• Sinikka

    självmord

    Min son tog livet av sig för fyra och etthalvt år sedan.
    Nu har jag näsan över vattenytan igen och tänkte att det säkert finns många som skulle behöva nån som har denna erfarenhet.
    Jag vill inte ange metod, eftersom sjuka självmordssajter redan existerar, men kan berätta att det kom oväntat och utan några förklaringar som brev.
    Då han mist sin far året innan, hade han kontakt med BUP och psykologen där säger att hon absolut inte kunde se några tecken innan.
    Jag har nu kommit till accepterande av att inte ha fått några varningar samt att det faktiskt var hans beslut som jag får stå ut med, hur ogärna jag än vill.

  • Svar på tråden självmord
  • Norrtjejjen

    Jag har ingen närstående som tagit självmord, men ibland är jag rädd att min sambo ska göra det eller gå bort på annat sätt. Känns fruktansvärt kan jag tänka mig att bli lämnad så. Jag har sett på en självmordshemsida från A till Ö hur man kan begå självmord och det är sjukt hur det kan finnas!!!!
    Jag har inte så mycket att komma med men jag hoppas du orkar leva vidare utan din son. Han finns där säkert med dig varje dag =)

  • Sinikka

    Javisst, jag känner hans närvaro.
    Det gör inte lika ont att se honom på bild, tror faktiskt jag skrattar mer än gråter åt minnen, men frågorna tar aldrig slut. Man kommer alltid att undra över detaljerna.
    Man skulle vilja ta tag i alla ungar som säger saker som att de inte vill leva, fast dagens verklighet är att många inte orkar.
    Jag har en son till och det går att man gör vad man måste för att gå vidare.

Svar på tråden självmord