• Duntoffla

    vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn

    VI SOM TIDIGARE TEMPAT MED FF OCH NU ÄR GRAVIDA/HAR FÅTT BARN.

    Har du tidigare tempat med FF (Fertility Friend) och nu är gravid/har fått barn?

    {#lang_emotions_flower}VÄLKOMMEN HIT!{#lang_emotions_flower}

    Här pratar vi om allt som gör graviditeter och barn.

    Här är länken till BF & födda listan;

    www.familjeliv.se/Forum-11-0/


    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-09 21:05
    Glöm föregående länk. HÄR är BF-länken:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52437477.html
  • Svar på tråden vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn
  • Du och Jag ver2

    Svampp - aha, nä, då springer jag nog inte på henne i korridoren då!! Nu ska jag försöka ta mig upp och ta en dusch, ska bli härligt!! Gissar dock på att det krävs en morfinspruta först, ush, gillar verkligen inte sprutorna.


  • JoJo02

    Grattis Du och jag. Och naturligtvis till alla er andra som har plussat, eller fått tillskott sedan jag kikade in senast.
    Det har inte blivit många timmar på fl de senaste året.

    Men efter ett gravid på clearblue idag så måste jag ha någon att ventilera med Glad
    Till skillnad från de andra två så var detta inte planerat och jag tror inte att chocken har lagt sig, många tankar som far runt. Herregud, 3 barn, klarar man av det?
    Kul att det är så många bekanta "ansikten" kvar i tråden.

  • Trolltoka

    Jojo, Jodu, nog funderar jag med dagligen över om hur det kommer gå med tre... gör vi verkligen rätt? Men de kommer nå gå... Var inte alls planerat här heller. Kommer ha tre år mellan alla barn. När bebis kommer så är mellanbarnet i treårstrotsen och äldsta barnet i sexårstrotsen. Bra planering va?


    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Du och Jag ver2

    Jojo - tack! Å GRATTIS!! Kan säga att hittills så har livet som trebarnsföräldrar gått bra!! *peppar, peppar* Vi har två år mellan våra. Haha, jag skulle nog tom.kunna tänka mig en till sen, , men, det verkar min kropp sätta stopp för, så bara att försöka gilla läget.


  • 3 barns mamma84
    Du och Jag ver2 skrev 2012-06-21 11:44:41 följande:
    Jojo - tack! Å GRATTIS!! Kan säga att hittills så har livet som trebarnsföräldrar gått bra!! *peppar, peppar* Vi har två år mellan våra. Haha, jag skulle nog tom.kunna tänka mig en till sen, , men, det verkar min kropp sätta stopp för, så bara att försöka gilla läget.

    Stort grattis en bra födelsedag hehe min dotter blev oxå född 7 juni men år 05
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • bumbi 84

    Grattis du och jag!! lite sen men men här har lillkillen hunnit bli 7 mån


    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10 & en pojk -12♥
  • lilaemma
    JoJo02 skrev 2012-06-20 22:54:58 följande:
    Grattis Du och jag. Och naturligtvis till alla er andra som har plussat, eller fått tillskott sedan jag kikade in senast.
    Det har inte blivit många timmar på fl de senaste året.

    Men efter ett gravid på clearblue idag så måste jag ha någon att ventilera med Glad
    Till skillnad från de andra två så var detta inte planerat och jag tror inte att chocken har lagt sig, många tankar som far runt. Herregud, 3 barn, klarar man av det?
    Kul att det är så många bekanta "ansikten" kvar i tråden.

    Förstår att tankarna snurrar. Det gör de ju även när barnet är välplanerat och väl genomtänkt ;) Jag är helt säker på att ni klarar det! Vad är största skräcken? Pengarna? Tiden? Orken? Stora kramar!
  • JoJo02

    Oj ja, vad är största skräcken, det måste vara ork och tid. Upplevde en otrolig ångest över att inte räcka till när nr 2 kom. Hur ska det då bli nu?

