• Anonym (Locken)

    Hur får jag tillbaka mina lockar?!

    Jag har väldigt självlockigt hår med korkskruvar i vanliga fall, när jag i början av sommaren gick till en frisör (som tydligen inte kunde klippa lockigt hår) så såg jag ut som en svamp när jag kom ut därifrån. Sedan dess har mina lockar varit borta, vad kan jag göra för att få dem tillbaka?! I dagens läge går det inte ens att "blåsa"/krama upp dem! :S

    Jag har nu inte varit hos frisören sedan dess och är orolig för att gå igen då jag inte vet hur jag kommer se ut efter denna gång :S

    Kanske ska tillägga att jag gick från långt (Tuttlängd) till halvlångt (page), har gjort detta en gång tidigare men då blev lockarna bara ännu tydligare. Har det något att göra med att hon inte klippte upp tillräckligt eller vad är felet? Vad ska jag be frisören att göra nästa gång så att jag får tillbaka lockarna?

  • Svar på tråden Hur får jag tillbaka mina lockar?!
  • Hårexperten

    Hej!

    Jag har svårt att tro att man kan klippa bort lockar i ett hår.
    När man klipper så förändrar man ju inte formen på själva hårstrået.
    Och har man lockigt hår så ligger det genetiskt.
    Däremot kan man få mindra lockar om man tex. varit gravid osv. så då kan det kännas att man blir av med lockarna eftersom att då klipper man bort det lockiga i längderna och det "nya" håret som växer ut är rakt eller lite mindre lockigt.

    Gå till frisören och säg att du vill klippa upp håret och ha en bra produkt för att
    krama upp lockar. Ta med bild som visar hur du menar.

    Lycka till!

  • Anonym (Locken)

    Okej, jag har aldrig varit gravid, så felet kan inte sitta där. Har hört att det krävs viss talang att klippa lockigt hår, stämmer detta?

    Jag får väl helt enkelt göra det, fast jag gjorde samma sak sist *suck* Får gå till gamla vanliga istället för någon ny frisör, då brukar jag få rätt frisyr fast samma gamla tråkiga...

Svar på tråden Hur får jag tillbaka mina lockar?!