det gick jättebra, där vet en 1 cm lång pinne med ett pluserande hjärta. Allt såg ut som det skulle, dock såg man inte några drag utan som sagt såg ut som en pinne . Men det kändes sååååå skönt att få det bekräftat. Jag har de sista dagarna börjat må lite illa omjag inte äter direkt när jag blir hungrig vilket jag blir lite oftare än normalt. Plus att jag är ganska trött. När var det du skulle göra VUL?
  • Pärla

    mary m: Jag ruvar på min RD 8 idag, och har också kännt mensvärk enda från rd 5.
    När började du känna mensvärk, när du ruvade? Du kanske inte kommer ihåg?
    Kände du mycket mensvärk, typ som att du ska få mens när som helst eller?

  • Pärla

    När ni ruvade när kände ni mensvärken mest? Var det på morgonen när ni gick upp, eller hela under dan?

    Jag är på RD 9 nu, och börjar känna mer mensvärk när jag går upp på morgonen, men kände även nån obehag, typ väldigt lite illamående, men gick över fort..

    Jag kan säga att jag känner mig precis dom symtomerna då jag ska få mens! Förutom obehagen..Känns jobbigt, och misslyckat!

    Skulle vara tacksam om jag fick svar..

  • längtan efter lillamirakel

    Parlar: Jag testade + den 13/ 10 på RD 13 Jag var tvungen att tetsta för jag trodde mensen var påväg Hade ju värsta mensvärken!!
    Tycker att jag har mest på dagen men ibland lite nu och då.. svårt att säga.
    Jag har också PMS trodde jag.. men det var nog bara gravidhormoner. Känner mig törstig, hade lite metallsmak i munnen, det stack också i brösten..

    Om det är någon tröst kände jag precis som du! Jag hann bli ledsen och irriterad!
    Idag är jag på RD 15

  • Pärla

    längtan efter lillamirakel skrev 2009-10-15 08:48:57 följande:


    Parlar: Jag testade + den 13/ 10 på RD 13 Jag var tvungen att tetsta för jag trodde mensen var påväg Hade ju värsta mensvärken!!Tycker att jag har mest på dagen men ibland lite nu och då.. svårt att säga.Jag har också PMS trodde jag.. men det var nog bara gravidhormoner. Känner mig törstig, hade lite metallsmak i munnen, det stack också i brösten..Om det är någon tröst kände jag precis som du! Jag hann bli ledsen och irriterad!Idag är jag på RD 15
    Ååååh vad glad jag blir för din skull
    Grattis grattis!! Smitta mig, smitta mig

    Jag har TD 22/10, och tror att jag kommer vänta till testdagen..

    Men när började du känna metallsmaken, och stickningarna i brösten då? Vilken RD ungefär? För jag är bara på RD 9, det kanske kommer för mig med
    Eller?

    Stort grattis vännen..Bra jobbat
  • längtan efter lillamirakel

    Parlar: Tack söta du!!

    Host.. host!! Visst blev du smittad nu?

    Minns inte när jag började känna det.. Men efter att jag fått mitt plus och läst på om symptomen så minns jag att jag kände metallsmak innan.. Då jag hade det trodde jag att jag blödde i munnen. Men mensvärken tycker jag kom några dagar innan jag testade.

    Alltså första gången jag kände av brösten så gjorde det ont. Det stack till som bara den.. och jag tänkte aldrig att det skulle höra ihop med någon ev graviditet. Jag var ju inte gravid.. skulle inte bli gravid. Var helt övertygad om att det misslyckats. Det var ju därför jag testade.. jag var säker på att det skulle vara minus.

    I alla fall så testade jag efter jobbet idag och det var dubbelt så starkt som igår morse!!

    Lycka till!! Håller mina tummar stenhårt för dig och alla andra i tråden!!

  • mary m
    Pärla skrev 2009-10-14 21:09:03 följande:
    mary m: Jag ruvar på min RD 8 idag, och har också kännt mensvärk enda från rd 5.När började du känna mensvärk, när du ruvade? Du kanske inte kommer ihåg?Kände du mycket mensvärk, typ som att du ska få mens när som helst eller?
    Kommer inte exakt ihåg men ganska säker på att det var ca 1 vecka efter ET och då hade jag rejäl mensvärk ett några dagar och sen försvann det i någon dag och sen testade jag. Sen efter det har jag haft lite från och till. Lycka till jag håller tummarna
  • ullis oh

    Åh vad skönt att höra. Jag testade postivt idag efter FET den 2/10 som var dag 6 efter ÄP
    Har ikväll molvärk , inte som mens värk men kändes ändå inte bra.
    Trodde de var MF igen som efter IVF i Mars. Nu hoppas jag att det bara är växt värk.!

  • Pärla

    Är på min RD 12 idag, är det ett bra tecken att jag inte har fått nån flytning än? Förra misslyckade gångerna fick jag flytningar några dagar innan TD, precis som när min mens kommer alltså. Dom flytningarna man får innan mens alltså.
    Svullna ömma bröst fortsätter också, och det gjorde det inte förut, dom avtog på RD 9-10..Bra tecken?

    Det är min tredje IVF försök, och jag ruvar på två embryon..

  • verkri

    Jag är i v5 (4+4) nu och har till och från en rejäl "mensvärk" samt att det känns som att jag är en öppen kran "där nere" Bara helt vanliga flytningar, har aldrig haft speciellt mkt flytningar eller riklig mens, eller mensvärk för den delen...Kanske därför det känns som att det rinner konstant :S

  • Lynnig

    Jag har försenad mens bim+2. Som duriktiiga menskramper. Vaknar påå nattenn av det.

    kan man ta något mot det? Hur har det gått där dig?? Jag ska testa och bekräfta imogon.


    verkri skrev 2014-01-15 19:28:10 följande:
    Jag är i v5 (4+4) nu och har till och från en rejäl "mensvärk" samt att det känns som att jag är en öppen kran "där nere" Bara helt vanliga flytningar, har aldrig haft speciellt mkt flytningar eller riklig mens, eller mensvärk för den delen...Kanske därför det känns som att det rinner konstant :S

  • verkri
    Lynnig skrev 2014-01-23 06:46:59 följande:
    Jag har försenad mens bim+2. Som duriktiiga menskramper. Vaknar påå nattenn av det.
    kan man ta något mot det? Hur har det gått där dig?? Jag ska testa och bekräfta imogon.
    Som så många andra skrivit i tråden här, så försvann den som på beställning nästan när jag gick in i vecka 6. Nu nyper det till bara nån gång då och då, men inte så smärtsamma utan mer bara som en påminnelse att det händer nånting i maggen :)
Svar på tråden Gravid vecka 5 värsta mensvärken