• Svar på tråden Vi som väntar trean sommaren 2010! (TRÅD NR 2)
  • Marelb

    Snö... här bara regnar det så man blir galen! Skittråkigt!! Nu kommer den här "Emil" också så snart har vi väl strömlöst igen. Har hellre en meter snö och -10 faktiskt. Kanske ska flytta norrut?? Nej, men va fan vad trist detta är. På juldagen då solen sken (för ovanlighetens skull) så kändes det mer som påskafton!!

    Jobbarvecka för min del. Tur att det bara är 4 dagar...

    Ha det bra i blåsten!! /Maria


    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • stolla

    Nu har vi fått magsjuka... eller Molly i alla fall. Var och hälsade på en bekant igår och när vi varit där i ca en timme och fikat medans barnen lekte så kläcker hon ur sig att hennes unge hade kräkts dagen innan! I natt när jag vaknade av att Molly kräktes hade jag lust att åka till henne och klappa till henne! Att det ska vara så svårt att förstå varför man måste respektera inkubationstiden? Skrev en lite elakt statusuppdatering på facebook imorse så hon kanske tar illa upp men det struntar jag i. Molly och jag har isolerat oss i vårt ena tv-rum och de andra barnen får hålla sig undan så hoppas jag att vi kan begränsa smittspridningen  

    Vi har oxå grymt mycket snö, det har snöat 10-40 cm per dag sen innan jul nu. Nån dag med tö däremellan så det har ju sjunkit ihop, men det är enormt mycket nu. Har skottat och skottat så man behöver ju ingen träning precis :)

    Skönt att få gnälla av sig lite, ha en bra dag!

  • frk Carlsson

    Åh så surt Astrakan! Förstår dig! Sånt där är ju big NO-NO Skrikandes.Hoppas att det går över snabbt och att ingen av de andra barnen (el ni vuxna för den delen) bli smittade.

    Ja, det är inte klokt vad det blåser i södra Sverige Här har vi aldrig stormar el oväder el vad det nu kallas i media. Så, ja Marelb - packa dig hit


    Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • stolla

    Godmorgon!

    Måste börja med att be om ursäkt för mitt otroligt barnsliga inlägg igår. Får skylla på att jag hade sovit dåligt och var arg och frustrerad. Som tur var blev det inte värre än så, ingen fler har blivit dåligt än så länge.Men vi fortsätter att hålla oss undan resten av familjen även idag. 

    Annars snöar det här igen, vi kommer nog att drunkna i snö. Det är ju kul på sätt och vis, men tyvärr har allt snöande utan att det varit ordentligt kallt gjort att isarna på alla sjöar är mycket dåliga. Vi som gillar att åka skoter och fiska tycker ju inte att det är så roligt. Men det blir väl nån bättring :)

    Ha en bra dag!     

         

  • Linfun

    Jag förstår dig till fullo Astrakan! Vem vill ha magsjuka liksom.. tycker verkligen att ALLA borde respektera smittorisken. Det är inte ovanligt i skolan att barn sim har kräkts samma dag eller dagen innan kommer till skolan i alla fall då blir man också ganska sur.. Tycker inte alls att ditt inlägg var barnsligt eller att du behöver be om ursäkt! Hoppas att ni kryar på er snabbt och att de andra klarar sig.
    Kram Linda

  • Marelb

    Hej! Kunde inte skriva igår som jag tänkte... vet inte vad det var med datorn. livia hade lyckats trycka på några knappar och vissa bokstäver gick inte att skriva. Skitkonstigt... Men idag är datorn lite gladare...

    Tycker inte du skrev ett barnsligt inlägg astrakan! Man gör ju inte sådär bara!! Herregud...

    Tänkte också skriva att jag nog hellre skulle ha snö än dessa stormar. Skulle inte vilja bo hos Julutzi... all blåst verkar dra in på västkusten... Men "Emil" drog ganska obemärkt förbi. Bar alite grejer på altan som flyttade på sig.

    Sen kan jag väl tillägga att det faktiskt har snöat idag!! Några cm iaf så det är vitt!


    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Marelb

    Hoppas alla har en bra helg!!

    Vad tycker ni om att fortsätta snacka på FB? Har alla FB? För min del lämnar jag gärna ut mitt riktiga namn till er. Ni är ju mina trogna internetvänner och fast vi aldrig har träffats, så känner vi varandra ändå ganska mycket. Vi har ju snackat här sen... eh? hösten -09 eller våren 10...? Vi kan ju inxboxa namn för säkerhetsskull. Eller så forsätter vi här... med tanke på det ni redan fått inboxat menar jag...

