• cherrypie

    ALLTSÅ jag blir koko i huvudet!

    Det står olika varje dag om vaccin! Och om svininfluensan.
    Hur ska man veta vad som är sant!

    Mår dåligt över att tänka varje dag på att jag kanske gjorde fel val som vaccinera mig och ibland tror jag att jag gjorde rätt.

    ALLA ni som är emot vaccinet för att ni inte vet hur de långsiktiga effekterna blir:

    Ni äter säkert chips utan problem!Och ni har ingen aning om vad företagen stoppar in där.

    Ni dricker alkohol med jämna mellanrum som bevisat dödar hjärnceller och förstör levern.

    Ni sätter er i en bil utan att veta om ni ska krocka eller inte.

    Ni andas in avgaser och allt annat som vi människor släpper ut.

    Det är farligt att bara leva!

    Ni som är FÖR vaccinet!:

    Jag är rädd! vill inte ha långsiktiga biverkningar

    vill inte läsa i aftonbladet om några år att alla vi kommer dö som tog vaccinet

    vill inte få stroke

    vill inte bli förlamad

    vill inte ha nått egentligen !

    KAN JAG INTE BARA FÅÅÅÅÅ ROOOOO I KROPPEN O HJÄRNAN!

  • Svar på tråden ALLTSÅ jag blir koko i huvudet!
  • Kan inte bli bättre än såhär

    Jag är ej vaccinerad men kan säga så här. Varje gång jag hör något någon som blivít sjuk i influensan så reagerar jag inte lika starkt som när jag hör om de som fått kraftiga udda reaktioner av vaccinet. Det säger mig att mitt val känns bäst. Vilket skulle kännas värst för just dig? Att bli dålig av influensan eller att bli dålig av vaccinet. Och med dålig så menar jag inte dagen efter dålig som alla blir utan riktigt sjukhussjuk.

  • cherrypie

    Det är just det. Jag är kluven oavsett hur jag tänker.

    För tänk om jag hade fått influensan och det inte hade varit värre än e förkylning..men tänk om jag fick lunginflammation osv osv o fick ligga på sjukna..

    o tänk om vaccinet inte ens e farligt utan det bara behövs en motsida för allt,,,,men tänk om det ä värsta konspirationen och ska utrota halva befolkningen.

  • pågmamman

    Håller med - & Sverige är ju ett rätt litet land - så trots att vi e många som vaccinerats här - så skulle det vara bortglömt om ett tag om det visar sig att vi fått men för livet! Usch - hatar oxå allt som tyder på att det skullle kunna vara långsiktigt - för så lät det minsann inte då vi bestämde oss för att vaccinera oss! & nu snart en månad efter då min son åter fått en feber topp efter att bara varit frisk i knapp en vecka sedan senaste infektionen - då blir jag nervös att det har med vaccinet att göra!

  • cherrypie
    pågmamman skrev 2009-12-13 20:52:11 följande:
    Håller med - & Sverige är ju ett rätt litet land - så trots att vi e många som vaccinerats här - så skulle det vara bortglömt om ett tag om det visar sig att vi fått men för livet! Usch - hatar oxå allt som tyder på att det skullle kunna vara långsiktigt - för så lät det minsann inte då vi bestämde oss för att vaccinera oss! & nu snart en månad efter då min son åter fått en feber topp efter att bara varit frisk i knapp en vecka sedan senaste infektionen - då blir jag nervös att det har med vaccinet att göra!
    sååå tänker jag oxå alla "fel" man får tror man e pga vaccinet, huvudvärken tror jag är en stroke, ont i armen tror jag är en hjärtattack, ....

    och om tösa vrider på huvudet på nått annat vis än vanligt eller lyfter armen alldeles för många gånger tänker jag att det är nå med musklerna. Snart kommer man bli galen.
  • pepprar

    Men om du redan har vaccinerat dig så kan du inte göra så mycket mer än att lägga ner grubblerierna. Det går ju inte att göra ogjort.
    Sköt om din hälsa i stället och se till att du har ett gott immunförsvar och ta tid på dig att fundera hur du vill göra nästa gång det kommer ett hot om pandemi.

  • guild

    jag tog inte sprutan för de långsiktiga effekterna enbart, ...det som var huvudsaken för mig, var att varför skulle jag ta den...det är influensa...inte pesten..typ!

  • logg81

    Lita på din magkänsla och skippa skvallerblaskorna. De vänder kappan efter vinden...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Trill

    Äsch... största anledningen att jag inte tar vaccinet har inte med ev. biverknigar att göra.
    Anledningen till att jag inte tar vaccinet är för att jag är inte det minsta rädd för denna trams-flunsa.

  • Saadie

    Är du en vuxen frisk person som vaccinerade dig och inte fick andra biverkningar än ont i armen, kanske lite huvudvärk och feber?

    Grattis.

    Du har levt så länge så du har samlat på dig så mycket miljögifter och annat skräp i kroppen så lite mer gör inte så mycket till eller från

    Skämt åsido. Din hjärna är ju utvecklad nu så... Du är vuxen och frisk och har inte fått några biverkningar. Bra! Grattis!

  • vernis
    Mälaröbo skrev 2009-12-13 20:21:11 följande:
    Sluta skaffa din information i dagspressen!!!!Läs på fakta och ignorera det som kvällspressen skriver.
    bra sagt.. tog den vecka 48 mår så fint så alla mina boende och arbetskompisar ingen har blivit jätte sjuk plus deras familjer och min familj ingen har fått något allvarigt sjukdom av detta
  • pågmamman

    Usch ja - jag e fortfarande nervös - då min son varit sjuk med olika symtom mer elelr mindre sen han tog sprutan - & samtidigt - det är vinter och "sjukdomstid" - så visst hade det kunant vara så en då... Vil bara slappna av och sluta nervöst leta efter "konstigheter" i hans beteende! Dock borde det ju inte komma så "snabbt" på en 5 åring - alltså "utvecklignsstörningar"?!

  • cherrypie

    japp:) det tror jag--uhamejen..t'nkt o t'nkt mn nu  är de nog bra:) alla i familjen vaccinerades o lillan får endast första sprutan. lungt i sinnet..iaf tills nästa skit som kommer o man får ta ställning igen.:P


    pågmamman skrev 2010-01-05 21:28:37 följande:
    Cherrypie: Har oron lagt sig nu?!
Svar på tråden ALLTSÅ jag blir koko i huvudet!