• Adore26

    Så orättvist

    För 2 dagar sedan födde min vän en liten pojke som inte klarade sig mer än ett par timmar i livet. Hon hade gått hela graviditeten, alla värden har varit bra, alla hjärtslag har varit bra, men något gick fel och pojken ville inte syresätta sig och sen slutade hjärtat slå som jag förstått det. Till saker hör att vi följts åt, jag ska få barn om 13 dagar med snitt. Det känns så fruktansvärt orättvist!


    Det var deras andra barn, dom var så lyckliga och allting var klart hemma, bara bebisen som saknades och nu sitter dom hemma tomhänta med en fruktansvärd sorg.


    Jag har sms:at och skrivit till dom att jag finns här när dom är redo men självklart fattar jag att de måste vara fruktansvärt svårt för dom att ha med mig att göra nu. Här sitter jag med min mage nu, super rädd och nervös, känns inte som att jag kan glädjas åt de jag har just nu, just för att jag stod dom så nära..de känns som att jag gör fel i att känna glädje för min skull..


    Vet inte hur jag ska tänka, vad jag ska göra..gråter hela tiden och har mina vänner ständigt i tankarna..


    Det är så orättvist, vi som har pratat om promenader med vagnarna, härliga sommar picnicar..allt...


    Hur ska man göra nu för att samtidigt känna sorg med dom (vilket jag gör) och kunna glädjas åt min förlossning..vågar inte ens tänka tanken att de kommer gå bra ELLER att de kanske inte gör det..fy är så himla lessen..



    Kram

  • Svar på tråden Så orättvist
  • Lilla Lime

    jag tror inte jag kan hjälpa dig. men tyvärr så kan du nog bara visa att du finns o bryr dig. jag gissar på att din vän tycker det är orättvist o kan tyvärr få problem att umgås med dig.

    jag har jättesvårt att umgås med folk som har levande barn. jag ahr svårt att acceptera att andra lätt blir gravida. lever i en lycklig bubbla både som gravid o efter. har bearbetat o bearbetat men jag tror att jag aldrig kommer kunna umågs med vissa som jag gjort tidigare.

    o även om hon vill träffa dig om en tid så acceptera att det kan ta lååångt tid innan hon vill träffa ditt barn. du är ju naturligtvis stolt o lycklig för det, men det kommer påminna henne på det mest hårda sätt.

    jag hoppas att er vänskap är stark o kan överleva detta. men tyvärr kan det nog bli att du måste kämpa hårt för det.

    kram

Svar på tråden Så orättvist