• Väntan på en liten

    30+ första barnet

    Här kan vi över 30+ som väntar vårat första barn i januari ventilera av oss.

    Själv plussade jag för 1 vecka sedan och väntar nu mitt första mycket efterlängtade barn i början av nästa år, enligt FL den 6 januari.


    Längtar...249 dagar kvar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-19 21:27
    BF-lista för oss som snackar här

    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m52626788.html
  • Svar på tråden 30+ första barnet
  • rontgensyrran

    Näää. Jag hade en gulsäck och ett foster som mättes upp till 4 mm. Detta var i vecka 10+ och bebisen skulle snarare vart 4 cm. Jag hade dessutom redan varit på VUL där läkaren uppmätt embryot till 9mm i vecka 7+4. Så det var hemskt! Mitt MA började på söndagen innan julafton med lite ljust ljust brun flytning. Som jag märkte efter jag kissat sen inget mer, Måndagen likaså. Sen på tisdagen så fick jag mer brunt +blodblandat sen inget mer likadant på torsdagen 3 ggr under dagen. För att sedan på julafton komma ljust/klart blod. Och då åkte vi in och när jag väl satt på kk och väntade så började blöda mer och då kom det mer som en mens. Så då började man fatta att det var kört men ville inte riktigt inse det. Och sen för att läkaren konstatera att fostret dött någon/några veckor tidigare.

    oj vad långt detta blev.

  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-22 20:08:44 följande:
    Näää. Jag hade en gulsäck och ett foster som mättes upp till 4 mm. Detta var i vecka 10+ och bebisen skulle snarare vart 4 cm. Jag hade dessutom redan varit på VUL där läkaren uppmätt embryot till 9mm i vecka 7+4. Så det var hemskt! Mitt MA började på söndagen innan julafton med lite ljust ljust brun flytning. Som jag märkte efter jag kissat sen inget mer, Måndagen likaså. Sen på tisdagen så fick jag mer brunt +blodblandat sen inget mer likadant på torsdagen 3 ggr under dagen. För att sedan på julafton komma ljust/klart blod. Och då åkte vi in och när jag väl satt på kk och väntade så började blöda mer och då kom det mer som en mens. Så då började man fatta att det var kört men ville inte riktigt inse det. Och sen för att läkaren konstatera att fostret dött någon/några veckor tidigare.oj vad långt detta blev.
    Nu har der kommit brunt blod i bindan och jag tycker att blödningen ökat och är mer röd nu, ska åka in till SöS ikväll, måste det känner jag.

    Kan du se min sida? Då kan du läsa om min dag idag under min graviditet.
    Längtar...229 dagar kvar
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 20:16:09 följande:
    Nu har der kommit brunt blod i bindan och jag tycker att blödningen ökat och är mer röd nu, ska åka in till SöS ikväll, måste det känner jag.Kan du se min sida? Då kan du läsa om min dag idag under min graviditet.
    När kommer han då? Har han många mil kvar! Tycker du ska åka in så fort han kommer för att få ett besked. Man mår så psykiskt dåligt i det här med ovissheten.

    Tyvärr kan jag inte komma in på din sida. Annars hade jag gärna gått in och läst.
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-22 20:18:49 följande:
    När kommer han då? Har han många mil kvar! Tycker du ska åka in så fort han kommer för att få ett besked. Man mår så psykiskt dåligt i det här med ovissheten.Tyvärr kan jag inte komma in på din sida. Annars hade jag gärna gått in och läst.
    Tåget kommer in kl 20.46 och han är här ca 30 min senare.

    Jag lägger till dig hos mig så kan du läsa.
    Längtar...229 dagar kvar
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 20:22:20 följande:
    Tåget kommer in kl 20.46 och han är här ca 30 min senare.Jag lägger till dig hos mig så kan du läsa.
    Skönt att det bara är en halvtimma kvar tills han kommer! Du behöver någon som finns där för dig!
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-22 20:24:48 följande:
    Skönt att det bara är en halvtimma kvar tills han kommer! Du behöver någon som finns där för dig!
    Jo, det känns ju iaf lättare att inte vara helt själv. Jag känner mig i chock, kommer störtgråta oavsett besked senare ikväll antingen av lycka eller av sorg.
    Längtar...229 dagar kvar
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 20:33:16 följande:
    Jo, det känns ju iaf lättare att inte vara helt själv. Jag känner mig i chock, kommer störtgråta oavsett besked senare ikväll antingen av lycka eller av sorg.
    Var inne och läste, låter som ett otroligt jobbigt dygn med mycket tankar.

    Jag vet själv inte hur jag kommer att reagera om det händre mig en gång till. Fy bubblan! Jag är skitnervös inför tisdag. Jag håller dig och minior i tankarna ikväll och hoppas att ni är okej!
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-22 20:41:13 följande:
    Var inne och läste, låter som ett otroligt jobbigt dygn med mycket tankar.Jag vet själv inte hur jag kommer att reagera om det händre mig en gång till. Fy bubblan! Jag är skitnervös inför tisdag. Jag håller dig och minior i tankarna ikväll och hoppas att ni är okej!
    Jo du kan inte tänka inte gråta ingenting. Är som i chock.

    Nu har iaf tåget kommit så nu är han i min stad iaf och ska bara ta bussen eller tåget eller om han går. Hoppas han ringer.
    Längtar...229 dagar kvar...stanna kvar Minior??
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 20:49:45 följande:
    Jo du kan inte tänka inte gråta ingenting. Är som i chock.Nu har iaf tåget kommit så nu är han i min stad iaf och ska bara ta bussen eller tåget eller om han går. Hoppas han ringer.
    Du får höra va dig sen och berätta hur det har gått. Håller tummarna iaf! *styrkekram*
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-22 20:56:21 följande:
    Du får höra va dig sen och berätta hur det har gått. Håller tummarna iaf! *styrkekram*
    Jag hör av mig, om inte ikväll så imorgon. Beror på när jag kommer hem, kan ju bli en lång väntan på akuten.
    Längtar...229 dagar kvar...stanna kvar Minior??
  • Väntan på en liten

    Ni får fortsätta tråden utan mig MA sedan v.4 {#lang_emotions_cry}


    Längtar...varför?? MA 23 maj 2010
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-23 03:23:22 följande:
    Ni får fortsätta tråden utan mig MA sedan v.4
    usch så trist! Jag vet precis hur det känns. Vill du prata så vet du var jag finns. Beklagar sorgen. *styrkekram*
  • curlysue

    Väntan - Åh, vad sorgligt. Beklagar och önskar lycka till nästa gång.

Svar på tråden 30+ första barnet