• Svar på tråden "83:or som börjat bebisverkstad" och nu är gravida/fått barn
  • nattis83
    Mimi83 skrev 2012-07-19 12:32:07 följande:
    Hej tjejer!

    Nu va det hundra år sen som jag skrev! När vi alla gått och blivit gravida så kände jag att jag behövde en paus från allt FLande. Har ju suttit nästan varje dag o kollat på trådar hit o dit tills man nästan höll på och bli tokig. 

    Vill gratta er till de små undervärken!!! Fina bebbar! Skrattande

    Vår tjej kom den 26/12-11 22.05. Började med 3 små värkar vid 03-tiden natten innan och sen ett plopp. Det va vattnet. Sen låg jag hemma hela natten med värkar till 11.30 då palla jag inte mer och sa nu vill jag åka in så vi va inne runt tolv. Fick ta kurva o vila. Sen ville dom egentligen skicka hem mig igen tror jag men jag sa att jag vill stanna jag känner mig mycket tryggare här o d fick jag! Tungan ute Så det blev bad o efter d kolla dom hur öppen jag va och då va d 6 cm så då va det ingen snack om saken att vi skulle stanna. Minns sen bara små fragment av vad som hände...man är i sin lilla smärtbubbla. Fick iaf lustgas och det va riktigt nice att få koncentrera sig på nått. Dom försökte få mig att äta eftersom jag inte ätit nått sen kvällen innan men d gick ju bara inte att äta då. Sambon fick nästan inte heller äta då jag först vägrade låta han gå iväg men BM övertala mig till slut att hon stanna kvar.Hehe! Ja sen efter timmar i dimman så fick jag krysta men d va fan jobbigt och krystvärkarna va inte så kraftiga som jag tyckte dom borde varit men jag ville inte vänta längre ville bara bli av me smärtan så jag kämpa på o hu va d va jobbigt!! Men hon kom ju iaf ut till slut!! Det absolut bästa och värsta jag gjort men d e såååå värt det! Hjärta

    Hoppas det är bra med er andra och att iaf nån läser detta. Känns som att tråden har dött ut lite...

     


    4 dagar innan hon titta ut!

     


     
    Grattis till din bebis mimi:)..hoppas allt går bra!.kram
  • nattis83
    LurvensFrö skrev 2012-07-19 12:52:25 följande:
    Hon är ju helt underbar! :)

    Vi är nu gravida med syskon till Isak! :) Är så nytt nu och BF är i Mars nästa år. Är så glad för att det äntligen var dags igen! :) Har längtat.
    Grattis till grav igen:)hoppas allt går bra.!
  • nattis83

    hej alla..tråden har vart död ett tag men vi får väl skylla över det på våra bebbar som tar upp all tid,haha;)..själv har man fullt upp med 4 barn.äldsta börjar högstadiet i aug,ena är 8 år..flickan fyller 2 år i sep och lillkillen är 4,5 mån..här har vi fullt upp,haha:P..trevlig sommar på er alla!kram

  • Mimi83
    nattis83 skrev 2012-07-20 18:05:14 följande:
    Grattis till din bebis mimi:)..hoppas allt går bra!.kram
    Tack jo det går bra! Glad Hoppas det går bra med alla 4 barn. Tur den äldsta e så pass gammal att du kan få lite hjälp där eller har eller har tonårstrotsen börjat komma smygande? Flört Ja det vore kul om tråden levde upp igen. Skrattande Fina barn du har Nattis!! Hjärta
  • nattis83
    Mimi83 skrev 2012-07-20 20:59:38 följande:
    Tack jo det går bra! Glad Hoppas det går bra med alla 4 barn. Tur den äldsta e så pass gammal att du kan få lite hjälp där eller har eller har tonårstrotsen börjat komma smygande? Flört Ja det vore kul om tråden levde upp igen. Skrattande Fina barn du har Nattis!! Hjärta
    tack:).ja det är tur att dom är lite äldre! jodå han hjälper till massor men tonårsfasoner har han åxå börjat med,haha;)..men annars så går det super!..minsta bebisen är precis som sin syster och sover hela natten 12 tim i sträck..har dom gjort sen dom var 2 veckor...är din dotter 7 mån nu?
  • Länisen

    Vad kul med lite liv i tråden igen! Ni har så söta ungar allihop, och stora börjar de bli också. Casper blev 2 år för en månad sen och Oliver blir snart 6 månader.

