• Armani

    (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7

    Här är tråden för oss som som väntade barn i oktoder 2008, några små valde att titta ut innan och några efter.

    Vår egna hemsida med BF-lista, födda mm finns på home.aland.net/ma22012/oktober/
    Vill man vara med där så kontaktar man Cecese antingen genom ett inlägg här i tråden eller hennes inbox.

    Här är våra gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m36907228.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39860399.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882678.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45344648.html


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★
  • Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7
  • MissMy

               {#lang_emotions_cheers} GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA UNDERBARA TJEJER{#lang_emotions_cheers}

    TACK FÖR ÅRET SOM GÅTT OCH HOPPAS VI FÅR ETT LIKA FINT ÅR 2010


  • MissMy

    Trevlig fortsättning på det nya året!!
    har varit och jobbat idag igen och direkt då jag kom hem efter jobbandet och handlandet så hade vi kaffe gäster..stressad jag, men efter att jag ätit och de fått kaffe så började man varva ner lite och nu känns det bara skönt att ha det allt undan..Nu skall jag bara ta det lugnt idag och nu har jag även två dagar ledigt lyxigt..

  • Armani

    Hej å hå, nytt år å min mammaledighet är över. Känns både och, när jag är på jobbet så saknar jag verkligen dagarna med min lilla skrutta, samtidigt som när jag är hemma så vill jag ut och göra lite nytta.
    På torsdag ska vi alla tre till dagmamman för första gången på fika och påbörja inskolningen lite smått, ska bli spännande!

    MissMy Hur går det för Jasmine på dagis?

    Cecese Jag vill gärna se bilderna om jag får Marthom Hur har det gått för dig, har ni pratat nåt mer?

    Empa Hur går det för dig med lilla magen, mår du bra?


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • MissMy

    Armani: Vad spännande med att börja lite med inskolningen det kommer at gå bra skall du se.Förstår dig precis om att man saknar sin skrutta då man är på jobb men sedan då man är hemma vill man ändå få en massa saker gjorda..Jasmine trivs på dagiset och allt går jätte fin för henne. Det enda som är jobbigt är at varje morgon man lämnar henne så gråter hon, dock slutar hon genast då hon inte ser en mera, men det önskar och hoppas jag att det snart kommer att gå om..


    Måste berätta att Jasmine fick sin 7:de tand på nyårsaftonsmorgonen så var den igenom.Nu är de bara tand 8 och 9 som pinar på i övre käken..

    usch vakna i dag på morgonen och vi har 16 grader varmt inne...just nu så har dte ökat till hela 17,5 grader..just nu så saknar jag att bo i höghus, där hade man alltid varmt iaf{#lang_emotions_yell}

  • Marthom
    Armani skrev 2010-01-02 21:31:28 följande:
    Hej å hå, nytt år å min mammaledighet är över. Känns både och, när jag är på jobbet så saknar jag verkligen dagarna med min lilla skrutta, samtidigt som när jag är hemma så vill jag ut och göra lite nytta. På torsdag ska vi alla tre till dagmamman för första gången på fika och påbörja inskolningen lite smått, ska bli spännande! MissMy Hur går det för Jasmine på dagis? Cecese Jag vill gärna se bilderna om jag får Marthom Hur har det gått för dig, har ni pratat nåt mer? Empa Hur går det för dig med lilla magen, mår du bra?
    Nej, vi har inte pratat något mer. Men nu förutsätter jag att vi ska behålla.. Fast idag har jag haft jätteont i magen, så det kanske är missfall på gång!
  • Cecese

    empa81 och Armani, jag har inboxat er

    MissMy och Marthom: Tack för era snälla kommentarer

    Lite uppdate angånde vikten. Imorse när jag vägde mej stod vågen på 95 kg vilket är mitt första stora mål eftersom jag nu kommit ner till den vikten då jag får rida igen. Det tog 8 månader och 6 dagar. Jag som längtat så mycket efter det så har nu nästan panik. F*n jag är ju livrädd för att sätta mej på hästryggen igen. Jag längtar ju också såklart och är glad som tusan men hu paniken kommer ändå. Kan ju iof vara för att det är 12 år sen sist och förmodligen kommer det att släppa bara jag kommer upp på hästryggen.

