• bumse2

    Sandviksskolan, Järfälla

    Undrar bara om det är någon som har erfarenheter eller vet hur Sandviksskolan i Viksjö är?
    Vi ska flytta till Viksjö i januari och hade sökt plats i Fjällenskolan åk 1 för dotterns räkning men där var det fullt så då sökte vi till Sandvik och där kom hon in.
    Har nu hört på omvägar att skolan har dåligt rykte och vill nu nu veta hur skolan är, för och nackdelar.


    Emma 020123, Linus 080917
  • Svar på tråden Sandviksskolan, Järfälla
  • bumse2

    Idag har jag och dottern varit och hälsat på och vi fick ett mycket bra intryck och ett bra bemötande av både personal och elever . Det verkar var en jättemysig och bra skola. Tycker verkligen att det är trist men dåliga rykten som går runt och som i slutändan inte verkar stämma.


    Emma 020123, Linus 080917
  • Dompans mamma

    Jag kommer också flytta till viksjö nu inom en 3 mån. period och söker skola till sonen. men mamma jobbar på sandvik och som barn var jag ofta med på skolan och har även praktiserat m.m på den. hoppas ni är fortsatt nöjda med valet.
    jag har lite beslutsångest. vet inte om jag ska sandvik eller högby som ligger närmare där vi kommer att bo.

  • bumse2

    Vi är supernöjda med valet och dottern stormtrivs. Sonen har nu börjat på Sandviksskolans förskola och även han verkar stortrivas.


    Emma 020123, Linus 080917
  • Tesslas

    Jag tyckte också att det verkade toppen första dagen. 


    kan bara säga ?ingen rök utan eld? ryktena är inga rykten utan sanningen. 
    Fullt av diagnosbarn som inte får rätt hjälp och det påverkar alla andra elever både i klassrummet, fritids i och på raster. 


    Vilken flopp, jag ångrar verkligen att vi bytte till Sandvik. 


    Så välj en annan skola är mitt tips. 

  • Scruffy

    Verkar som om ryktet kommer och går.
    Mina barn gick där från förskoleklass till 5:an och på fritids. 


    När vi besökte dem pratade dåvarande rektor ( ej kvar längre)
    om att dem tyvärr har haft dåligt rykte men det jobbades hårt 
    på att det skulle bli bra. 

    Båda gick där och trivdes super bra och vi hade inga klagomål
    eller synpunkter. När sonen gick sista året, 2017/2018 tror jag det var
    fick skolan en ny rektor och jag tror tyvärr att hon körde ner skolan igen.
    Vi hann inte märka så mycket men jag hörde av andra som hade
    yngre barn där att det inte var lika bra längre.Skäms

Svar på tråden Sandviksskolan, Järfälla