• meeg

    gravida i varberg bf Januari 2011

    Hejsan!

    Undrar om det finns några som nyligen plussat? Unga och äldre föräldrar kanske ett syskon? Vore spännande att följas åt.


    MT
  • Svar på tråden gravida i varberg bf Januari 2011
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-13 18:23:49 följande:
    Aaa tar ut föräldrardagar innan jo, skönt ta det lungt med dottern ett tag innan och förberedda är mycket som händer i januari antagligen planerna och husbygget börjar ju i april så då bor vi antagligen inte hemma sedan..
    Kan vara skönt. Gott för henne också att få lite mamma tid innan bebisen kommer.
    Åh ni ska bygga hus det förstod aldrig jag.  Vart ska ni bygga någonstans?
    Vi är i full renovering av vårt lilla lilla hus ute i Väröbacka.
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-14 06:51:35 följande:
    Kan vara skönt. Gott för henne också att få lite mamma tid innan bebisen kommer.
    Åh ni ska bygga hus det förstod aldrig jag.  Vart ska ni bygga någonstans?
    Vi är i full renovering av vårt lilla lilla hus ute i Väröbacka.
    Haha näe alltså vi bor ju i huset nu och bott här 3år i läjet och renoverat men vi ska renovera mer och bygga ut så huset blir större:P
    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-14 20:14:39 följande:
    Haha näe alltså vi bor ju i huset nu och bott här 3år i läjet och renoverat men vi ska renovera mer och bygga ut så huset blir större:P
    Aha då fattar jag. Underbart att bo i läjet där skulle jag vilja bo i framtiden. Så jäkla fint där nere! Hur stort är huset nu då? Behöver ni verkligen bygga ut innan bebben kommer? Känns som om det vore nog med planering innan bebben ändå :P
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-15 06:49:01 följande:
    Aha då fattar jag. Underbart att bo i läjet där skulle jag vilja bo i framtiden. Så jäkla fint där nere! Hur stort är huset nu då? Behöver ni verkligen bygga ut innan bebben kommer? Känns som om det vore nog med planering innan bebben ändå :P
    tror huset log nu på 98kvadrat eller lite mer, Ja mangee vill göra det så gott och få det lite mer färdigt med ska ju senare lägga upp en halvplans övervånning så vi har och göra kan man säga:D
    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-15 07:49:29 följande:
    tror huset log nu på 98kvadrat eller lite mer, Ja mangee vill göra det så gott och få det lite mer färdigt med ska ju senare lägga upp en halvplans övervånning så vi har och göra kan man säga:D
    Jo visst är det skönt om de är klart. Bara att jag själv tycker renovering är dödstråkigt nu å har ingen motivation kvar. Hade så himla mycket jag var tvugnen att göra innan bebisen kom att allt blev tråkigt. Har fått lägga en del saker åt sidan för att palla att göra något överhuvudtaget.
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-15 17:18:49 följande:
    Jo visst är det skönt om de är klart. Bara att jag själv tycker renovering är dödstråkigt nu å har ingen motivation kvar. Hade så himla mycket jag var tvugnen att göra innan bebisen kom att allt blev tråkigt. Har fått lägga en del saker åt sidan för att palla att göra något överhuvudtaget.
    Heh okej, jodå tyckte det var tråkigt efter ett halvår innan vi flytta in på gjorde vi köket, vårt sovrum och hall sen innan wilma kom fick vi göra tvättstugan nu har vi byggt ut till en matsal.. känns en¨å bra att greja och roligt att bestämma tapeter och möbler heh

    Tanken nu är väl ett nytt rum som blir biorum, göra om barnrummet, bygga uterum, ny toalett, entre, ett växthus och garage och förberedda trappa till övervåningen...
    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-15 18:03:21 följande:
    Heh okej, jodå tyckte det var tråkigt efter ett halvår innan vi flytta in på gjorde vi köket, vårt sovrum och hall sen innan wilma kom fick vi göra tvättstugan nu har vi byggt ut till en matsal.. känns en¨å bra att greja och roligt att bestämma tapeter och möbler heh

    Tanken nu är väl ett nytt rum som blir biorum, göra om barnrummet, bygga uterum, ny toalett, entre, ett växthus och garage och förberedda trappa till övervåningen...
    Okej. Ja då har ni att göra. Visst är det roligt men de är så förbahnnat krävande. Efter detta huset tänker jag aldrig mer göra en stor renovering. När det är dags för oss att bygga ut eller flytta så tänker jag inte göra ett skit. Antingen helentreprenadfirma eller så blir det nytt hus.
    Men jag håller med dig om att det är kul att  inreda. Typ de vi har kvar i huset, eller aa tapetsering, badrummet ska fogas och så ska inredning in sen är det bara att inreda som gäller. Längtar som attans!
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-15 20:20:41 följande:
    Okej. Ja då har ni att göra. Visst är det roligt men de är så förbahnnat krävande. Efter detta huset tänker jag aldrig mer göra en stor renovering. När det är dags för oss att bygga ut eller flytta så tänker jag inte göra ett skit. Antingen helentreprenadfirma eller så blir det nytt hus.
    Men jag håller med dig om att det är kul att  inreda. Typ de vi har kvar i huset, eller aa tapetsering, badrummet ska fogas och så ska inredning in sen är det bara att inreda som gäller. Längtar som attans!
    heh aa näe jag ska inte göra så mycket nu heller faktiskt:) Ska ni ner kolla och wings o weels i helgen?
    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-16 09:35:47 följande:
    heh aa näe jag ska inte göra så mycket nu heller faktiskt:) Ska ni ner kolla och wings o weels i helgen?
    Ja jag ska ner en sväng imorgon tror jag. Kolla in utställningen lite. Ni då?
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-16 11:10:44 följande:
    Ja jag ska ner en sväng imorgon tror jag. Kolla in utställningen lite. Ni då?
    ok:) Jo, vi vart nere i stan träffa vänner sen satt vi hos min vänina som bor mitt i stan och hade trevligt;)
    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-18 10:43:04 följande:
    ok:) Jo, vi vart nere i stan träffa vänner sen satt vi hos min vänina som bor mitt i stan och hade trevligt;)
    Då fick ni se spektaklet ja. Vi har ute på Getterön igår och kollade utställning, många fina bilar. Tänkte jag skulle köpt en liten veteranbil till lillen men hittade ingen som jag fastnade för direkt så de får vänta.

    Vi bor precis vid Allans kiosk så vi satt där nere och tittade lite, roligt att se vilken blandad "målgrupp" det är på cruisarna. Allt från riktiga bilentusiasmer till "blöjraggare"
Svar på tråden gravida i varberg bf Januari 2011