• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16


    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Blåklocka

    Skrippo, hoppas att allt har gått bra för dig!
    Längtanväntan, grattis till lillasyster!
    Gosevännen, hoppas att det är bra med dig!
    Själv har jag tjuvtestat positivt idag efter vår andra IVF (eller tredje om man räknar den innan dottern också). Det känns helt overkligt och nervöst. Jag vill så gärna att det ska gå hela vägen! Det blir lååååånga veckor nu
    Kram till er alla!
     

  • Gosevännen

    Yes, Blåklocka!! Härligt! Minns fortfarande känslan... Stort grattis, och så ber vi för att den lilla ska stanna heeela vägen!!

    Allt är nog bra här, liten blir 8 månader imorgon, kryper för fullt och håller på att lära sig stiga upp. Tycker det var igår jag var gravid och åkte in till förlossningen... Tänk att tiden går så fruktansvärt snabbt!

    Kram till alla!

  • Skrippo
    Blåklocka skrev 2011-09-05 22:23:26 följande:
    Skrippo, hoppas att allt har gått bra för dig!
    Längtanväntan, grattis till lillasyster!
    Gosevännen, hoppas att det är bra med dig!
    Själv har jag tjuvtestat positivt idag efter vår andra IVF (eller tredje om man räknar den innan dottern också). Det känns helt overkligt och nervöst. Jag vill så gärna att det ska gå hela vägen! Det blir lååååånga veckor nu
    Kram till er alla!
     
    Grattis!!!!!
  • Skrippo

    I söndags12:36 födde jag efetr en lång och hemsk förlossning ett mirakel som heter Engla.
    Hon vägde 3560g och var 51cm lång.
    Nu ska vi bara återhämta oss

    Kram på er    

  • Gosevännen

    Grattis Skrippo! Skönt att hon äntligen är  ute och ni får ha henne i era armar! Mysigt och underbart! Hoppas hon mår bra och jag ber att du ska återhämta dig snabbt! Stor kram!

  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-09-07 11:22:44 följande:
    Grattis Skrippo! Skönt att hon äntligen är  ute och ni får ha henne i era armar! Mysigt och underbart! Hoppas hon mår bra och jag ber att du ska återhämta dig snabbt! Stor kram!

    Tack vännen!
    Hoppas och ber att jag ska få må bättre än sist. Men just nu ser det lite mörkt ut.

    Kram på dig   
  • Gosevännen
    Skrippo skrev 2011-09-07 17:16:03 följande:
    Tack vännen!
    Hoppas och ber att jag ska få må bättre än sist. Men just nu ser det lite mörkt ut.

    Kram på dig   
    Jag kände det på mig...
    Får du någon hjälp, t.ex. med babyn, genom att prata med någon, ev. medicin? Jobbigt om du ska må dåligt! KRAM
  • Mrs S E

    Skrippo: Stort grattis!! :)
    Blåklocka: Vad roligt med ett plus! :)

    Min systers bebis har dött i magen. Hon födde fram en liten flicka i onsdags. I vecka 25-26 (svårt att veta när hon är vanskapt). Förlossningen gick över förväntan bra och hon mår fysiskt väldigt bra. Så Gud har verkligen varit med i allt detta jobbiga. Nu återstår det en del praktiskt, som kremering eller vad det nu blir. Det har varti tufft - självklart, och hen hel del tårar, men Gud har varit med och lyft.

    Samma dag som vi fick veta att flickan hade dött (genom ul) så hade jag haft en dröm om henne. Jag minns inte mycket från drömmen (vilket jag annars brukar göra). Men jag minns känslan av den. Jag visste att det var flickan som jag träffade och det var typ i himlen eller nått härligt ställe. Allt var ljst, och fyllt av glädje och frid men samtidigt så fanns det en påtaglig sorg när jag träffade henne. Som om nått tråkigt hade hänt.

    Senare fick vi veta att hon inte längre var i livet.

  • Gosevännen
    Mrs S E skrev 2011-10-14 11:15:37 följande:
    Skrippo: Stort grattis!! :)
    Blåklocka: Vad roligt med ett plus! :)

    Min systers bebis har dött i magen. Hon födde fram en liten flicka i onsdags. I vecka 25-26 (svårt att veta när hon är vanskapt). Förlossningen gick över förväntan bra och hon mår fysiskt väldigt bra. Så Gud har verkligen varit med i allt detta jobbiga. Nu återstår det en del praktiskt, som kremering eller vad det nu blir. Det har varti tufft - självklart, och hen hel del tårar, men Gud har varit med och lyft.

    Samma dag som vi fick veta att flickan hade dött (genom ul) så hade jag haft en dröm om henne. Jag minns inte mycket från drömmen (vilket jag annars brukar göra). Men jag minns känslan av den. Jag visste att det var flickan som jag träffade och det var typ i himlen eller nått härligt ställe. Allt var ljst, och fyllt av glädje och frid men samtidigt så fanns det en påtaglig sorg när jag träffade henne. Som om nått tråkigt hade hänt.

