• Namnam

    När tycker du att det är lämpligt att din son/söner har flickvän?

    Ja när tycker du det är lämpligt?

    Då menar jag riktiga förhållanden med hångel tungkyssar mm och inte bara oskyldigt hålla handen och fråga chans.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 23:19
    NYA OMRÖSTNINGAR UNDER FÖRÄLDER

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker du att det är lämpligt att din son/söner har flickvän?
  • glasbubblan

    Vad ska man kalla det då? Vad är grejen med att ha ett förhållande som man vet kommer ta slut? Att kalla det strula runt var kanske en överdrift...


    ignatius skrev 2009-11-08 18:30:39 följande:
    Så antingen håller det livet ut eller också så strular man runt?
  • logg81

    Minst 15 år... Tycker precis samma om döttrar...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • alvaereva
    glasbubblan skrev 2009-11-08 20:19:52 följande:
    Vad ska man kalla det då? Vad är grejen med att ha ett förhållande som man vet kommer ta slut? Att kalla det strula runt var kanske en överdrift...
    man kanske tycker att det kan vara kul att ha en pojkvän/flickvän för ett tag men inte för alltid?
    är det inte värt nått om man inte är gifta i 65 år?
  • Bonanza

    Från en 12-13 år, beroende på mognad. Men under 12 år har jag svårt att se att jag skulle vara bekväm med att min unge hånglar med någon.

    Sen HOPPAS jag att de har många partners under sin uppväxt. Får vara förälskade många gånger, får olika förhållanden, olika upplevelser. Jag ser inte något positivt med att de skulle spara sig till den de gifter sig med, absolut inte.

    Mer kärlek till folket!

  • ignatius
    glasbubblan skrev 2009-11-08 20:19:52 följande:
    Vad ska man kalla det då? Vad är grejen med att ha ett förhållande som man vet kommer ta slut? Att kalla det strula runt var kanske en överdrift...
    Människor kan berika en oavsett hur långa de relationer man har med dem är.
    Och det spelar ingen roll när man träffas, ingen kan veta hur länge det kommer att vara.

    Och varför skulle det gälla just den typen av relationer? De flesta jag har känt i mitt liv finns inte kvar, det innebär inte att min bekanstskap med dem har varit bortkastad oavsett hur den har yttrat sig.
  • så mycket bättre
    glasbubblan skrev 2009-11-08 20:19:52 följande:
    Vad ska man kalla det då? Vad är grejen med att ha ett förhållande som man vet kommer ta slut? Att kalla det strula runt var kanske en överdrift...
    Men ingen går väl in med inställningen att det snart ska ta slut?? Sen kanske det gör det ändå för att det inte funkar, men det är ju samma sak senare i livet!
  • LillTanten
    glasbubblan skrev 2009-11-08 16:57:11 följande:
    Riktiga förhållanden? Jag var 17 när jag träffade min man och yngre än så tycker jag inte att man ska ha riktiga seriösa förhållanden... Fattar inte grejen med att vara ihop med nån när man är typ elva. Vad är oddsen för att det håller livet ut liksom?
    Men alla är ju inte mogna för såna förhållanden just för dom blir 17.
    Jag var 15 när jag blev tillsammans med min sambo. Vårt förhållande är ju inte sämre än ditt bara för jag inte var över 17 :)

    Jag röstade på När han själv önskar, eftersom det inte finns nån ålder som är rätt eller fel tycker jag. Alla får skaffa sina egna erfarenheter.
  • EJai

    Tog 14 då jag förlorade min oskuld å jag känner helt enkelt att det fortfararande va rätt där och jag hade kontroll på mitt liv och dess livserbjudande. Men sen så som 16 åring har jag hållt ihop det med min sambo. Kanske detta påvärkar mitt tycke för 14 då jag annars inte hade hunnit träffa nån annan kille och så hade jag faktiskt inte velat ha det. Glad att jag han ha tre killar innan.

