• saua83

    Väntan på våra bebisar 2010 - Del 2

    Här samlas vi från trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m48044028.html 
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49731427.html 

    {#lang_emotions_heart} Nu pratar vi istället om inköp av vagnar, längtan efter våra
    små gryn, hus och mycket mycket mer! =)  {#lang_emotions_heart}
    Här har vi vår BF-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m48489000.html 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 14:58
    Ny BF-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-115/m51504536.html
  • Svar på tråden Väntan på våra bebisar 2010 - Del 2
  • MammaTillEnStjärna

    Ja det låter bra! Då har du svart på vitt när det är dags!

    Det är tur att det finns ÄL-stickor!!! Särskilt när man har oregelbunden mens!  

  • saua83

    Hur går det för dig? mår du bra? Åh, jag har BIM nästa vecka men idag fick jag ljusrosa flytningar...säkert mens igen! SUCK!

  • MammaTillEnStjärna

    Hej!

    Det är bra förutom oändlig trötthet och illamående Det känns mer denna graviditet än första. Har varit på VUL och sett hjärtat slå, så det känns bra!

    Men om du har BIM nästa vecka så borde ju inte mensen komma redan? Däremot kan det ju komma en liten blödning när ägget fäster, 7-14 dagr efter ÄL om jag minns rätt!

  • saua83

    Hade ÄL nångång mellan måndag-torsdag förra veckan (tror mest det var på onsdagen) så det kan ju stämma! Fick ingen sån blödning med första barnet så då blir man ju förvirrade och med mina oregelbunda cykler just nu så känns det ju kört! Men jag håller tummar (för mig själv) Hehe...

    Härligt att ni fått se ett litet hjärta, vilken vecka är du i nu då? Min svärmor som är barnmorska säger alltid när nån mår illa pga graviditet så ska man se det som nåt bra, då har ägget verkligen fäst sig ordentligt! =)  

  • MammaTillEnStjärna

    Jag håller tummarna för dig!!! Hoppas det tar sig

    Jag går in i vecka 8 (7+0) idag. På måndag börjar jag jobba igen efter 3 veckors semester. Det satt bra med semester just nu pga hur jag mått! Hoppas det blir bättre till nästa vecka

  • MammaTillEnStjärna

    Hur går det för dig? Du misstänkte ju att du hade ÄL för 2 veckor sedan

  • saua83

    Tyvärr, fick mensen som vanligt! Nu laddar vi för nästa försök! Funkar inte det blir det besök till gyn igen...

  • MammaTillEnStjärna
    saua83 skrev 2012-08-07 08:31:12 följande:
    Tyvärr, fick mensen som vanligt! Nu laddar vi för nästa försök! Funkar inte det blir det besök till gyn igen...

    Nej, tråkigt

    Men är äl-test helt uteslutet eller? Det är toppen annars för att pricka in rätt!!! Guld värt... Då vet man man iallafall myst vid rätt tillfälle!   

    Jag undrar hur det gått för alla andra i den här tråden... ingen annan har ju skrivit något på ett bra tag...   
  • saua83

    Köpte Äl test som sagt denna månad och fick fullt utslag =) Så nu går jag bara och väntar på att få testa mig, har BIM på söndag eller måndag...önska mig lycka till! ;)

  • MammaTillEnStjärna

    Å vad härligt!!! Hoppas det tog sig Så spännande! Håller mina tummar!!!

  • saua83

    Ursäkta språket nu men måste avreagera mig!!!

    Det var väl självaste F*N med! När ska det vara vår tur?!?!? H*vetes j*vla skit med!!!

    Fick nyss en liten rosa blödning, som jag brukar få ett par dagar innan mensen sätter igång. Så tyvärr är det väl så att kroppen ÄN en gång har spelat mig ett spratt! Blir så trött!     

  • MammaTillEnStjärna

    Neeeej!!! Fasiken Jag hoppas att det bara är en nidblödning!!! Hoppas verkligen att dina aningar är fel... Uppdatera gärna sen...

  • saua83

    Testade idag, bim -2 eller -3 och det var tvärnegativt, inte ens ett spökstreck. Om inte mensen kommer i helgen testar jag på nytt på måndag! Ingen mer blödning sen det lilla igår, inte ens brunt!

  • MammaTillEnStjärna
    saua83 skrev 2012-08-31 06:46:47 följande:
    Testade idag, bim -2 eller -3 och det var tvärnegativt, inte ens ett spökstreck. Om inte mensen kommer i helgen testar jag på nytt på måndag! Ingen mer blödning sen det lilla igår, inte ens brunt!

    Okej... Hoppas att mensen håller sig borta!!!

    När man har lite oregelbunden mens så är det svårt att räkna bim-. Jag räknade istället ÄL+.

    Jag kunde ana ett svagt svagt svagt streck (när man vinklade testet) på ÄL+9, sedan ÄL+10 så var det tydligt, men svagt.

    Så räkna ÄL+ istället så är det enklare att se när det är dags att testa!          
  • MammaTillEnStjärna

    Lycka till imorgon om du ska testa dig! Men som jag skrev tidigare, räkna äl+

  • saua83

    Tyvärr, mensen kom med besked i måndags så nu hoppas vi på bättre lycka nästa ÄL!!! Har deppat ner mig några dagar men nu känns det bättre igen!

  • MammaTillEnStjärna

    Okej tråkigt Kör med ål stickor nästa gång också så ni timar rätt!

  • saua83

    Glömt meddela ;) Hehe... är gravid i v.11, håller alla tummar jag har för att det visar bra på ul om några veckor! Mått illa som 17 och magen har börjat växa...men jag vågar knappt hoppas att det faktiskt ska bli en liten bebis av det här!!

Svar på tråden Väntan på våra bebisar 2010 - Del 2