• snabbavinden

    Tvillingar Aug-08 Del 9

    Oj tänk att 3 mån har gått igen. Har missat helt att det var dax att starta en ny tråd, Nu hoppas jag att alla hittar hit och är det någon som har hunnit starta en ny tråd redan så berätta det så skippar vi denna.

  • Svar på tråden Tvillingar Aug-08 Del 9
  • snabbavinden

    Vi har ju redan vart på RUL det var vi den 14 feb. Jag är beräkand till den 31 juli. Innan jag var på ul var jag beräkand till den 16 juli 1 dag efter Amy o Astrid =) Men jag vill inte ha 3 födelse dagsbarn på samma dag. Jag har ju redan 3 tjejer o 1 son. Min son vill inte ha fler systrar o det är väl förståligt. Då han har sammanlagt 4 systrar. Han fick ju en lilla syster på sin pappas sida 25 dagar innan jag födde tvillingarna.
     

  • snabbavinden

    Nu har även lilla lugna o fina Astrid hamnat i trotts åldern o när det väl sätter in så finns det inget som kan få henne på bättre humör. Hon gapar skriker slänger sig på golvet o gråter slåss o kastar saker. Tack o lov så håller det inte i sig så länge men man blev ändå snopen över hennes beteende då hon alltid har vart den lugna o fina om man gämför henne med busfröt Amy för henne blir man bara förvånad över när hon uppför sig =) 
    O jisses va dom sjunger är ju jätte  kul då dom även kan sjunga på samma låt (fast inte riktigt på samma ställe) o dom snappar upp nya låtar hela tiden o massa nya ord. Så dom har värkligen blivit stora tjejern på kort tid. Undrar hur stora dom blir när bäbisen kommer i sommar. Astrid längtar så till bäbis Amy bryr sig inte så mkt men det kanske kommer sen när hon ser den för hon älskar bäbisar.

    GLAD PÅSK till Er alla. 

  • 20082011

    Mmm, trotsåldern visst är den härlig?
    Tycker det går i perioder här hemma, just nu är det ingenting men det kommer nog tillbaka snart igen!

    Vi var på RUL i måndags och vi ska få en pojk! Karln blev överlycklig, haha.
    Han är beräknad till den 10:e september, alltså 1 dag efter Saga o Alva var beräknade här med.

    Saga o Alva vill INTE ha en bebis säger dom, får hoppas dom ändrar sig
    Glad påsk!

  • snabbavinden

    malinorebro- Välkommen hit. Vet inte om du läst tidigare inlägg i denna tråd? Men vi var ganska många här från början men många har avgått men vi är dock några som skriver här ibland men inte lika ofta som förut men man har ju inte samma tid som förut. Vi är väl 3 st nu som är gravida igen bla jag. Är det något du undrar över så är det ju bara att fråga på.

  • snabbavinden

    Sist jag var till BM så var mitt SF mått 29 cm o jag hade gått 27 veckor. Vilket är alldeles för stort. Så jag fick tid för att åter igen göra en glukosbelastning för att se om jag låg i riskzon för grav diabetes. Men resultatet var helt kanon så det var ingen fara. Däremot så sa BM att hon skulle mäta min mage när jag kommer till henne den 7 juni. Men sen ångra hon sig o ville mäta magen ändå. Nu var SF måttet 35 cm så hon satte genast upp mig på ett tillväxt UL o dit ska jag nu den 3 juni.  
     
    så nu är jag lite orolig för att det är en jätte bäbis el att det är något som är fel, Har så väldans ont i magen då den är sten hård men det kan bero på att jag har städat idag. El jag hoppas på att det är så ialla fall.

    Vilken vecka är ni andra i nu??

    Imorgon har vårt dagis stängt pga planeringsdag så jag hoppas på att det är fint väder så tjejerna kan vara ute o bli av med lite energi. För min energi är dock borta.
     

