• Alicias

    Ett äkta spökhus

    Någon som har besökt ett spökslott, herrgård eller liknande? Skulle jättegärna vilja övernatta på något omtalat och seriöst spökhus.

    Ni som gjort detta - vad hände? upplevde ni något speciellt eller var det "bluff"?

  • Svar på tråden Ett äkta spökhus
  • sommarbarnen
    avelina92 skrev 2010-10-29 13:48:35 följande:

    Besök Ljusaryd i blekinge. Är dock bara NEGATIV energi.... Kolla gärna in bilderna vi tog där och spökena som fastnade, 110% ÄKTA. Vill inte ha nån kommentar om att det är fejkat!

    magnussonhannaemeelia.blogg.se/category/overn... 
    Bara till att scrolla ner så hittar ni.


    lösenord står det
  • mandelmamma
    sommarbarnen skrev 2011-02-04 23:08:58 följande:
    lösenord står det
    ??

    Fanns en artikel om huset i Ljusaryd i Sydöstran (i somras tror jag) och ägarna till huset förnekar bestämt att det ska spöka där. Ungdomar från Asarum/Olofström/Svängsta har hittat på detta, men det finns inga spöken där.
  • Popov

    Spöken bor inte i hus. Men ibland spökar det i hus.
    Jag menar att spöken följer en person eller ett föremål som de är bundna vid. Eller fattar tycke för.
    Jag vill inte rekomendera någon att besöka platser som det spökar på.
    För även om man inte ser något, så visar man att man vill ha kontakt.
    Och om man har otur följer den med dig hem.

    Om man träffar på ett spöke ska man säga: "Stick iväg, dumma spöke , för du finns inte." :)

     
     

  • Stor mamma

    Skall finnas ett slott i frankrike man skall få betalt för för att övernatta. Vet ni vilket?? någon länk kanske??

  • Popov

    Det här huset gör man bäst i att undvika.
    Vissa nätter får huset besökare. De är kraftigare spökeri vid hastigt väderomslag på sensommaren.
    Då gör man klokt i att stanna kvar på sitt rum tills de är färdiga. För annars drar dem dig tillbaka till sin grav

    www.julitawardshus.se/Boende.htm

  • HannaMagnusson
    sommarbarnen skrev 2011-02-04 23:08:58 följande:
    lösenord står det
    Det där är MIN gamla blogg. Låste den pga av att jag har ny blogg som heter http://hemelia.blogg.se/
    Om du vill kolla på bilderna vi tagit i ljusaryd får du helt enkelt mejla mig på [email protected]
  • Popov
    amorvincitomniia skrev 2010-11-01 03:50:26 följande:
    nej men jag är uppväxt i ett :(
    Jag med :)
  • sommarbarnen
    HannaMagnusson skrev 2011-02-08 11:37:51 följande:
    Det där är MIN gamla blogg. Låste den pga av att jag har ny blogg som heter hemelia.blogg.se/
    Om du vill kolla på bilderna vi tagit i ljusaryd får du helt enkelt mejla mig på [email protected]">[email protected]
    aha OK, jag vart bara nyfiken på bilderna och trodde du lagt ut dom på din blogg
  • HannaMagnusson
    sommarbarnen skrev 2011-02-08 20:21:32 följande:
    aha OK, jag vart bara nyfiken på bilderna och trodde du lagt ut dom på din blogg
    Jo bilderna ligger där ute =) Mejla mig så kan jag skicka dem.. [email protected]
  • HannaMagnusson
    Sthlmsparlan skrev 2011-02-08 20:25:03 följande:
    Jag blev också jättenyfiken ju! :( Nu kan vi inte se dem, besviiiikeeeen:(:(
    Mejla mig så skickar jag =) [email protected]
  • Jessica1983a
    mandelmamma skrev 2011-02-05 22:12:48 följande:

    ??

    Fanns en artikel om huset i Ljusaryd i Sydöstran (i somras tror jag) och ägarna till huset förnekar bestämt att det ska spöka där. Ungdomar från Asarum/Olofström/Svängsta har hittat på detta, men det finns inga spöken där.


    Finns det någon här inne som kan tala om hur man kan ta sig dit? Har varit i Ljusaryd många gånger utan att hitta stället!! Det skulle vara tacksamt om någon kunde ge mig en väg beskrivning dit.
Svar på tråden Ett äkta spökhus