• Anonym (please)

    Snälla hjälp mig skriva ett kort till en sörjande vän.

    Min vän fick ett MA och bröt så klart i hop totalt.
    Nu har vi på jobbet gått ihop och köpt en present till henne och hennes make.

    Jag ska skriva ett kort, men det står helt still i min hjärna. Jag vill gärna skriva något tänkvärt på kortet och sedan hälsa från alla arbetskamrater.

    Det ska gärna vara något om sorgen, men även något om att vi ska se framåt.... Det är så svårt...

    Kan någon hjälpa mig?

    Jag är anonym förr jag tror hon finns här på fl.

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig skriva ett kort till en sörjande vän.
  • Anonym (please)

    Snälla, jag behöver verkligen hjälp.

  • Cissi nu är det dax

    Måste det verkligen vara något speciellt tänkvärt, så att säga? Det kanske räcker med att bara skriva att ni tänker på dom. Tro mig, när man mår dåligt vill man inte höra att "livet går vidare" eller "det går snart över" eller nåt liknande. Det vet man redan, vill bara inte tänka på det just då... Nåt enkelt räcker, gott och väl. Tycker jag iallafall...

  • Anonym

    Vi tänker på er är fullt tillräckligt Krångla inte till det. Eventuellt kanske du kan lägga till en fin dikt.
    Vad fint av er att köpa en present!

  • Mamma89

    Cissi nu är det dax skrev 2009-11-06 22:28:45 följande:


    Måste det verkligen vara något speciellt tänkvärt, så att säga? Det kanske räcker med att bara skriva att ni tänker på dom. Tro mig, när man mår dåligt vill man inte höra att "livet går vidare" eller "det går snart över" eller nåt liknande. Det vet man redan, vill bara inte tänka på det just då... Nåt enkelt räcker, gott och väl. Tycker jag iallafall...
    håller me.. har inte förlorat ett barn men förlorade min pappa för 3 månader sedan.. att höra ngt om sorgen.. tänka framåt etc etc är det sista man vill höra.. bara ett kort med era namn på betyder mkt.. tanken räknas.. inte orden..
  • Anonym (xxxx)

    "H*n är inte borta. H*n har bara gått lite i förväg"

  • Anonym (please)

    Nä, jag vet... känns som man förringar deras sorg om man skriver något om att se framåt eller så...
    En fin dikt vore kanske något istället.

  • Anonym (please)

    Jag hittar ingen dikt som duger....
    Googlar och googlar.
    Någon som kan en bra?

  • Lisch

    när min son dog blev alla så tysta och titta på mig som om ja hade spetälska eller nått. dom tog inte med sina barn hem till mig på ett tag. lät mig sova i några dygn innan dom sa nått till med mig. ibland låtsades som om inget hade hänt. men allt ja ville egentligen va någon som fanns där och lyssnade på mig, även om ja inte hade nått å säga. tex.. att någon kom hem till mig med ett stort fat med kakor och en tom fotobok å säger : nu ska vi fira hans liv. men de gjorde ingen :( så ja höll tyst och bara va. så de finns vissa människor som vill ha de där lilla extra fast man inte säger de, svårt att veta men hellre testa än inte att testa.

  • adde01

    Snälla hjälp mig att skriv kort till vän ,

    Exmpel, har försökt ta körkort flera gånger men missat varje gång.
    Nu har hon just försökt en gång till och misslyckats igen.

    Hur ska jag skriver eller vad kan man börja.

Svar på tråden Snälla hjälp mig skriva ett kort till en sörjande vän.