    Senare fick vi veta att hon inte längre var i livet.
    Åh Gråter Jag beklagar
    Låter ju bra ändå att förlossningen gick bra och att din syster mår bra fysiskt. Ber om tröst och kraft för henne och hennes familj, och för er också!  Skickar många varma kramar både till dig och till din syster! Hjärta Fin dröm du hade, vi får tro att den lilla flickan springer omkring och är glad och lycklig där uppe med vår Far Hjärta
    *kram*
  • Gosevännen

    Hej!

    Hur har alla det?

    Blåklocka? Skrippo? Mrs S E, hur orkar ni och din syster?
    Alla andra, Lilloppan?

    Önskar er alla en riktigt välsignad och  fridfull adventstid!
    KRAM!

  • Blåklocka

    Hej!
    Hoppas att ni alla har haft en skön och fridfull jul. Snart dags för ett nytt år, det är inte klokt vad tiden går. Jag hoppas att allt är bra med er alla.
    Här växer magen och jag har nu passerat 20 veckor. Halvvägs! Nu hoppas jag på att våren går fort Jag längtar ju till maj!
    Mrs SE, vad hemskt att höra vad din syster gått igenom Ber om kraft att orka vidare.
    Skrippo, hoppas att det är bra med dina flickor och med dig!
    Gosevännen, ni har väl 1-årskalas i dagarna om jag minns rätt Och fullt ös hemma antar jag

    Ett riktigt gott nytt år!
    Kram 

  • Gosevännen

    Blåklocka, härligt! Tiden går fort, kan förstå att du längtar till maj!! Så underbart med ett litet knyte!
    Japp, här blir det 1-årskalas om en knapp vecka; tycker det var igår vi fick vår lilla skatt i våra armar...! Nu är det minsann fullt ös här hemma!

    Önskar er alla ett riktigt välsignat nytt år!
    KRAM

  • Mrs S E

    Hej alla...
    Jag är inte inne här nu för tiden.
    Men min syster och familj mår bra. De har tagit det hela väldigt bra. Min syster har nog svårast med Gud... alltså hon känner sig lite "sviken" i sin tro, eller hur man nu ska säga. Men inte så att hon inte längra tror eller så, men för henne var det nog det som var jobbigast, att inte få svar på sina böner.

    Jag har fått nytt jobb och ska börja den 1 mars, och det känns jättekul. Ska får jobba med det jag har utbildat mig till. Våra barn är nu 3 år och snart 1½.

    Tänkt vad många mirakel och bönesvar vi sitter på i denna tråd (väldigt medveten om ni som inte har fått era ...än...). :)

  • Gosevännen

    Mrs S E: Mmm, kan tänka mig att din syster kanske får kämpa lite med tron, det tror jag är helt förståeligt! Självklart önskar man ju alltid att Gud skulle svara på våra böner så som vi vill... men tyvärr är det ju inte så, och det är säkert något vi alla förr eller senare får känna på... Jobbigt är det hur som helst!

    Grattis till nya jobbet, och jag önskar dig lycka och välsignelse med det!
    Tiden går fort, tycker inte det var alls länge sedan du var gravid med storebror, och nu är han redan 3! Å andra sidan har ju vi redan en 1-åring också...

    Jaa du, det här är nog miraklernas och bönesvarens tråd! En tråd som numera är väldigt "lugn", men som i tiderna när barnlösheten var som värst betydde mycket för mig och säkert många andra! 

    Allt gott till dig och alla andra!
    Kramar! 

  • Blåklocka

    Hoppas att allt är bra med alla! I maj föddes vår andra dotter. Förlossningen gick inte så bra och jag fick lappas ihop på operation. Önskar lite bönehjälp att jag skall läka bra och slippa livslånga konsekvenser. Det är jobbigt när saker och ting inte blir som man tänkt sig.
    Kramar till er alla! 

  • Skrippo

    Hej härinne

    Blåklocka: Givetvis ska du finnas i mina böner. Grattis till er nya familjemedlem. Önskar dig en så bra läknings som möjligt!

    Jag befinner mig i sista delen av en 5 veckor lång smärtrehabilitering. Det är mycket i min framtid som känns ovisst och ber därför om bönehjälp jag med.

    Önskar er alla välsignelse och skickar massor av kramar     

  • Gosevännen

    Grattis till dottern Blåklocka! Jobbigt att förlossningen inte gick bra, ber att du ska läka fint och ordentligt, (både fysiskt och psykiskt om det också behövs!) och  att du bara ska kunna njuta av era barn nu! Gud är den store läkaren, jag vill tro att Han ska hela alla dina sår!

    Ber för dig också Skrippo! Ber att du ska få må bra och att alla eventuella frågetecken ska rätas ut!

    Ni får väldigt gärna be för oss också, framtiden känns oviss ifråga om boende och arbete och allt, så jag är väldigt tacksam om ni kommer ihåg oss i era böner!

    Önskar er en ljus och fin sommar, och Guds välsignelse!
    KRAM! 

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16