  • snabbavinden

    Var in förra veckan till BM o gjorde glukosbelastning eftersom att min mage är så stor. Nu ligger den så långt upp på skalan att det inte finns någon fördragen kurva. Så nu på fredag 3 juni ska jag in på ett tillväxtultraljud.


    Igår var det sommar fest på tjejernas dagis, och då var det två st som kom fram o fråga om det värkligen bara är en bäbis i magen. tänk om det skulle vara tvillingar igen. Då svimmar jag tror jag.

  • Anki85

    jösses vad länge sen det var jag var här inne och skrev! ser ju nu att tiden bara rusar iväg. jösses vad långt gången du är snabba vinden, gu va kul!  Håller tummarna för att det går bra på TUL, (de har inte missat en bebis va? ;-P 

    här springer tiden iväg med, jag och maken har efter vårt MF i dec, beslutat att just nu blir det inga fler bebisar utan jag vill ägna tid åt dem jag har här hemma först.
    min minste är ju som sagt inte jätte gammal än, utan har precis passerat 19 månader.
    jag har kommit igång och jobbat igen nu efter en längre mammaledighet (4år) och hinner få tid till mig själv, börjat motionera mer och gå på gym. känner att jag verkligen börjar hitta annakarin igen under den där "bara mamma rollen"

    så barnen har precis i månadsskiftet börjat på dagis, vilket går extremt bra, Linn är lite känsligare än Nova och vill inte riktigt lämna mamma, samma med Elias. medans Liam och Nova går hur bra som helst.
    tjejerna har även för 2-3 månader sedan blivit helt blöjfria, Linn har iaf varit blöjfri på dagen sen i november men nu är båda det dygnet runt. vilken skillnad det blev i blöjkonsumtion!! så nu är det bara minstingen som har blöja, ... men fick han välja så skulle han vara utan och gå på pottan precis som sina syskon.

    jösses vilken novell.
    får allt kika in här lite oftare så det inte blir så mkt åt gången ;-P
    kram


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • snabbavinden

    Nu hoppas jag att ni har lite överseende om jag skriver konstigt el nåt sånt men jag är värkligen på botten just nu.. Började igår kväll.. Då kom jag på att jag inte har känt något från bebben i magen på hela dagen, imorse så täntke jag att jag dricker oboy för det brukar få fart på sparkna. Men det kom inga denna gång heller. då jag var själv hemma med alla 4 barna o mannen typ 30 mil bort på arbete så dröjde det till em innan jag ringde förlossningen. 
    Mannen min han komma hem jag han lämna mina älsta barn till deras pappa o amy o astrid körde vi till farmor o farfar.
    När vi kom in så hitta dom inget hjärtljud =( så hon kalla på läklaren som kom med UL apparaten o nej hon hitta inget heller allt var helt stilla. Sånt hemskt besked att få allt har ju vart som det ska förutom mkt fostervatten men det behöver inte tyda på att något är fel men kan vara det. Imrogon ska vi in o bli igångsatt sen kommer jag att få föda fram det.

    Jag har nu gått 33 fulla veckor. Jag uppdaterar mer sen när jag orkar för skriva av mig kommer jag nog vilja göra. Å det som är så jobbigt är ju att speciellt astrid går ju o väntar på bäbisen och hur ska man förklara för dom att bäbis inte kommer hem???

    Uch jag bara gråter o gråter känns jätte jobbigt att behöva ha en död bäbis i magen. =( 

  • Anki85

    Ne men stackare!
    det är ju något sådant man absolut inte villh ända! jag vet inte vad jag ska skriva, det är alltför hemskt ens att tänka på. Men jag skickar alla styrkekramar som finns!!