    På 8 månader och 6 dagar har följande hänt:
    Vikten har gått från 132 kg till 95 kg.
    Jag har gått ner 37 kg och har "bara" 25 kg kvar till målvikt.
    Jag har "bara" 10 kg kvar så har jag kommit ner till den lägsta viken jag haft sen jag fick barn.

    Bmi har gått från 50,9 till 36,6. Jag har minskat hela 14,3 bmi-enheter.
    Dom räknar med att man i medeltal minskar 10-15 bmi-enheter efter op så det måste ju vara godkänt.

    I klädstorlekar så har jag gått från ungefär 60 i tröjor till 48. Och i byxor från 60 till ungefär 50-52 (beror lite på byxmodell). Jeansen i 54 som jag köpte några månader efter op och som innan op skulle kommit upp till knäna ungefär vid op kan jag få både av och på utan att knäppa upp dom.
    Stretchjeansen i 54 som är ungefär en storlek större fick jag upp till rumpan några veckor efter op och dom kan jag inte ens ha längre för dom bara ramlar av.

    Jag vet att jag fortfarande är stor men jag är så glad ändå. Nog sjutton för att det varit sjukt jobbigt de här månaderna men nu äntligen börjar det kännas som det var värt det. Det är fortfarande jobbigt mellanåt men jag börjar se ljuset i tunneln.

    Lite ot inlägg men vi har ju delat så mycket de här 2 åren och ni har ju i allra högsta grad varit delaktiga via nätet så jag vill dela med mej


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • empa81
    Cecese: Jättestor skillnad! Du är hur duktig som helst!!! Jag tänkte också på det att vi känt varandra alla här inne i snart två år, helt otroligt!

    Armani: Jo då, det verkar gå bra med magen, men jag är fortfarande skeptisk pga blödningarna jag hade. Egentligen skulle jag få mens nu i veckan och om den nu uteblir kanske jag kan tro på det lite mer! Jag har heller inga symtom, med Millie mådda jag ju kasst redan innan jag plussade minns jag det som!
    Mamma till Millie 17/10-2008 emtomi.blogg.se/
  • MissMy

    Cecese:Vad härligt att du nu nått ditt första delmål,applåderar {#lang_emotions_sunny}...
    Ja tänkt att vi ha kännt varandra nu i två år

    Empa81:Har du tagit kontakt och hört dig för om ett VUL??

    Marthom:hur går det med det onda, har det försvunnit? säkert kraftig växtvärk bara..

  • MissMy

    Hur är det med era små, dricker de ur pipmugg, äter de själv??
    Jasmine totalvägrar pipmuggen så hon fortsätter med nappflaskan sin, provar ofta att erbjuda pipmuggen men nej..Hon äter banan och plockmat själv,men riktiga maten så visar hon inget större intresse för att börja själv med..

    Armani:lagar du en ny tråd då denna går ut imorgon

  • Cecese

    Tack empa81 MissMy, Jonthan har aldrig druckit ur pipmugg, han har helt vägrat så han dricker med sugrör ur vanligt glas.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Armani
    Marthom Vad otäckt med ont i magen Har det gått över nu? Du ska se att det inte är nåt farligt! Mf börjar dessutom allra oftast med först blödning och sen smärta, så förhoppningsvis var det "bara" sån där äckligt otäck växtvärk Cecese Vilken otrolig skillnad!! Jättebra jobbat Empa Har du bokat in något vul än? Hoppas du får komma iväg på ett snart iaf och se så allt ser bra ut, för det tror jag nog att det gör MissMy Alicia dricker ur pipmugg bra nu, men tidigare vägrade hon den totalt! Då köpte vi pipmugg med mjuk pip ist och den tog hon. Efter det började hon ta vanlig pipmugg Maten äter hon nästan själv, vi lastar på skeden eller gaffeln så tar hon den och stoppar i munnen.