  • Lavish

    Det kan ju inte jag avgöra för barnet egentligen. Men om det var en till synes seriös relation (hångel och sånt) och hon/han var under 15 skulle jag vara mer orolig än efter 15.

  • Thursday
    Bonanza skrev 2009-11-08 20:23:08 följande:
    Sen HOPPAS jag att de har många partners under sin uppväxt. Får vara förälskade många gånger, får olika förhållanden, olika upplevelser. Jag ser inte något positivt med att de skulle spara sig till den de gifter sig med, absolut inte. Mer kärlek till folket!
    Konstig sak att önska. Jag (31) är numera gift med min första "pojkvän på riktigt" som jag blev tillsammans med när jag var 17. Är det synd om mig då på nåt sätt? Borde jag ha gjort slut med mannen i mitt liv när jag var 19 för att det alltid är bättre med fler?
  • vittra

    Intressant att fler tycker det är ok vid ung ålder hos killar än om det vore en tjej.

  • Bonanza
    Thursday skrev 2009-11-08 21:36:34 följande:
    Konstig sak att önska. Jag (31) är numera gift med min första "pojkvän på riktigt" som jag blev tillsammans med när jag var 17. Är det synd om mig då på nåt sätt? Borde jag ha gjort slut med mannen i mitt liv när jag var 19 för att det alltid är bättre med fler?
    Nej? Men jag skulle ändå tycka att det vore trevligt om de fick uppleva fler olika sorter förhållanden med flera olika människor. Men träffar de den de vill leva med när de är 17 så är det ju upp till dem. Själv träffade jag min make när jag var 18. Som tur var hade jag hunnit med ett gäng andra killar innan dess.
  • amalie79
    Thursday skrev 2009-11-08 21:36:34 följande:
    Konstig sak att önska. Jag (31) är numera gift med min första "pojkvän på riktigt" som jag blev tillsammans med när jag var 17. Är det synd om mig då på nåt sätt? Borde jag ha gjort slut med mannen i mitt liv när jag var 19 för att det alltid är bättre med fler?
    Inte konstigt, snarare realistiskt.
  • NoMatter
    glasbubblan skrev 2009-11-08 20:19:52 följande:
    Vad ska man kalla det då? Vad är grejen med att ha ett förhållande som man vet kommer ta slut? Att kalla det strula runt var kanske en överdrift...
    Grejen med att ha ett förhållande är väl att man är kär? Att det ska ta slut vet man ju knappast förrän det gör det.

    Jag ahr svårt att sätta någon ålder men min yngste var 13 när han hade sitt första och det var helt okay.
  • Manchester

    När han själv önskar. Allt prat om när det är lämpligt eller inte skapar bara stress. Om vi nu säger att han "bör" vara 15 så kommer några ändå att vara yngre och känna att de måste ljuga och smyga. Andra kommer att vara äldre innan de hittar någon och då känner de att det är något fel på dem som "ligger efter".

    Jag hoppas att min son kommer att förstå att första riktiga flickvännen (för enkelhetens skull utgår jag ifrån att han är heterosexuell, men egentligen vet jag ju inte ännu, eftersom han bara är tre år) är något han verkligen ska vilja. Att han bör vara mogen nog att fatta ett beslut grundat på vad han och flickan känner för varandra, inte vad omgivningen förväntar sig. Om det är när han är 12 eller 20 spelar inte så stor roll. Jag har svårt att tro att den mognaden kan infalla tidigare än möjligen runt 11-12, men vem vet? Just min son kanske växer upp rekordsnabbt?

  • vindil
    Namnam skrev 2009-11-08 11:58:39 följande:
    Ja när tycker du det är lämpligt?Då menar jag riktiga förhållanden med hångel tungkyssar mm och inte bara oskyldigt hålla handen och fråga chans.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 23:19NYA OMRÖSTNINGAR UNDER FÖRÄLDER
    Ja, vill han hångla när han är 11 får han väl göra det, jag ser inte det farliga i kärlek.
Svar på tråden När tycker du att det är lämpligt att din son/söner har flickvän?