• Mia386

    Frågor

    Får väl berätta lite om hur det hela ligger till.
    Började blöda i torsdagskväll, (12+3), åkte in och de gjorde ett VUL, och det fanns inget foster, men en fostersäck och livmoder. Läkaren sa att jag skulle blöda lite kraftgare än vanligt och kunde ha lite mer ont. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag annars brukar ha mycket mens och ont. Den psykiska smärtan var värst då.
    Så jag och min kille åkte hem. På söndags kväll, hade så ont, fick värkar, kunde knappt stå, blödde så mycket att det bara rann, fyllde en nattbinda på 30 min och blödde igenom. när vi väl kom från till akuten hade smärtan lugnat sig.
    Fick samma läkare igen, gjorde ett VUL, han sa att jag inte skulle blöda så mycket mer, eftersom det snart var "slut" så att säga.

    Men nu har jag läst lite på nätet, där står det att jag kan blöda upp till 2 veckor, att jag inte ska använda tampong eller ha sex eller badapå 3 veckor. Stod även att man kallas på återbesök...
    Stämmer detta? Läkaren sa inget alls om det när jag var på akuten..

    Hoppas någon kan svara på mina frågor...
    Kram till er alla.

  • Svar på tråden Frågor
  • Cat79

    Hej

    Det stämmer att man kan blöda veckor efter men förhoppningsvis avtar det. Vet inte vad som gäller med återbesök men kan vara skönt att få en koll och veta att allt har kommit ut så det inte blir infektioner o s v. I tors fick jag små bruna blödningar v 12+4 och fick en tid lördagen för VUL. Mitt foster hade dött runt v 9 men ville ej komma ut. Jag fick göra en skrapning i mån och har bara blött litegrann. De som får missfall där kroppen förstår att stöta ifrån så blöder man mer men förhoppningsvis går det över snabbare än du tror. Det stämmer att du inte får ha sex eller tampong eller bada tills du har slutat blöda och är läkt fysiskt.

  • Sooli2

    Japp, tyvärr kan det ta lite tid innan du slutar blöda. Vad du behöver vara uppmärksam på är om du får feber eller att det är jättestora klumpar som kommer ut. Du ska inte bada och använd bara binda. Tycker gott att du kan ringa din bm för ett återbesök om ett tag om du känner dig orolig.

    Hoppas du blir bättre snart. Stor kram!

  • Mia386

    Okej. Tack för era svar.  Allt har kommit ut, i söndags morse så kom det en STOR klump, ca stor som en bandyboll, men det oroade inte läkaren, och sa att jag inte behövde oroa mig. Nu blöder jag ungefär som jag brukar.

    Beklagar Cat79 :(

Svar på tråden Frågor