• Anonym (hon)

    26 års åldersskillnad. Fel?

    Vad säger omgivningen, vänner, familj?
    Vad tycker kollegorna? Hur mycket skitsnack kan det bli?

    Är det fel?

    Jag gillar honom. Jag känner mig trygg, bekväm och trivs oerhört bra i
    hans sällskap. Han är 26 år äldre än mig. Jag 25, han 51. Vi är arbetskollegor.

    Vi träffas ju var dag på jobb men har setts någon gång privat.
    Han är en underbar man, inte överdrivet snygg eller något sådant men han är fin.
    Det är honom  jag dras till.

    Det känns inte fel. Jag bara bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker, samtidigt som jag inte gör det. När det bara är han och jag så är där inget att bry
    sig om. Saken är väl den när man är ute bland folk. Alla blickar, viskande mm.
    Bor dessutom i en ganska liten stad där folk snackar.

    Jag gillar honom.

    Hur ska jag komma över att bry sig vad andra tycker?
    Eller är det äckligt, fel, you name it?

  • Svar på tråden 26 års åldersskillnad. Fel?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Govi) skrev 2024-03-11 13:10:18 följande:
    Det är olika vad man tycker. Flera här tyckte så i alla fall. Om hon pratar med en känd skådis så är hon vuxen vid 19. Men inte om hon pratar med Anders som jobbar som målare.
    Medelålders människor ska inte ge sig in med 19-åringar anser jag, och det gäller oavsett kön och oavsett personernas förmögenhets- och inkomstförhållanden, kändisstatus och allt annat. Och du får sluta fantisera om unga tjejer, för du kommer inte att få någon ändå. 
  • Anonym (Mimmi)
    Cathariiina skrev 2024-03-11 14:44:16 följande:
    OK, det var inte jag som väckte den till liv. Nyfiken fråga: var ser du årtalet?
    Om du klickar på citera på ts så kommer datumet fram i rutan man skriver i.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (hon) skrev 2010-04-21 17:07:15 följande:

    Barn kommer vi inte skaffa tillsammans.

    Just nu Njuter vi bara. Sedan hur länge det håller vet man aldrig.
    Hade jag inte kunnat veta om det så var en jämnårig jag träffade.
    Men, just nu känns det bra. :) Och nä, det behöver det inte göra om 10 år.
    Men som sagt. Kunde vart likadant med en annan.

    Varför söka lyckan längre fram i livet när man har den rakt framför sig nu?


    Så hur gick det sedan? Märktes åldersskillnaden tydligt? 
  • Cathariiina
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-03-11 15:11:31 följande:
    Om du klickar på citera på ts så kommer datumet fram i rutan man skriver i.
    Minsann! Tack, har jag inte haft en susning om! 
  • Anonym (Hm)
    Cathariiina skrev 2024-03-11 15:17:17 följande:
    Minsann! Tack, har jag inte haft en susning om! 
    Man lär sig något nytt varje dagGlad
  • Anonym (Mimmi)
    Cathariiina skrev 2024-03-11 15:17:17 följande:
    Minsann! Tack, har jag inte haft en susning om! 
    Upptäckte det av en slump själv. Glad
  • Anonym (Govi)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-11 14:46:31 följande:
    Medelålders människor ska inte ge sig in med 19-åringar anser jag, och det gäller oavsett kön och oavsett personernas förmögenhets- och inkomstförhållanden, kändisstatus och allt annat. Och du får sluta fantisera om unga tjejer, för du kommer inte att få någon ändå. 
    Hänt förut. Kan hända igen.
  • Anonym (eh)
    Anonym (Govi) skrev 2024-03-11 15:48:08 följande:
    Hänt förut. Kan hända igen.
    Livet kan bli rätt ensamt om man trånar efter ouppnåeliga saker. Om det är vad du är ute efter så kör på. Annars kan man göra som majoriteten av befolkningen och skaffa någon med 5-10 års ålderskillnad.

