• Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för oss mammavänner...
  • Dosan73

    Hej!

    Sitter mol alena och pluggar...Viola o Henrik sover. Pojkarna är i Växjö hos farmor o farfar. Jag skjutsade dem halvvägs idag och det var två glada killar som skulle till Öjaby. Där även kusin Ludvig är, så det blir två kuliga dagar. Det behövde dem...hemma två veckor från dagis. Vi har varit så sjuka och hängiga och när jag skulle lämna Otto i onsdags möttes vi av en kräkkaskad och åkte hem igen.
    Så Henrik ska få vila och jag plugga i helgen.

    Cellen...väcker det minnen, Paddi!??   Och igår hade vi HLR och fick ssk-kläder...

  • Paddi

    Cellen ja... roligt med mikrobologi ... Kommer ihåg känslan när jag fick på mig "uniformen" första gången ... det var lycka :D När ska du på praktik? Får ju se till så att du kommer till oss. Jag är trött på arbetet där men det är en kanonbra avdelning för du får lite av allt. Dessutom är vi kanonbra med studenter :D ...även doktorerna;) 

  • Kayn

    Eime - trist när det är jobbigt men hoppas du kan hitta kraft och energi att vända på det, och att både solen och vi kan hjälpa dig på traven Skoj att du följer med på Rosegarden!!!!

    Susanne - hur gick herrmiddan, fick ni nån lugn och ro?

    Här hemma rullar det på för fullt, tvättstugan är i stort sett färdig....det sista piffet ska på plats men det får bo in sig lite först. Har köpt såna tvättsymboler att sätta upp på väggen men tänkte lugna mig lite så jag inte sätter dom "fel". Sen är det lite lampor som ska på plats men annars så.....nu är det ju nästan kul att tvätta igen


    Mamma till Wilhelm 070114
  • Eime4

    Här var det lugnt!! Ingen so skrivit på några dagar!

    kayn-Jodå, allt kommer nog att kännas bra så småningom.Känns redan mkt bättre!!

    Paddi- vilken avd är du på? har glömt...

    Idag har jag varit hemma med elias. Så typiskt då jag skulle på handledarutbildning men får gå nästa vecka i stället!
    Vi har bakat lite, läst, lekt, ritat och berättat vidare på vår egen gjorda piratsaga.Helt enkelt en mysdag  trots snuva och mkt hosta!


    Mamma till Emily-90,Ida-93,Marcus-95 och Elias-06
  • Pindan

    HejsanHejsan!

    Sådär ja nu hittade jag oxå hit ... Har redan hittat FB-tråden .
    Har varit utan dator i 5 veckor vilket har varit både positivt och lite negativt.
    Positivt; Att jag inte har fastnat vid datorn och gjort mer behövliga saker
    Negativt; Socialt blockerad...

    Eime- Hoppas Elias har blivit fri från snuvan och hostan!

    Kayn- ska bli spännande att se tvättstugan in real life...

    Ha en härlig kväll med er allihop!
    Kramisar


    ღ Älskar Lukas 061202 ღ
  • Eime4

    VÄLKOMMEN TILLBAKA LINDA!!!!

    Kul att så många ska med till RG!!

    Är alla mest inne på fb nu ?? Jag menar ..HÄR skrivs ju inte så mkt{#lang_emotions_wink}..{#lang_emotions_smile}

    Var i tivoliparken i em och skulle leka men hua ....vad geggigt det var....skulle haft gummistövlar på mig.Matat ankorna fick vi iaf. en otroligt massa!!!!

    Nu ska vi äta crepes sen ska här tvättas!!Ska beställa lite från hm.. har  ingenting att ta på mig känns det som.Får se vad det blir.
    Ha det gott !!!!


    Mamma till Emily-90,Ida-93,Marcus-95 och Elias-06
  • Emeliee

    Jag skriver inte så mycket någonstans just nu känns det som .
    Datortiden är inte så enorm och jag har inte så mycket att skriva.

    Tiden går fort här, är i vecka 16 nu, snart är det ultraljud och sen har nästan halva tiden gått efter det, tiden bara springer iväg .

    Är era barn mycket rädda?Fantiserar de mycket?
    Milton är just nu rädd för blod, sår och småkryp (spindlar,myror,flugor etc).
    Blir helt hysterisk över en fluga, häromdagen körde vi hem från affären och han fick ett panikutbrott och bara gallskrek - då var det en "blodkråka" (en blodig fågel) på golvet i bilen - hur han nu kunde se den.
    Massvis med fantasier just nu.
    Vad gäller rädlsan för djuren så tror jag mest det är en låsning/en fix idé, de är ju i skogen varje vecka med dagis och där ser de massvis med djur .


    ♥ Milton 061205 ♥ -- ♥ BF 100904 ♥ -- mrsojvindsson.blogg.se
  • Eime4

    Emeliee-Kan inte säga att jag har märkt precis så på ELias men visst fantiseras det MKT!!!Skulle ni till stan idag? Du såg så fin och glad ut idag!!
    Visst går det fort redan v. 16! Känns det nåt på kläder och så än?Fjärilsparkar i magen?

    Sprang en runda imorse.3:e rundan denna vecka så jag hoppas jag ska kunna komma igång igen..Springer inte långt med tanke på ryggen .
    Sen var Elias och jag och handlade på Willys med alla pensionärer !!!{#lang_emotions_undecided}Folk överallt.....Barnbidrag OCH pension idag tydligen..

    Någon som vet nåt bra och billigt boende i stockholm? Barnen vill dit i sommar några dagar och tänkte ev ta tåget dit .Funderar på nåt vandrarhem som är hyfsat.Blir alldeles för dyrt med hotell...


    Mamma till Emily-90,Ida-93,Marcus-95 och Elias-06
  • Susannee

    Eime: Josefin med klass bodde på ett vandrahem som hetter 2kronor, låg i gamla stan http://www.2kronor.se/ Hon tyckte det var ett bra boende. Kollade på priserna, ett 6 mannarum låg på ca 13-1500 kr och då får ni ju alla plats!
    Ibis hotellen brukar också ha bra priser!


    ♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • Eime4

    susanne-Det såg ju jätte fint ut! Ska kolla lite datum och tågtider/priser.TACK för tipset!


    Mamma till Emily-90,Ida-93,Marcus-95 och Elias-06
  • Kayn

    Hmm....blir lätt att man missar att logga in här, eller iaf jag loggar nog oftast in på fb iaf

    Eime - här är ett par sthlmstips
    http://www.langholmen.com/Sv/Vandrarhem/OmVandrarhemmet.aspx (litet men rätt roligt ställe att bo på)

    http://www.vandrarhemstockholm.se/city/afchapman.html

    Sen kan du kolla även på hoteerbjudanden, kanske dock rätt dyrt i sommar med tanke på att "alla" höjer priserna nu när det är bröllop. Men när vi var uppe sist så bodde vi där på SereglPlaza (jag, N, H, W) för bra pris. Då behöver man ju heller inte köpa t-banebiljetter eftersom man bor mitt i city. Även Ricahotellen (hötorget två stycken) har vi bott på till väldigt bra priser på sommaren. Så kolla även hotell är mitt tips, vi ringde och fick då familjerum som dom inte visade på hemsidan tex.


    Mamma till Wilhelm 070114
  • Kayn

    Nämen titta tjejer, tråden är inte stängd


    Mamma till Wilhelm 070114
Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för oss mammavänner...