• Happiness

    Fostret är dött!

    Var på sjukhuset idag för att göra MKP efter dåliga siffror på KUB. Fostret är dött!
    Det dog någongång från förra onsdagen till idag. Känner mig helt bedövad. Ska in på fredag för att föda fram det. Hur ska jag orka med det? Hur ska man orka med den smärtan både psykiskt och fysiskt?

  • Svar på tråden Fostret är dött!
  • omme

    Usch vad hemskt för dig! Jag har inte varit med om något liknande men jag skickar en styrkekram till dig! Kan du inte få prata med någon genom barnmorskan?

  • Älskade Ängel

    Beklagar . Vet vad du går igenom eftersom jag nyss gått igenom samma sak . Tänker på dig och hoppas allt går bra!! Är så himla svårt att trösta i den situation du är i, inget man kan säga hjälper.. Usch det är så hemskt...

  • Happiness

    Jag vill sända alla er ett stort TACK för det stöd ni gett mig.

    Jag födde fram vårat döda foster i igår. Jag var i vecka 15 men fostret var underutvecklat. Jag fick åka hem igår kväll. Allt gick bra. Vi ska försöka igen! BM sa att vi bara behövde vänta en mens, men läkaren sa helst tre. Vi gör en utredning för att se om fostret dog av trisomi 13+18. Eller för att se om moderkakan var underutvecklad.Svar får vi om en månad. Askan bestämde vi för att strö ut i en minneslund. Idag känns det mycket tomt, men jag har iallafall inte ont. Nu är det över men det innebär inte att jag kommer att undvika prova att skaffa barn igen. Konstigt nog så har jag på något sätt känt på mig detta. När fostret dog kände jag tydligt hur graviditets hormonerna klingade av.

    Åter igen 1000 tack för allt gulligt ni skrivet.

  • Älskade Ängel

    Skönt att ha det gjort! Vårt barn dog i vecka 12, fick reda på det i vecka 18. Alltså slapp vi iallafall föda ut det, utan kunde ta abortpiller.. Förstår att det måste vara jättejobbigt och tufft! Men skönt att du kan se framåt o snart ta nya tag.. Lycka till Kramar

Svar på tråden Fostret är dött!