    Och grattis till dig Lurvens Frö!!!  


    Casper 2010-06-09
  • LurvensFrö
    nattis83 skrev 2012-07-20 20:40:22 följande:


    Liam 4 mån:)


    Denise snart 2 år:)
    Så fina! :)
    Länisen skrev 2012-07-23 22:28:22 följande:
    Vad kul med lite liv i tråden igen! Ni har så söta ungar allihop, och stora börjar de bli också. Casper blev 2 år för en månad sen och Oliver blir snart 6 månader.

    Och grattis till dig Lurvens Frö!!!  
    Tack!! :D
  • Mimi83
    nattis83 skrev 2012-07-20 22:55:56 följande:
    tack:).ja det är tur att dom är lite äldre! jodå han hjälper till massor men tonårsfasoner har han åxå börjat med,haha;)..men annars så går det super!..minsta bebisen är precis som sin syster och sover hela natten 12 tim i sträck..har dom gjort sen dom var 2 veckor...är din dotter 7 mån nu?
    Va skönt! Jag får gå upp en gång på natten och mata men sen sover hon mellan 20-21 till 7-8 på morgonen så det är ändå rätt okej. Ja hon e 7 mån nu! Tiden går så snabbt! Förvånad
  • Mimi83

    Hur gör ni tjejer med mat till era små. Vi började lite smått med smakportioner vid 4-5 mån och det gick ju bra men nu när jag har försökt introducera lite mer och sånt med kött, fisk och fågel så har hon slutat va lika intresserad. Äter några skedar sen vill hon inte mer samma med gröten som hon förut gillade. D e bara frukt som hon gillar och i bland så ratar hon det med. Tycker det är så svårt det här med maten man får så olika råd från alla håll och visst man känner ju sitt barn bäst. Vet inte om jag ska sluta med maten för en tid och bara ge lite morgongröt o lite frukt och sen börja om med smakpotrioner. Knepigt tycker jag!! Obestämd

  • nattis83

    tjejen började jag ge vid 5 mån,hon har älskat mat se dess..lillkillen e född med gomspalt och ska opereras  vid 1 år..så han tänker jag börja ge mat senare..ingen brådksa där..andra sonen började jag ge mat vid 9 mån..man beh egentligen inte stressa fram nåt med mat man kan vänta ett tag:).

  • Mimi83
    nattis83 skrev 2012-08-01 00:03:43 följande:
    tjejen började jag ge vid 5 mån,hon har älskat mat se dess..lillkillen e född med gomspalt och ska opereras  vid 1 år..så han tänker jag börja ge mat senare..ingen brådksa där..andra sonen började jag ge mat vid 9 mån..man beh egentligen inte stressa fram nåt med mat man kan vänta ett tag:).
    Nej d e ju klart ingen stress men hon somnar för det mesta till flaskan så det vore ju bättre om hon ville äta lite mer riktig mat. Igår fick hon testa farmors hemlagade italienska mat det va uppskattat. Hon ska göra lite storkok så vi kan frysa in sen ska jag oxå göra min egna soppa men lite mindre vatten då och fundera ut lite andra recept som kan passa en liten. Är så dålig på sånt där men det är ju mycket trevligare för henne att äta hemlagat sen verkar hon gilla det bättre. Nån som har tips på nått bra bebisrecept? Skrattande 
  • nattis83

    hej alla.det var länge sen nån skrev nåt.jag går in varje dag och tittar och har inte lämnat tråden:)..hoppas alla mår bra!

    god jul på er alla.kram 

  • nattis83
    LurvensFrö skrev 2012-12-10 17:22:12 följande:
    Ja jag kollar med då och då. Går här med foglossning men har börjat vänja mig vid smärtan och tar det försiktigt.
    Bara 2 arbetsveckor sen julledigt! Mys!
    hej:)..jag går faktikst in ca 2 ggr per dag ,haha;)......foglossning är du gravid igen??!=)..skönt med julledigt..skälv har jag ju varit mammaledig i fett par år så för mig är varje dag desamma,haha..börjar bli lite smått långtråkigt nu,haha..minstingen på 9 mån  blir ju 1 år i mars..hade du 2 barn??eller var det 1?..minns inte=/
  • nattis83

    oj skrev fel..det ska inte stå fett par år,haha.det ska stå ett par år:P

Svar på tråden "83:or som börjat bebisverkstad" och nu är gravida/fått barn