• Malin103

    Fick era barn biverkningar av svinvaccinet?

    Hej.

    Vaccinerade min dotter idag som är 2 år. Undrar bara om era barn fick biverkningar?

    Vet att hon har ont i armen, vet inte ifall jag ska lämna henne imorgon på dagis eller om hon ska få vara hemma.

  • Svar på tråden Fick era barn biverkningar av svinvaccinet?
  • Flätad

    Min dotter, 3,5 år fick inga biverkningar alls tack och lov Hon gick till dagis dagen efter men vi berättade att hon fått vaccinet om i fall hon skulle bli dålig vilket man ju kan bli 1-2 dagar efter om jag förstått det hela rätt... Men allt gick kanon, inte ens ont i armen {#lang_emotions_surprised} Verkar slå väldigt olika mellan både barn och vuxna... Vi föräldrar fick inte heller några biverkningar alls, medans kompisens son fick hög feber, diarré, jätteont i armen och var helt utslagen i 2 dagar.

    Ser nu att ditt inägg postades i förrgår så antagligen vet ni redan om hon reagerat eller ej... Hoppas allt gick bra i alla fall

  • Birgitta17

    Nej våra döttrar fick inga biverkningar, de är 1,5 och 3,5. Knappt ens ont i armen. De kunde gå på dagis dan efter.

  • Redbit

    Min tjej fick låg feber (38 grader) i en halv dag (två dagar efter vaccinet). Hon åt bra och var på gott humör, bara varm och litet slöare än vanligt.

  • jeeri74

    Ingen av mina barn, 5 år och 20 månader fick några som helst biverkningar. Möjligen lite tröttare på kvällen samma dag de tog den. Äldsta var lite svullen runt sticken och var öm när man kände på det...
    De behöver inte vara hemma något.

  • Anksan

    Min 2åring vaccinerades i tisdags och verkar inte ännu iaf fått några biverkningar. Han fick sprutan i låret dock. Den tanige lille killen har ju inga armmuskler ;)

Svar på tråden Fick era barn biverkningar av svinvaccinet?