    Vad käkar era små för välling??
    Alicia vägrar andra flaskor än Tomme Tippee och till dessa hittar jag inga nappar för fullkornsvälling eller liknande. Hon äter majsvälling nu, men den är från 6 månader... Känns som att den är för blaskig för henne nu?? Skulle vilja att hon fick i sig nåt "stadigare", som tex fullkornsvällingen från 1 år iaf, men den går ju inte ens att få ur flaskan. Dessutom verkar det som att hon inte gillar smaken så värst heller... {#lang_emotions_undecided}
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • minasöner
    Armani skrev 2010-01-04 18:49:37 följande:
    Marthom Vad otäckt med ont i magen Har det gått över nu? Du ska se att det inte är nåt farligt! Mf börjar dessutom allra oftast med först blödning och sen smärta, så förhoppningsvis var det "bara" sån där äckligt otäck växtvärk Cecese Vilken otrolig skillnad!! Jättebra jobbat Empa Har du bokat in något vul än? Hoppas du får komma iväg på ett snart iaf och se så allt ser bra ut, för det tror jag nog att det gör MissMy Alicia dricker ur pipmugg bra nu, men tidigare vägrade hon den totalt! Då köpte vi pipmugg med mjuk pip ist och den tog hon. Efter det började hon ta vanlig pipmugg Maten äter hon nästan själv, vi lastar på skeden eller gaffeln så tar hon den och stoppar i munnen.Vad käkar era små för välling??Alicia vägrar andra flaskor än Tomme Tippee och till dessa hittar jag inga nappar för fullkornsvälling eller liknande. Hon äter majsvälling nu, men den är från 6 månader... Känns som att den är för blaskig för henne nu?? Skulle vilja att hon fick i sig nåt "stadigare", som tex fullkornsvällingen från 1 år iaf, men den går ju inte ens att få ur flaskan. Dessutom verkar det som att hon inte gillar smaken så värst heller...
    Prova att göra ett större hål i nappen med tex en grov nål, det brukar funka
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Cecese

    Tack Armani
    Jonathan äter 50/50 ersättning och fullkornsvälling från 1 år. Han vägrar bara välling så han får äta 50/50. Storebror var likadan och vägrade bara välling han med. Storebror är nu 3 år och han äter fortfarande en flaska 50/50 ersättning/välling innan han somnar för natten.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Armani
    minasöner skrev 2010-01-04 18:56:49 följande:
    Prova att göra ett större hål i nappen med tex en grov nål, det brukar funka
    Jag provade det men det var så segt, provade med större och större och till slut vart det FÖR stort Haha, blir dyrt med sånna experiment till slut om jag ska klanta mig så
    Ger henne dock i pipmugg innan vi gör natt med den "riktiga" nattflaskan, men det är inte mycket hon får i sig från den egentligen då hon inte har ro att hålla i muggen och äta, hon vill hellre ligga i sängen och äta då vi håller i flaskan.
    Cecese skrev 2010-01-04 19:09:42 följande:
    Tack Armani Jonathan äter 50/50 ersättning och fullkornsvälling från 1 år. Han vägrar bara välling så han får äta 50/50. Storebror var likadan och vägrade bara välling han med. Storebror är nu 3 år och han äter fortfarande en flaska 50/50 ersättning/välling innan han somnar för natten.
    Ja där ser man vad barn är olika Egentligen ska man väl bara vara glad ATT dom äter
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • empa81
    MissMy & Armani: Min barnmorskemottagning, som är privat, har jul- och nyårsledigt och öppnar igen den 11/1 så jag ska ringa då och se vad de säger.

    När det gäller mat och dryck så har Millie ända sedan hon började dricka druckit ur vanligt glas. Nu dricker hon både ur glas, pipmugg och sugrör. Ätersjälv gör hon oftast, i alla fall middagen, då FÅR vi inte hjälpa henne Angående välling så äter hon fullkornsvälling ur vanlig nappflaska med vällingnapp.

    Vi ses i nästa tråd
    Mamma till Millie 17/10-2008 emtomi.blogg.se/
  • Marthom

    Magvärken är nu helt borta..  Likaså bröstvärken och allt. Känner mig sååå ogravid! Men ingen mens eller blödning, så jag antar att jag fortfarande är gravid.