    De allra flesta har inte en partner som är 20 år yngre eller kändis. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (eh) skrev 2024-03-12 09:33:49 följande:
    Livet kan bli rätt ensamt om man trånar efter ouppnåeliga saker. Om det är vad du är ute efter så kör på. Annars kan man göra som majoriteten av befolkningen och skaffa någon med 5-10 års ålderskillnad.

    De allra flesta har inte en partner som är 20 år yngre eller kändis. 
    Håller med, och det mest bisarra är att de män som fantiserar mest om unga, snygga kvinnor - någon slags fantasibild av sådana - är de som har allra svårast att få en kvinna överhuvudtaget. Jag menar, majoriteten av alla 19-åringar vill inte ens ha en rik och stilig 50-årig man, de ser på dessa som "gubbar" - så varför skulle någon av dem vilja ha en 50-årig incel plötsligt? Jag skulle säga att sannolikheten är 0.
  • Anonym (Han är 18 år äldre)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-11 14:46:31 följande:
    Medelålders människor ska inte ge sig in med 19-åringar anser jag, och det gäller oavsett kön och oavsett personernas förmögenhets- och inkomstförhållanden, kändisstatus och allt annat. Och du får sluta fantisera om unga tjejer, för du kommer inte att få någon ändå. 
    Varför tror många att det alltid är den äldre mannen som ger sig in i något och är drivande? Ok inte med en 19 det är lite väl ungt...men om hon är tex 26? Måste det då vara den gamle gubbens fel/förtjänst att de blir ett par?

    Det var 100% jag som var drivande i att det blev "vi" både första gången vi var tillsammans och denna. Så jag blir så sur om någon antyder att han är något pervo... jag är den som är pervo! Dessutom tar det bort hur jag faktiskt ansträngde mig för att både få honom och sedan (efter att JAG sabbat vår relation) få tillbaks honom andra gången. Blir så sur när folk antar att man är något våp som blivit groomad.  
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Han är 18 år äldre) skrev 2024-03-12 19:56:25 följande:
    Varför tror många att det alltid är den äldre mannen som ger sig in i något och är drivande? Ok inte med en 19 det är lite väl ungt...men om hon är tex 26? Måste det då vara den gamle gubbens fel/förtjänst att de blir ett par?

    Det var 100% jag som var drivande i att det blev "vi" både första gången vi var tillsammans och denna. Så jag blir så sur om någon antyder att han är något pervo... jag är den som är pervo! Dessutom tar det bort hur jag faktiskt ansträngde mig för att både få honom och sedan (efter att JAG sabbat vår relation) få tillbaks honom andra gången. Blir så sur när folk antar att man är något våp som blivit groomad.  
    Men nu handlade det ju om 19-åringar och inte 26-åringar. Det är enormt stor skillnad, för hjärnan är inte färdigutvecklad vid 19. Det blir den först mellan 23-25.

    Dessutom lever de allra flesta 19-åringar i Sverige fortfarande som "barn" - de går i skolan, bor hos sina föräldrar, har ingen livserfarenhet. (Så har det inte allltid varit - på medeltiden giftes flickorna bort vid 15-16, men då hade de redan i flera år hjälpt sin mor med hushållsarbetet, skött om korna, arbetat på fälten och passat sina småsyskon, alternativt tjänat piga hos någon annan. De förstod pengars värde och livets realiteter och kunde allt som en husfru behövde kunna.. Vilket gjorde att en 15-årig flicka på 1400-talet var mer redo för äktenskapet än en 19-årig tjej är idag.)

    Jo så klart att den unga flickan kan vara den drivande. Många unga flickor blir ju kära i en lärare t.ex.. Men det betyder inte att läraren ska utnyttja det. Det är fortfarande han som har ansvaret, hur förföriskt flickan än uppför sig.
Svar på tråden 26 års åldersskillnad. Fel?