  • lilaemma
    JoJo02 skrev 2012-09-01 14:32:59 följande:
    Oj ja, vad är största skräcken, det måste vara ork och tid. Upplevde en otrolig ångest över att inte räcka till när nr 2 kom. Hur ska det då bli nu?
    Missade ditt svar... hur är det med dig?
  • greeneyes

    Aaaaaaaahhhhh!!!! Jag plussade i morse på både vanligt CB och ett annat!! Helt sjukt, går som i en dimma!
    Skulle ju mest ta ett test eftersom vi ska påbörja utredning imorgon... Antar att jag kan avboka tiden nu

    Vinkar till er jag känner sedan temp-tråden nu hänger jag på här och hoppas på att allt går bra

  • Trolltoka
    greeneyes skrev 2012-10-01 08:02:39 följande:
    Aaaaaaaahhhhh!!!! Jag plussade i morse på både vanligt CB och ett annat!! Helt sjukt, går som i en dimma!

    Skulle ju mest ta ett test eftersom vi ska påbörja utredning imorgon... Antar att jag kan avboka tiden nu

    Vinkar till er jag känner sedan temp-tråden nu hänger jag på här och hoppas på att allt går bra



    Åh så kul! Jättesupergrattis!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Tallbarr12
    greeneyes skrev 2012-10-01 08:02:39 följande:
    Aaaaaaaahhhhh!!!! Jag plussade i morse på både vanligt CB och ett annat!! Helt sjukt, går som i en dimma!
    Skulle ju mest ta ett test eftersom vi ska påbörja utredning imorgon... Antar att jag kan avboka tiden nu

    Vinkar till er jag känner sedan temp-tråden nu hänger jag på här och hoppas på att allt går bra
    stort grattis!!!! 
  • Tallbarr12
    Du och Jag ver2 skrev 2012-10-01 10:07:23 följande:
    Stort GRATTIS greeneyes! Hur är det med alla i tråden!?
    Jag har en knapp månad kvar till bf! Känns märkligt att det är så nära, men fantastiskt på samma gång!

    Kom på för några dagar sen att julen 2010 trodde jag stenhårt på att jag skulle vara mer eller mindre gravid julen 2011 (slutade med p-pillren i januari 2011 och gifte oss i maj 2011). Så när julen 2011 kom och jag inte var gravid, utan det snarare lutade åt att fortsätta utredningen pga mina knasiga östrogenhalter, så bröt jag ihop på julafton Men sen blev jag ju gravid en månad senare och julen 2012 kommer vi vara tre!! 
  • Trolltoka

    Här är det rätt upp och ner... Rätt så deppig att ha gått sjukskriven redan i 5v och sjukskriven minst en månad till... Väldigt frustrerad! Tiden går ju så sakta när man bara är hemma å inte kan göra så mycket :-/


    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Bjornis

    Tallbarr: just julen har vi haft som måttstock och jag vet att julen 2009 var "planen" att vi skulle vara höggravida och att jag skulle gå å klappa magen på jul på Liseberg. Istället hade vi en skrapning precis innan december och en jobbig jul. Men 2010 gick jag med stor mage och vaggade runt och sen kom ju Sixten i mellandagarna. Här är det vecka 19 imorn. Galet! Tiden springer fram. Skolar in Sixten på dagis vilket känns galet efs han inte kommer gå så mkt från årsskiftet då jag förhoppningsvis får havandeskapspenning.

  • Du och Jag ver2

    Ja, tänk vad livet är orättvist ibland Men, som tur är tillhör ni den skara som iaf blev gravida! Vi har haft relativt lätt att bli gravida, har blivit ett par mf innan varje gång, men har inte tagit längre än 4-6mån med nån av tjejerna - å då har vi tjuvstartat med alla tre, så de alla har blivit då vi önskat! Nu får vi se om det blir en fjärde el inte, inte känns det just nu - hon som är två är inne i en riktig trotsperiod (som säkert är ihop med att vi utökat oss), så vi får väl se hur länge den perioden håller i sig... Skulle så gärna vilja vara gravid en gång till, men känns lite som om vi blir väldans många då.....dessutom blir det en högriskgraviditet, så vet inte riktigt hur det kommer att gå.... Trolltoka - ush va jobbigt, jobbigt me händerna annars hade du ju kunnat sy massor nu!


Svar på tråden vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn