• Svar på tråden Vi som hade BF i april 2008 - Tråd 10
  • Ett två tre

    Lugnt i tråden!


    Gott nytt år {#lang_emotions_cheers}
    Hoppas alla haft ett fint jul och nyårsfirande, misstänker att det var ett ganska lugnt nyår för dom flesta?

    Vi firade jul hemma hos oss för första gången i år, min mamma och bror kom hit från Sverige och stannade ett par dagar och på julafton kom H:s mamma och syster oxå hit, lagom stort gäng. Det var trevligt och vi fick en massa fina julklappar

    Nyårsafton firade vi hos min andra bror i Göteborg, vi var i Gbg i tre dagar och kom hem nu på eftermiddagen, vi hann gå och kolla lite på stan, besöka buslandet och träffa några kompisar oxå i tillägg till nyårsfirandet. Mons kusin är ju en månad yngre än honom och han hade blivit så stor sen sist Mons var lite rädd för honom först men sen jagade dom varandra och lekte jättebra ihop. Vi gick tillbaka till hotellet vid 22, dom bor i en tvåa så vi brukar sova på hotell, men vi bodde även den här gången på ett som bara ligger 5 minuter från dom, väldigt praktiskt Mons somnade 23:30 (hrm, jaja) och när han hade somnat skålade vi in det nya året och såg på fyrverkerierna genom fönstret Mysigt!

    Idag vaknade jag med feber, ond hals och är jätteförkyld, mindre mysigt, tur det är ett par dagar till med helg så jag hinner vila.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Tilcha skrev 2009-12-30 21:17:48 följande:
    Hej tjejer! Vet inte riktigt vad jag ska skriva för det händer inte så mycket här. Har varit ledig sen den 23:e å d e såå skönt. Längtar efter att bli gravid igen å få gå hemma med bebis. Men jag ska hålla mig till åtminstone juni innan vi börjar försöka. Kan ju berätta att jag just nu sitter med J´s julklapp från jobbet å skriver. Tänk om man kunde få en dator i julklapp av jobbet. Jättesöt e den. En mini-pc. Annars så e allt rätt lugnt här. För första gången på flera månader så har jag pengar över efter att räkningarna e betalda och jag har dessutom köpt ett par nya tröjor till mig själv. Så jag känner mig rätt harmonisk. I morgon ska vi bara vara hemma. Äter eventuellt med mamma å hennes kille men annars så blir d lugnt.
    Vilken julklapp!

    H fick en adventsljusstake från sitt jobb, hade hellre fått en dator Fin ljusstake visserligen, såg att den kostade 700 i affären, men ändå
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Eleonoratösen

    Hallå hallå!

    Gott nytt år på er!

    Kan berätta att magdroppar och miniform fungerar bra, men hon är ofta ganska missnöjd, även om hon inte skriker så sanslöst lika ofta och mycket. Men vi är trötta, slitna och det tär väldigt på vår relation. Dessutom har räkningar och oförutsedda händelse haglat under december så vi kommer vara rysligt panka under januari och december var inte heller roligt. Och det märks att sådana "banala" (känns dock inte alltid så) tär och retar. Men vi har ett rejält lager blöjor och ersättning/välling så barnen lär det inte gå någon nöd på. Vi har sagt att vi ska ta tillfället att äta nyttigare och äta ut frysen.

    Jag vet att det kommer bli bättre, men det är tungt just nu. Och jag längtar efter att göra saker jag och V. En dag var maken hemma med M och jag och V var på mammafika med några mammor som har barn som också är födda i april eller däromkring. Och Viola verkade tycka det var toppen att få leka med andra barn och att få ha mamma för sig själv. Och det ska erkännas att det tyckte jag också. Dessutom är vi hemma nästan hela tiden med M för hon är väldigt känslig för stoj och folk. Det straffar sig alltid på kvällen och det gjorde att jag njöt i stora drag att få komma hemifrån och så. Var även på en tjejmiddag helt själv och det var så skönt. Dock hade maken sina föräldrar till hjälp så ännu har han inte varit mycket med dem själv och jag tror han behöver känna på det. Dels så han förstår vilket slit det är kroppsligt och psykiskt.

  • Amaranth

    Gott nytt år på er alla! Vi firade nyår med goda vänner, vi är tre par som firar nyår tillsammans sedan flera år tillbaka. Ett par har en dotter som är fyra år, och båda paren väntar barn i april nästa år, så nästa nyår blir det nog riktigt livat... N1 sov lite då och då under kvällen i vagnen och N2 låg lite på soffan, men över lag var de vakna rätt så mycket och sov ända till kl 11 idag!

    Sonjasessan: Vad bra att det har blivit lite bättre och att du har fått komma iväg lite både för dig själv och tillsammans med V. Men tråkigt att det fortfarande är så jobbigt för er och tärande på relationen. Jag tycker ändå det låter som om ni har pratat igenom er situation och har en strategi för hur ni ska ta er igenom den här jobbiga tiden, så jag tror att ni kommer ut ur detta starkare tillsammans.

    mathea: Krya på dig från förkylningen!

    I morgon åker min man tillbaka hem eftersom han börjar jobba nu i veckan , men jag stannar kvar hos mina föräldrar. Lillebror ska döpas här nästa helg och jag tycker det är onödigt att släpa barnen fram och tillbaka. Så nu sitter jag och försöker planera, är det någon som kan tipsa om en fin dikt att läsa upp? Vid storasysters dop läste min bror Älskade barn, och  nu har jag lite prestationsångest för att hitta en lika fin dikt till Noel...


    Storasyster 0804, lillebror 0909
  • Songs from the wood

    Hej på er allihopa! Äntligen är 2010 här och den hemska hösten är över! Jag hoppas nu ha tid för både Familjeliv och bloggen emellanåt nu när jag inte behöver pendla två timmar varje dag och inte har jobb med showen på helgerna! Vi är dessutom färdigflyttade..... Vi har visserligen förrådet och flyttstäd kvar på det gamla stället men jag hoppas av vi blir klara till helgen!

    På torsdag börjar jag mitt nya jobb och det känns jätteroligt!

    Med Ossian är allt bra. Han pratar som bara den! Jösses vad han babblar! Ibland är det till och med begripliga treordsmeningar som han får till... Oftast säger han dock två begripliga ord och sedan massa babbel som man inte förstår.

    Amaranth: Hoppas att det går bra på dopet!Kan inte komma på någon dikt men minns att jag letade på internetsidan dopguiden inför Ossians dop.

    Sonjasessan: Fy vad ni verkar ha det jobbigt! Känner verkligen med er! Ibland överlever man genom att tillåta sig att tycka att situationen är för jäklig rent ut sagt, samtidigt som man får blicka framåt och invänta förändringen!

  • 5 barnsmamman

    fy vad jobbigt med foglossning är bara i v11 och jag kan knabt gå och en vild emil hemma är inte lätt.På torsdag ska man på inskrivning på mödravården hjälp vad tiden går fort.
    Det roligaste minnet vi har är att han ska hjälpa till mest i köket kan ta ett ex när vi skulle göra skinkan hade pricis satt in den i ungnen vände bara ryggen max i2 min så hade emil hält ut ströbröd och mjölk på bordet och bara skrattade.

  • Ett två tre
    pyret11 skrev 2010-01-05 22:24:21 följande:
    fy vad jobbigt med foglossning är bara i v11 och jag kan knabt gå och en vild emil hemma är inte lätt.På torsdag ska man på inskrivning på mödravården hjälp vad tiden går fort. Det roligaste minnet vi har är att han ska hjälpa till mest i köket kan ta ett ex när vi skulle göra skinkan hade pricis satt in den i ungnen vände bara ryggen max i2 min så hade emil hält ut ströbröd och mjölk på bordet och bara skrattade.
    Mons älskar oxå att hjälpa till i köket, baka, laga mat och diska

    Jobbigt med foglossningen, mitt tips är att gå till manuell terapeut med det redan nu, eller till en sjukgymnast/akupunktör. Jag fick hjälp av en mt lite för sent med Mons och har nu variga bäckenskador, med nästa kommer jag söka hjälp från dag 1, dom kan göra probleme lindrigare.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

    Idag är det minus 20 grader här, burrrr... Lager på lager med kläder är det som gäller, för ut måste vi ändå. Vi har inte röd dag idag i Norge som ni har i Sverige så här är det en vanlig dag.

    Jag har börjat i nån jobbaktivitet nu som heter jobbklubb, helt värdelöst! Måste vara där två dagar i veckan men det verkar inte ge speciellt mycket. Dom som leder det verkar inte bry sig vad alla gör och folk bara kom och gick som dom ville, verkade faktiskt bara vara jag som var inne och kollade efter jobb på datorerna vi ska använda till det. En av dom andra sa att man bara behöver möta upp, dom bryr sig inte vad man gör. Meningen är annars att man ska söka jobb, skriva ansökningar, cv och så där, men det kan jag ju lika gärna göra hemma. Det här är en aktivitet som norska af betalar för att jag ska gå på eftersom den är hos ett annat företag, men att ta nätstudier som jag tänkte betala själv bara jag fick behålla a-kassan fick jag nej till, suck. Jaja... Dom vill väl ha lite koll på vad man gör, att man inte reser utomlands eller jobbar svart tänker jag.

