• KimKatt

    För exakt ett år sedan ringde det i min mobil...

    För exakt ett år sedan idag hade våra papper varit i Nigeria sedan mitten på november året innan, vi hade väntat 5,5 månad. Det hade varit en ganska jobbig väntan då det helt plötsligt blev stopp i landet och vi var började tom att fundera på om vi skulle byta land. Jag satt på jobbet när min mobil ringde vid halv tre på eftermiddagen och blev helt chockad när jag hörde att det var Anneli på AC, jag väntade mig inte alls att de skulle ringa mig utan trodde att de ringer min man först då vi hade angett hans nummer som kontakt. Anneli ringde för att berätta att vi hade blivit utvalda som föräldrar åt en liten kille på tio månader.

    Sen brast allt och alla känslor vällde ut ur mig, jag grät av lycka, jag grät av lättnad och jag grät för hela den tiden vi gått och bara väntat och väntat. Efter en liten stund lyckades jag lugna och då fick jag ett e-mail med det första fotot på min son. Självfallet var han helt bedårande; fast han hade på tok för stora kläder och skor på sig Dessutom hade de satt på honom ett par spetsstrumpor Efter att jag lagt på luren med AC satt jag först bara helt stilla och försökte förstå situationen. När jag väl hade samlat mig var det dax att försöka få tag i min man. När jag väl fick tag i honom skickade jag honom fotot på en gång och vi satt och beundrade vår son tillsammans. Sen blev det inget mer gjort den dagen på jobbet utan jag sprang mest runt och grät av lycka då jag berättade för alla om den underbara nyheten!

    1,5 månad senare höll vi vår son i våra armar för första gången och ingenting har någonsin varit mer rätt. Jag blev alldeles överväldigad härom kvällen när jag plötsligt upptäckte att min man och min son hade exakt samma ansiktsuttryck när de sover. I juni har vi varit hemma i ett år och vår lilla älsklingen fyller två. Vi har ett riktigt litet busfrö härhemma och han är precis som de beskrev honom på barnhemmet: en aktiv och glad liten kille.

  • Svar på tråden För exakt ett år sedan ringde det i min mobil...
  • Lithe

    Åå, jag ryser när jag läser din TS. Väldigt nära tårar i ögonen, men jag kan ju inte stå här på jobbet och gråta. ;)
    Underbart!

  • morgonsolan

    Underbart KimKatt!!! Blir också alldeles rörd när jag läser om hur rätt det blev och hur bra allt har gått. Tror t o m jag också minns när ni fick barnbesked.. man har ju liksom hängt här på fl ett tag nu {#lang_emotions_wink}

    Vad härligt att du delar med dig i ett sådant här solskensinlägg! {#lang_emotions_sunny} Me like a lot! {#lang_emotions_cool}

  • KimKatt

    Tack till er alla och det var roligt morgonsolan att du även gillade att jag skrev inlägget

  • Hej och Hopp

    Håller med! Underbart!
    Tänk vilket privilegium det är att få uppleva dessa ögonblick i livet! Oförglömliga stunder!

  • Thi 08

    Ja gud ja!

    Och vad fort tiden går!! Det slog mig idag att det nu faktiskt är vår andra sommar som närmar sig. Har varit hemma sedan i juli 09

  • Odetta

    Vilken lycka...den skiner rakt igenom datorskärmen och rakt in i hjärtat! Tack för att du delade med dig! Och GRATTIS på 1-års dagen  *kram*


    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • KimKatt

    Tack! Roligt med så många positiva reaktioner på mitt inlägg

  • skattsessan

    Åh vad underbart, sitter här med tårar i ögonen och ler, vilken lycka

Svar på tråden För exakt ett år sedan ringde det i min mobil...