• Utlandssvensk

    Vi har fâtt barn igen - en liten son pâ 5 veckor - OTROLIGT!

    Nu har det hänt - igen! Vi har blivit föräldrar till en liten pojke pâ 5 veckor. Har jättesvârt att fatta att det verkligen är sant... !! Är det sant? Kan det gâ sâ här snabbt? Vi blev klara med syskonutredningen för 2 veckor sedan........... Adoptionsbyrân hade förberett oss pâ en väntan pâ ca 4 âr.... Det tog precis 8 dagar...... Är i chocktillstând. Men vi adopterar ju nationellt och bio-mamman fâr ha önskemâl om den familj som barnet ska komma till och eftersom vi var de enda som passade in pâ alla hennes önskemâl och hennes önskemâl väger tyngre än turordningen i kön sâ frâgade de oss om vi kunde tänka oss att bli föräldrar igen redan nu. Tja, varför inte? Vâr älskade gull-unge (som nu är 16 mânader) ska bli stora syster. Är det inte helt otroligt?

  • Svar på tråden Vi har fâtt barn igen - en liten son pâ 5 veckor - OTROLIGT!
  • Vimsa2

    Grattis TS, vad underbart med en liten till!! All lycka till dig och din familj.

  • Kwela

    Hej! Vilken underbar läsning. Jag har ju sett dig här inne på FL några år nu och det glädjer mig och höra att du nu är 2-barnsmamma. Verkligen stort grattis!

  • Utlandssvensk

    Tack för alla grattis!
    Om tre veckor kommer han... Känner mig sâââ lycklig, men ocksâ lite panikslagen... Allt gick sâ fort.

  • Maxie

    Ja det var en kort graviditet. Men dig så väl värt!!! Och ni kommer fixa det galant. Kul för syrran att få en brorsa också. Vad ska han heta?

  • Utlandssvensk

    Victor eller Benjamin.
    Gillar bâda namnen, men inte förkortningen Ben sâ det lutar nog ât Victor. Hade samma dilamma med storasyster. Ville kalla henne Alexandra, men gillar inte Alex, sâ det fick bli Alexia, sâ att vi slipper höra smeknamn vi inte gillar pâ barnen.


    Maxie skrev 2009-12-30 09:48:47 följande:
    Ja det var en kort graviditet. Men dig så väl värt!!! Och ni kommer fixa det galant. Kul för syrran att få en brorsa också. Vad ska han heta?
  • Utlandssvensk

    Tycker du???


    Maxie skrev 2009-12-30 11:04:33 följande:
    Heja Utis, väldigt fint namn om jag får säga det.
  • Ethi

    Vilka fina namn, två av mina favvonamn helt klart Det ena heter min lillebror och det andra min son

  • Utlandssvensk

    Och den som heter Benjamin? Kallas han ocksâ för det eller blir det förkortningar? Mitt stora dilemma...


    Ethi skrev 2009-12-30 11:56:26 följande:
    Vilka fina namn, två av mina favvonamn helt klart Det ena heter min lillebror och det andra min son
Svar på tråden Vi har fâtt barn igen - en liten son pâ 5 veckor - OTROLIGT!