    Jag kommer söka mer studier till hösten i alla fall, har jag inget jobb då så blir det mer plugg. Om det inte är nån bebis på gång, då blir det nog först nästa år, kommer man in i år får man nämligen flytta platsen och börja nästa år om man vill. Alternativt kanske jag hinner gå höstterminen i alla fall. Jag har ju redan 4 år högskola men det verkar ju inte hjälpa så jag får bara plugga lite till...


    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Amaranth

    pyret: Fy så jobbigt med foglossningar redan! Hoppas du kan få hjälp mot den.

    mathea: Trist att det ska vara så dåligt med jobb, trots utbildning. Jag är själv rätt så nervös över att bli av med jobbet, vi har blivit sålda och det är jättedålig stämning bland mina arbetskamrater och tom mina chefer har fått känslan av att de nya ägarna vill bli av med oss. Självklart säger de inte det rätt ut utan de pratar om synergieffekter och att vi ska arbeta på som vanligt, men man drar ju sina egna slutsatser. Jag känner bara att det är jätteskönt att Noel kom när han kom, för eftersom jag står utanför det hela så mår jag inte lika dåligt som många av mina arbetskamrater gör. Dessutom är jag ju skyddad från uppsägning så länge jag är föräldraledig...

    Songs: Skönt att du har en lite lugnare framtid framför dig! Har kikat lite på bilderna från nya huset på bloggen, det ser ju jättefint ut. Visst är det kul när barnen börjar prata?! N1 är en riktig papegoja och babblar i stort sett hela tiden, och faktiskt så går det att förstå henne mesta dels. Skönt, för det är ju så mycket enklare att kommunicera då...

    Jag har fått tag i en dopdikt som både maken och jag gillar, vi har valt en låt som min kusin ska spela på tvärflöjt i kyrkan, vi har bestämt vilka smörgåstårtor som ska göras och handlat till dessa, den vanliga tårtan är beställd, jag har pratat med prästen och kläderna till N och mig är uppsydda. Jag tror jag har läget under kontroll...

  • Tilcha

    Hej tjejer!
    Tror jag har berättat tidigare att jag å en kompis som oxå vill ha barn hade planerat å försöka bli gravida ungefär samtidigt. Nu visar det sig att hon har tjuvstartat och redan är gravid. {#lang_emotions_smile}
    Å eftersom jag har haft lite svårt med att hålla mig till i sommar så tänkte nog vi börja nu oxå. Enligt FL´s ägglossningskalender så har jag ägglossning på måndag så då vet ni vad jag ska göra i helgen {#lang_emotions_wink}.

    Önska mig lycka till!

  • Ett två tre
    Tilcha skrev 2010-01-09 14:15:38 följande:
    Hej tjejer! Tror jag har berättat tidigare att jag å en kompis som oxå vill ha barn hade planerat å försöka bli gravida ungefär samtidigt. Nu visar det sig att hon har tjuvstartat och redan är gravid. Å eftersom jag har haft lite svårt med att hålla mig till i sommar så tänkte nog vi börja nu oxå. Enligt FL´s ägglossningskalender så har jag ägglossning på måndag så då vet ni vad jag ska göra i helgen . Önska mig lycka till!
    Lycka till

    Här kom mensen igår så det blev tyvärr ingen september bebis för oss, så kanske oktober blir vår månad istället
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

    Vi har ett kompispar som oxå försöker lite smått, hade varit kul att få till det samtidigt med dom Dom kastade p-pillren i augusti tror jag, men inget har hänt än vad vi vet. Tror inte dom kollar äl och så, verkade inte så på henne när vi pratade lite om det. Dom vet dock inte om att vi försöker på nummer två Kan bli lite känsligt om vi får plus först så jag hoppas det händer nåt där snart! Jag vill inte säga att vi försöker heller för killens mamma är bästa kompis med H:s mamma och plötsligt försäger nån sig...


