• kroppknopp

    Hur är det att bo i Mariefred?

    Hej!
    Funderar på att flytta till Mariefred med min familj och ev min mans familj. Hur är det att bo där? Finns det bra dagis och skolor? Kan någon som bor där eller har bott där berätta lite om livet i Mariefred? Både positivt och negativt.

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Mariefred?
  • tuttifrutt

    Hejsan! Jag, min man och våra 3 döttrar flyttade till Mariefred för ½ år sedan från Finland. Det var spännande men allt har gått bra och vi TRIVS..vackert litet ställe och nära till storstäderna. Lugnt och bra för barnen och skolan verkar helt okej. VAr skall ni bo nånstans?

  • kroppknopp

    Hej!
    Vi är påväg att köpa hus i stan. Flyttar i augusti. Superpirrigt men ska bli så slönt att slippa från stressen i Stockholm.
    Var bor ni? Hur kommer det sig att ni flyttade till Mariefred?

  • loppanshus

    Mariefred e en underbar liten idylisk stad med 4 olika dagis, en grundskola & ett gymnasium i strängnäs. Bra skolor tycker jag som gått där, dagiset kan jag inte säga nåt om då jag hade dagmamma, som åxå finns i mariefred. Jag älskar att bo här, & har nog inget negativt att säga, jo att bussarna bara går varannan timme till/från tåget i läggesta under dagen =/ men på morgonen & kvällen vid rusning går dom oftare =) annars jättefint! Mysigt med hjorthagen som man kan promemera i, elljusspåret med en rolig pulkabacke på vintern och ett motionsspår runt. Lilla ångtåget som går på sommrarna och slottet =).
    Det e nog va jag kan komma på nu.

    Lycka till!

  • kattizzen

    Hej !! Att flytta till mariefred gör ni rätt i :) De är en toppen mysig stad med bra skola och bra dagis å dagmammor. Jag flyttade därifrån för två år sen men kollar nu hus där igen =) jag vill tillbaka... :)

  • Fredis

    Vi flyttade till Mariefred från Sthlm i höstas och det har vi inte ångrat en sekund hittills. Här är underbart! Du får gärna skriva till mig om du behöver råd och tips. Vi har ett barn som går på dagis.

  • Kosmos

    Lite gammal tråd men någon kan ju fortfarande vara intresserad av ämnet.


    Bor inte där, men jag var och fotade i Mariefred i somras och nedan kan ni se videon.



  • florciita

    Hej vilka områden ska man undvika att bosätta sig på i mariefred. Jag har barn och undrar var man ska bo nånstans i mariefred? Vilken skola är bästa skolan där? Även bra förskola? 

Svar på tråden Hur är det att bo i Mariefred?