    Hoppas ni har en bra helg i alla fall!! Vi ska packa oss iväg hemmåt Katrineholm sen... Känns som vi nyss var där men nu är det svägerskans födelsedag som ska firas!


    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Linfun

    Jag snackar gärna vidare på FB känns lite mer på riktigt ;) Det här är det första forumet jag är medlem i och det känns som man känner er på "riktigt" skulle vara kul att få till en träff någon gång!
    Ha en toppen helg!

  • Marelb
    Linfun skrev 2012-01-06 20:36:17 följande:
    Jag snackar gärna vidare på FB känns lite mer på riktigt ;) Det här är det första forumet jag är medlem i och det känns som man känner er på "riktigt" skulle vara kul att få till en träff någon gång!
    Ha en toppen helg!
    Absolut!! Vi bor i väldigt olika delar av landet bara...
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Julutzi

    Jag är med att snacka på fejjan i stället! Jag är där mycket mer och det är mycket mer "på riktigt"! Jag lägger ju en en del bilder osv där, vilket är mycket lättare! 
    Jag heter Jenny Lönnergård (fd Eneback)
    Lägg gärna till mig!

    Såg att ni pratat om vädret... Ja det har ju inte varit roligt den sista månaden precis... Storm efter storm och åska i december! Tror typ aldrig jag har varit med om det innan...
    Vi längtar efter lite minusgrader eftersom vi köpt liftkort till vår lilla lokala lift (ligger här i byn)
    Vet inte om ni minns att vår stora dotter skadade sig rätt illa förra året, men hon vill åka igen, vilket vi uppmuntrar! Så lite kallt och snö tack!
    Har ju ändå betalt 700 kr för hela säsongen och för hela familjen (jag åker dock inte)

    Vår mellantjej fyller 4 år i morgon så här har vi haft kalas idag och ska ha ett till i morgon... sen ska vi ha barnkalas med men det väntar vi några helger med...

    Kram kram 


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Linfun

    Hoppas kalasen gick bra och att Emilia var nöjd. Jag har lagt till dig som vän och er andra som jag vet namnet på :) Jag kunde dock ej skicka något meddelande till dig Julutzi.. du hade någon layout som jag inte kände igen ;)
    Vi hörs!


    Flicka 010206♡ Pojke 040208 ♡ Flicka 100628♡
  • Marelb

    Hej! Jag har skickat vänförfrågan till dig Jenny! Linfun vet jag inte vad du heter, men du får gärna lägga till mig! Inboxade mitt namn... Är lite försiktig här på FL med tanke på bla äggdonationen. Iof blev ingen gravid och inga ägg kvar i frysen men ändå... :-/

    Vädret ja... skulle bli snö i hela landet lovade AB. Undrar om det stämmer?


    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Julutzi

    Jag kommer ta bort mitt inlägg nu eftersom mitt namn står där... Nu sprider vi det genom fb! Ni får hjälpa mig


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • stolla

    Toppenide med fejjan! Blir ju att man går in där lite oftare så då kommer vi att kunna fortsätta hålla kontakten. Den har ju varit lite tunnt med inlägg här sista tiden. Men hur funkar det rent praktiskt, ska vi starta en låst grupp som ingen annan kan komma åt eller? Vi har så med tjejernas handbolls- och fotbollslag och det är toppen. Man ser ju direkt när det är några nya inlägg och ingen annan än dom dom är medlemmar kan se vad som skrivs och om man lägger upp något.

    Själv sitter jag och gör en hemtenta idag och det är supertråkigt. Har tagit lite paus nu och surfar runt lite ;) 

  • stolla

    Jag har lagt till jenny nu på fb men sen har jag noll koll på vad ni andra heter. Jag inboxar mitt namn till er andra =)

  • Julutzi
    Julutzi skrev 2012-01-08 23:06:27 följande:
    Jag kommer ta bort mitt inlägg nu eftersom mitt namn står där... Nu sprider vi det genom fb! Ni får hjälpa mig
    Men det gick ju inte... Ja ja, strunt i det! Välkommen Astrakan till FB! Skoj att vi är där i stället!
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Marelb
    stolla skrev 2012-01-09 11:54:25 följande:
    Jag har lagt till jenny nu på fb men sen har jag noll koll på vad ni andra heter. Jag inboxar mitt namn till er andra =)
    Märkligt... då borde ditt namn ploppa upp först eftersom jag är vän med Julutzi... Finns flera av dig astrakan... Försöker igen. Annars kan du söka på mig. Inboxade...

    Låter för övrigt skitbra med en egen låst grupp!!
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
Svar på tråden Vi som väntar trean sommaren 2010! (TRÅD NR 2)