    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • 5 barnsmamman
    Tilcha skrev 2010-01-09 14:15:38 följande:
    Hej tjejer!Tror jag har berättat tidigare att jag å en kompis som oxå vill ha barn hade planerat å försöka bli gravida ungefär samtidigt. Nu visar det sig att hon har tjuvstartat och redan är gravid. Å eftersom jag har haft lite svårt med att hålla mig till i sommar så tänkte nog vi börja nu oxå. Enligt FL´s ägglossningskalender så har jag ägglossning på måndag så då vet ni vad jag ska göra i helgen .Önska mig lycka till!
    lycka till {#lang_emotions_flower}
    jag ger bara ett bra tips tänk inte på ägglossningen kör på när som helst så går det fortare.
    För oss tog det knapt 2 månader så fick vi vårat +
  • Ett två tre
    pyret11 skrev 2010-01-09 16:00:31 följande:
    lycka till jag ger bara ett bra tips tänk inte på ägglossningen kör på när som helst så går det fortare. För oss tog det knapt 2 månader så fick vi vårat +
    Jag känner min äl så jag vet när den är... Jag verkar tyvärr ha svårare att bli gravid nu än med Mons, då fick vi till det på första försöket.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Amaranth

    panictjej: Lycka till!

    Dopet idag gick jättebra, fast Noel tröttnade lite på slutet och skrek en del, men det var inte så farligt. Han gillade musiken, då såg man riktigt hur han lyssnade när vi sjöng. Och smörgåstårtorna var jättegoda, "kaffetårtan" grymt fin och Noel fick en massa bra presenter. Tyvärr hinner man ju knappt prata med folk eftersom det är så mycket som ska fixas och donas. Min mamma gjorde ett jättejobb med det hela, utan henne hade det aldrig gått vägen! Men nu så är jag rätt så trött, men jag har lovat att hämta lillebrorsan som är på fest i kväll så det är väl ingen mening att jag går och lägger mig.

    Snart dags att lägga upp en ny tråd, vill du fortsätta med det mathea eller ska jag fixa en?

  • Eleonoratösen

    Nu kanske det börjar lätta *peppar peppar*

    Lillfröken (som igår blev 3 månader) har de senaste nätterna somnat mellan 22.30 och 23.30 och sover till 6-7 i egen säng!!! (Någon gång har hon vaknat vid 5 och ätit och sedan kunnat sova till 7-8)

    Det har gjort jättemycket och hon verkar gladare här om dagarna. Hon sover dessutom två gånger om dagen, ganska rutinmässigt. Hon äter fortfarande väldigt ofta men nu äntligen klarar hon korta stunder i babysitter eller på en filt. Och detta har inneburit att hon börjar bli stark i nacken. På bara några dagar lyfter hon nacken högt och försöker ta fint stöd med underarmarna.

    Storasyster är så glad för lillasyster och idag tog vi kort på den i Blingokläder i samma mönster. Och hon höll så fint om henne när M "satt" bredvid henne. Hon gosar och har sig med lillasyster och det är härligt att se. Och hon är inte ens 2 år!

    Dock är M fortfarande mycket känslig för ljud och stoj och är hon dessutom trött så skriks det extremt mycket. Men nu har jag testat att låna ett rum eller något om vi är borta (inte ofta vi är det i och med att hon är så känslig) och sjunga och lugna henne så hon kan somna. Storasyster somnade hur lätt som helst. Bara att hålla i henne, vilket i och för sig gav trubbel att vi aldrig fick henne att sova i spjälsäng. Men M verkar sova bättre sedan hon fick sova i spjälsäng i eget rum! Vi började med att lägga henne i vagnen i vardagsrummet och märkte att hon verkade sova bättre där än i vår säng och då flyttade vi spjälsängen till hennes rum och då verkade det ännu bättre.

    Så vi hoppas att detta är vändpunkten. Att det nu lättar (det blir ju alltid lite jobbigare vid utvecklingsperioder och när de får tänder men att det jättejobbiga som varit är ett minde blott..) och vi kan njuta av att två små sötnosar...

    Annars är det insättning av spiral som väntar i nästa vecka. Både nervös och förväntansfull...

    Och alla ni som försöker göra bebisar. Jag håller tummar och tår för er!

  • Tilcha
    pyret11 skrev 2010-01-09 16:00:31 följande:
    lycka till jag ger bara ett bra tips tänk inte på ägglossningen kör på när som helst så går det fortare.För oss tog det knapt 2 månader så fick vi vårat +
    Fast vi tänkte inte på ägglossningen förra gången. Det var först när jag räknade ut när jag hade ägglossning och hade sex runt den som det tog sig.
Svar på tråden Vi som hade BF i april 2008 - Tråd 10