• sötsugen80

    Någon som gjort en kirurgisk abort

    Jag undrar hur ni mådde efter och hur ni upplevde det att vara sövd. Jag undrar också om man brukar vara hemma från jobbet några dagar efter eller jobbar man direkt, vad rekommenderas. Jag har ett ganska fysiskt jobb där jag måste lyfta och bära samt stressa..

    Jag ska tyvärr genomgå en kirurgisk abort på torsdag efter att i helgen fått beskedet att det inte finns någon hjärtverksamhet längre...

    Jag har tagit ledigt på fredag och undrar om det kommer räcka, el om jag bör vara hemma i helgen också?

  • Svar på tråden Någon som gjort en kirurgisk abort
  • Teskedsmamman

    Jag hade nog varit hemma helgen också, om inte annat så för att landa efter skrapningen....

    Jag var som vanligt dagen efter och blödde mindre än vanlig mens men hjärtat och hjärnan ska ju hinna med också.


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • sötsugen80

    Ja det har du rätt i... Vill bara lägga det här bakom mig nu och gå vidare, är så jobbigt och ledsamt att tänka på det.

  • gintonic77

    Jag har gjort en sådan för länge sedan, den var dock frivillig och jag behövde inte vara hemma från skolan som jag då gick i. Fysiskt är det nog ingen fara så länge du inte blöder väldigt mycket, det gjorde inte jag. Däremot kanske du behöver vara hemma några dagar för att orka med då ingreppet förmodligen tar hårdare psykiskt för dig än vad det gjorde för mig som ändå hade valt detta själv.

  • Fruochmamma

    Usch jag är verkligen ledsen för eran skull!

    Jag var sjukskriven 100% i en månad direkt efter MA och skrapning, men jagv förmodar behoven är olika. Min man och jag gjorde så att vi åkte bort och bodde på fint hotell första natten efteråt för att komma hemifrån litegranna.


    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Någon som gjort en kirurgisk abort