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • 20082011
    snabbavinden skrev 2011-06-13 20:14:43 följande:
    Nu hoppas jag att ni har lite överseende om jag skriver konstigt el nåt sånt men jag är värkligen på botten just nu.. Började igår kväll.. Då kom jag på att jag inte har känt något från bebben i magen på hela dagen, imorse så täntke jag att jag dricker oboy för det brukar få fart på sparkna. Men det kom inga denna gång heller. då jag var själv hemma med alla 4 barna o mannen typ 30 mil bort på arbete så dröjde det till em innan jag ringde förlossningen. 
    Mannen min han komma hem jag han lämna mina älsta barn till deras pappa o amy o astrid körde vi till farmor o farfar.
    När vi kom in så hitta dom inget hjärtljud =( så hon kalla på läklaren som kom med UL apparaten o nej hon hitta inget heller allt var helt stilla. Sånt hemskt besked att få allt har ju vart som det ska förutom mkt fostervatten men det behöver inte tyda på att något är fel men kan vara det. Imrogon ska vi in o bli igångsatt sen kommer jag att få föda fram det.

    Jag har nu gått 33 fulla veckor. Jag uppdaterar mer sen när jag orkar för skriva av mig kommer jag nog vilja göra. Å det som är så jobbigt är ju att speciellt astrid går ju o väntar på bäbisen och hur ska man förklara för dom att bäbis inte kommer hem???

    Uch jag bara gråter o gråter känns jätte jobbigt att behöva ha en död bäbis i magen. =( 
    Nej! Det som verkligen inte får hända!
    Beklagar sorgen =( =(
    kan inte ens föreställa mig hur det känns... hoppas ni hittar styrka i varandra och kan ta er igenom det här tillsammans så småningom. kram
  • snabbavinden

    Den 16 Juni kl 03.10 föddes våran dotter Emma i grav vecka 33+4. Hon vägde 1720 gram o var 38 cm lång. Förlossningen gick trotts omständigheterna bra. Barnmorskan o all personal var jätte bra dom gjorde ingen skillnade på vårt barn för att inte levde o det känndes jätte skönt. 
    Igår hade jag en jätte jobbig dag då jag bara grät o grät o grät men idag känns det lite bättre. Men jag vet att detta kommer att ta lång tid o det kommer bli många dagar som man är på botten. Men jag vill ändå få skriva av mig lite här hos er.

    Kan även säga att det här är det värsta jag någonsin varit med om man kan inte föreställa sig hur det är att få ett sånt här besked som vi fick, och så är man ju iställd på att man som föräldrer inte ska behöva planera en begravning för sitt barn. Men ibland blir det inte som man tänkt sig.

    så var glada för det ni har allt kan gå så himla fort om oturen är framme.  Tack för alla styrkekramar de behövs. 

  • snabbavinden

    Oj va tiden rusar iväg. upptäckte att jag ej har vart ute här sen någon gång i okt o det är ju ett tag sen... Nu har det gått över 6 mån sedan våran Emma dog, och det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Jag tänker inte på hur det hade vart för henne om hon hade levt nu när det hade blivit hennes första jul och så. För det var ju det vi fick lite varningar om att man som föräldrar lätt kan falla till alla sådana här års grejor, som första julen, första namnsdagen,första födelsedagen osv jag tänker mer på själva Emma hur himla stark hon ändå var som lyckades överleva i hela 33 veckor med sin sjukdom.

    För övrigt så flyter dagarna på, jag ska utbilda mig till busschaufför börjar den 16 jan. Ska bli super kul. Amy o Astrid växer så det knakar o det gör ju deras  syskon oxå. Nu i jul så träffades mina syskon o våra familjer hos våra föräldrar och då hade barna ett eget bord att sitta vid då de är 8 barnbarn då såg man värkligen va alla har blivit stora. 

    Ja det var väl lite uppdatering ifrån mig. Ha nu ett GOTT NYTT ÅR så hoppas jag att vi ses här även nästa år.

    Kram till er alla. 

  • ulrikahö

    Styrkekramar till dig snabbavinden. Är inte inne här längre, därför jag läste detta först nu....
    Hur mår du nu? Hur har barnen tagit det? Om du orkar berätta, vill säga, annars har jag full förståelse.
    \Kramen

Svar på tråden Tvillingar Aug-08 Del 9