• frökenskabb

    LCHF

    Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

  • Svar på tråden LCHF
  • Probably the best    in the
    Jen nifer skrev 2010-03-03 10:19:42 följande:
    hur lätt kastas man ur ketosen?De känns som ja kanske gjorde de i helgen, då ja åt tacopaj och sås med redning osv. Även mörk choklad gick ju ner 200g på hela helgen. ;)Idag har ja huvudvärk o känner mig lite matt i kroppen precis som sist, på 3:e dagen de slår aldrig fel på mig :)Men iaf, känns som de kanske va bra för min kropp att få sig en tankeställare och börja om lite, för idag stod vågen på mindre än någonsin på dne här resan :)
    Jättelätt om jag förstått det rätt. Så fort kroppen får tag i den mer lättanvända glukosen så slutar den producera ketonkroppar. Sen beror det väl på hur mkt man äter innan kroppen börjar producera igen. Men jag mistänker du åkte ur rejält...
  • Probably the best    in the

    Jen nifer: Men det kan nog vara bra med den där tankeställaren. Jag har ju hoppat i och ur länge, ätit i långa perioder och sen trillat ur... och mer och mer inser jag ju hur mkt bättre jag mår när jag kör LCHF. Nu har jag dessutom en sjukdom där man rekommenderas att dra ner på kolhydrater å jag borde ju verkligen tänka på det också. Jag trillar ur, men nu kommer jag fortare in i det igen.
    Därmed inte sagt att man medvetet ska hoppa av, men man får sig säkert en tankeställare om man råkar göra det och då märker man största skillanden i måendet!

  • Joncan

    Jag fuskade också hela helgen, och precis som du känner nu Jen nifer, så straffar det sig. Trött och hängig idag på tredje dagen. Försöker dock köra stenhårt nu, för jag tror att viktnedgången är i en svacka. Inte säkert jag går ner något mer, men psykologiskt så skulle ett kilo eller två kunna vara ett rimligt mål.

  • numberone

    nu ger jag snart upp totalt ... jag som tyckte att det var mycket att äta, det är ju fan helt hopplöst. Det är ju bara ägg och broccoli typ.


    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-03-03 16:00:49 följande:
    nu ger jag snart upp totalt ... jag som tyckte att det var mycket att äta, det är ju fan helt hopplöst. Det är ju bara ägg och broccoli typ.
    va? he, är du allergisk lt nått? ny tråd förresten
    Mollys & Minnas mamma
  • Krulltott07

    Ja har ätit enligt LCHF nu e en vecka, jag har gått ner 3 kg =)
    De måste väl va ett tecken på att ja får i mej tillräckligt me fett?

  • Jen nifer
    Krulltott07 skrev 2010-03-04 12:48:12 följande:
    Ja har ätit enligt LCHF nu e en vecka, jag har gått ner 3 kg =)De måste väl va ett tecken på att ja får i mej tillräckligt me fett?
    första veckan/veckorna är de inte ovanligt att man tappar en hel del, när man utesluter ör minskar kolhydrater blir man av med en hel del vätska eftersom kroppen binder de. Grattis till att de gått så bra iaf :) Håller du dig mätt så äter du säkert lagom fett.
    Mollys & Minnas mamma
  • saltflingan

    Usch, nu får ni hjälpa och peppa mig! Var på bvc idag med sonen och på en månad så har han bara ökat 210 g i vikt!! Han vänder med andra ord neråt på viktkurvan när jag äter lchf!    Och han som sen jag började med denna kost har börjat äta från båda brösten....tänk om det är för att han verkligen inte får i sig någon mat!? Stackars, stackars liten. 

    Har bara hört att mjölken skulle bli fetare, men här verkar det ju bli precis tvärt om.

    Jag ska ge detta 2 veckor till och sen be och få komma och väga honom igen men om han fortsätter gå upp så dåligt i vikt så måste jag gå tillbaka till "vanlig kost" igen. Känns inte roligt alls detta.

  • TessanE

    Jag vill vara med er!!! Jag försöker hålla mej till LCHF men är inte jätte strikt... Men jag har en del kilon jag vill bli av med!! Hur går det för er andra? Hur länge har ni ätit enligt LCHF? Resultat?

    Jag har kört förut, men inte hållt i det på det sättet jag skulle vilja, men tror på det stenhårt!

  • Jen nifer
    TessanE skrev 2010-03-04 22:39:03 följande:
    Jag vill vara med er!!! Jag försöker hålla mej till LCHF men är inte jätte strikt... Men jag har en del kilon jag vill bli av med!! Hur går det för er andra? Hur länge har ni ätit enligt LCHF? Resultat? Jag har kört förut, men inte hållt i det på det sättet jag skulle vilja, men tror på det stenhårt!
    kul att du vill hänga på, vi har startat en foirtsättningstråd då den här snart stängs.
    Probably the best in the skrev 2010-03-03 12:00:49 följande:
    Eftersom TS inte finns längre tar jag mig friheten att starta del 2.... LCHF del 2
    Mollys & Minnas mamma
  • Probably the best    in the
    Lumut skrev 2010-03-05 19:45:53 följande:
    nya tråden?? ja vill ha länken pliiiis!
    scrolla uppåt...
  • 76an

    Jag är ny på detta så jag måste få fråga. Kan man dricka Pepsi Max? Typ ett glas på helgen? jg läste i en tråd här om en tjej som drack det, är det oki? Sen läser jag om cococfett, är det det som finns där vid mejerihyllan vid smör? En silvrig förpackning?. Åhh detta är en djungel. Iofs är det bara andra dagen men känner mig lite småhungrig hela tiden. Svårt det här innan man satt sig in i allt. Saknar att käka en brödbit eller ett kex. 

    Tack på förhand  

  • Mammaochfu

    Hej! nu vet jag inte omdet härhär man ska skriva om man från och med idag börjar med LCHF IGEN:)

    Tänkte att det vore skönt att ha dela med sig av sina br och dåliga dagar..
    Jag har tidigare kört LCHF och det har gått så bra, det enda dåliga med mig, inte lchf. Äratt om jag engång svikermig själv tappar jag motivation. Jag blir liksom besviken på mig själv och slutar att gå på lchf. Men nu är det ju beach 2012 som gäller ;)

    Både jag och mannen börjar idag. Kaffe med grädde.. long timeago det ;)

    Mitt mål är -20Kg      

  • sara1981

    Kan inte länka nu men det finns en tråd som heter "den stora feta lchf-tråden" som är lite mer aktiv än denna. Välkommen dit! :)