    Blev skitsur på sambon i söndags kväll, för han började återigen oja och noja sig. Vet fortfarande inte hur det blir! Fast jag tänker å andra sidan inte vänta hur länge som helst.

    Men jag tror att det handlar om att han blir så orolig och nervös inför förändringar.

    Han sa i söndags kväll att han kände likadant när jag blev gravid med Freja, men då var han ju bortrest i tjänsten. Och när han kom hem så hade han hunnit smälta det hela, medan han denna gång är hos mig, med mig..

    Tror nog att det blir av! Behöver nog bara ge honom lite tid!

    Började jobba igår.. Känns bra att jobba, men usch så länge jag är borta hemifrån. Gick hemifrån kl 05,45 igår och kom inte hem förrän kl 19,00..

    Armani - -> När det gäller vällingen.. När vi har introducerat en ny välling till Freja så har jag börjat spä ut den "vanliga" vällingen med den nya. T ex 3skopor vanlig välling och 1 skopa ny..  Framförallt för att skona magen. Och sedan utöka.. 

    Funkar inte vanliga nappar (med skåra) till era flaskor?

  • Armani
    empa81 skrev 2010-01-04 20:56:42 följande:
    MissMy & Armani: Min barnmorskemottagning, som är privat, har jul- och nyårsledigt och öppnar igen den 11/1 så jag ska ringa då och se vad de säger. När det gäller mat och dryck så har Millie ända sedan hon började dricka druckit ur vanligt glas. Nu dricker hon både ur glas, pipmugg och sugrör. Ätersjälv gör hon oftast, i alla fall middagen, då FÅR vi inte hjälpa henne Angående välling så äter hon fullkornsvälling ur vanlig nappflaska med vällingnapp. Vi ses i nästa tråd
    Jaha, ok Ja men då får du ringa då ist och hoppas på att få en tid snabbt
    Marthom skrev 2010-01-05 09:31:34 följande:
    Magvärken är nu helt borta..  Likaså bröstvärken och allt. Känner mig sååå ogravid! Men ingen mens eller blödning, så jag antar att jag fortfarande är gravid. Blev skitsur på sambon i söndags kväll, för han började återigen oja och noja sig. Vet fortfarande inte hur det blir! Fast jag tänker å andra sidan inte vänta hur länge som helst. Men jag tror att det handlar om att han blir så orolig och nervös inför förändringar. Han sa i söndags kväll att han kände likadant när jag blev gravid med Freja, men då var han ju bortrest i tjänsten. Och när han kom hem så hade han hunnit smälta det hela, medan han denna gång är hos mig, med mig.. Tror nog att det blir av! Behöver nog bara ge honom lite tid! Började jobba igår.. Känns bra att jobba, men usch så länge jag är borta hemifrån. Gick hemifrån kl 05,45 igår och kom inte hem förrän kl 19,00.. Armani - -> När det gäller vällingen.. När vi har introducerat en ny välling till Freja så har jag börjat spä ut den "vanliga" vällingen med den nya. T ex 3skopor vanlig välling och 1 skopa ny..  Framförallt för att skona magen. Och sedan utöka..  Funkar inte vanliga nappar (med skåra) till era flaskor?
    Nja, alltså jag tror inte ens att det finns nappar med skåra till våra flaskor. Jag ska inte svära på det, men när jag kollat så har det inte funnits iaf. Dom är ju lite speciellt utformade dom här napparna, är väl egentligen till för småttingar som delammas och ska ha lättare för att växla mellan bröst och flaska www.nappflaskor.se/2008/10/09/nappflaska-med-brostkansla-tommee-tippee/
    Men jag ska ta och titta igen.

    Håller tummarna att sambon din smälter nyheten snart och låter det sjunka in lite så ska du nog se att det kommer bli en liten till för er
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • MissMy

    Marthom:vad skönt att höra att det går framåt med mannen iaf..usch vilken lång arbetsdag du har? långa arbetsresor eller??

    tack för svaren angående pipmugg och äta själv

    Jasmine dricker Sempers nattvälling från 6 månader till natten och då från vanlig nappflaska med tillhörande vällingsnapp.dricker 225 ml vatten och ca 5 skopor med pulver, blir väl ca 250 ml..

Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7