• Abandoned

    Ska låta vaccinera ditt/dina barn mot svininfluensan?

    Ska låta vaccinera ditt/dina barn mot svininfluensan?


    ♥ Panda - Anne M - Fragile Angel - EXPOSED - Neurotic - Abandoned ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-01 06:58
    Missade ett "du" i rubriken.

    Ska du låta vaccinera ditt/dina barn mot svininfluensan?

    Jag tänker på alla barn, under 18 år.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska låta vaccinera ditt/dina barn mot svininfluensan?
  • Bite me
    sannispannisen skrev 2009-10-01 20:08:53 följande:
    jag hörde att detta vaccin INTE ska skydda mot alla andra.
    Som jag har förstått det fungerar det som vilket influensavaccin som helst, att man måste ta inför varje influensasäsong, men jag kan ha fel för jag är inte helt 100.
  • sweran

    dottern är för liten för vaccin. så har faktiskt inte ens funderat på det... röstade annat

  • logg81

    Tror inte min 2-åring får vaccineras... Men oavsett om hon får vaccinet eller inte så struntar vi i det.... Förkylninigar är bara bra för immunförsvaret...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • m00nfl0wer

    Om jag ser att det är helt riskfritt så kommer jag låta vaccinera min dotter (4år) mot svininfluensan.

  • bellanbus
    m00nfl0wer skrev 2009-10-01 22:32:09 följande:
    Om jag ser att det är helt riskfritt så kommer jag låta vaccinera min dotter (4år) mot svininfluensan.
    Hur menar du att du ska se det?

    Ett vaccin är ju aldrig helt riskfritt.
  • logg81
    m00nfl0wer skrev 2009-10-01 22:32:09 följande:
    Om jag ser att det är helt riskfritt så kommer jag låta vaccinera min dotter (4år) mot svininfluensan.
    Om 5-10 år kan man se om vaccinet är helt "säkert" eller inte... Tror inte svininfluensan är aktuell då.... Det är väl tapir-influensan eller gnusjukan vi upplever då
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • camave

    min dotter blir 3 år nu och kommer alltså bli erbjuden vaccin.
    men jag har inte bestämt mig, så röstade annat


    Felicia och Albin, mina underbara små....
  • bellanbus

    Ju mer jag läser och ju mer jag förstår, så känner jag mig trygg med att inte vaccinera varken mig själv eller min dotter.

  • linda6

    Här är vad som händer med hjärnans utveckling




    En studie utförd av forskaren Dr Thomas Burbacher, vid Universitet av Washington som publicerades i Environmental Health Perspectives (EHP) 2005, en NIEHS publicering fann att Timerosal, mest känd för dess användning som en etylkvicksilver-baserad konserveringsmedel i barnvaccin och graviditetsvaccin, faktiskt är mer giftigt för hjärnan än metylkvicksilver (MeHg).

    Burbachers studie, visar att etylkvicksilver är mer skadligt eftersom det passerar blod-hjärnbarriären i en snabbare takt än MeHg. Väl inne i hjärnan, omvandlas etylkvicksilver till vad som kallas oorganiskt kvicksilver- mer toxiska formen - som inte kan utsöndras. I studien av Burbacher anges följande: "Det var en mycket högre andel av oorganiskt Hg [kvicksilver] i hjärnan hos Timerosal-apbebisar än MeHg-spädbebisar (upp till 71% vs 10%). Absoluta oorganiska Hg koncentrationer i hjärnan hos de Timerosal-exponerade spädbebisarna var ungefär dubbelt så stor som MeHg-spädbebisar."

  • m00nfl0wer
    bellanbus skrev 2009-10-02 14:23:01 följande:
    Hur menar du att du ska se det? Ett vaccin är ju aldrig helt riskfritt.
    Det är ett talesätt, men jag ska ändra min mening..
    "Om jag ser att det är helt riskfritt så kommer jag låta vaccinera min dotter (4år) mot svininfluensan." -> Om jag läser och hör från läkare att det är helt riskfritt så kommer jag låta vaccinera min dotter (4år) mot svininfluensan.

    Självklart är det aldrig HELT riskfritt, men med helt riskfritt menar jag att det är så pass riskfritt att hon inte lägger sig ned på golvet och krampar och dör, typ.
  • m00nfl0wer
    logg81 skrev 2009-10-02 18:52:39 följande:
    Om 5-10 år kan man se om vaccinet är helt "säkert" eller inte... Tror inte svininfluensan är aktuell då.... Det är väl tapir-influensan eller gnusjukan vi upplever då
    Det är ju sant. Men du förstår nog vad jag menade..
  • abovo

    Dessutom tänk på de barn som är i riskzonen, och som löper större risk att dö!
    Om ni vaccinerar era barn kommer risken att andras barn att dö att minska!!
    Visa litet hjärta!!!

    Tänk på de gravida, tänk på de unga friska, de löper större risk att dö, om vi lyckas hindra smittspridningen i samhället kan vi rädda liv! Var inte så egoistiska!!

    Det kommer en andra våg av influensan när kylan kommer, se i Skellefteå!

  • MissD

    Jag tänker inte vaccinera mitt barn med ett vaccin jag inte litar på bara för att minska risken för andra att få det. Ska jag välja att utsätta mitt eget barn eller alla Andras barn? Hur skulle du själv valt??

Svar på tråden Ska låta vaccinera ditt/dina barn mot svininfluensan?