• miicha

    fundering...

    Här sitter jag på jobbet såhär på morgonkvisten och funderar lite...

    Tog ut min p-ring i början på april...plussade 6 maj...jag fick alltså ingen mens innan jag blev gravid så nu har jag ingen aning om när jag hade ägglossning och därför vet jag ju inte heller vilken vecka jag är i. ska jag behöva vänta ända tills UL i typ vecka arton innan jag kan få reda på hur det ligger till? vill ju veta så snabbt som möjligt förstås=)

    kram på er.

  • Svar på tråden fundering...
  • Jasis

    Finns ju gravidtest digitala där det ska gå ett se ungefär vilken vecka man ä r i. Kanske vore nåt?

  • Sixtenssons

    Grattis!!
     (har sj nyss {#lang_emotions_plus}) jag tror allt du kommer/kan få göra ett vul för att fastställa v då ingen blödning hann med!!
    Är ju viktigt att veta exakt vilken v men är i ifall man vill göra några tester, du vet kolla kromosomrubbning eller annat!

  • Anna i Hult

    Om du inte får göra ett vul snart, hur ska de då veta när du är i v18?
    Jag tror det blir ett vul vid inskrivningen.

  • Psykoangel

    du kommer få ett vul,för att kunna veta på ett ungefär vilken vecka du är i. just för att man ska kunna boka in besöken i rätt vecka osv,inskrivning sker ju ofta i vecka 11-12 men ring barnmorskan och be om ett vul sedan kan bf datumet flyttas fram eller bak vid ul i vecka 18.


    jag blev gravid när våran dotter var ca 6 månader och ammade så hade inte haft någon mens och då var det vul som gällde.
    Grattis till plusset och lycka till!
  • Sofiaochjonas

    Jag fick missfall, sedan ingen mens emellan och vips var jag gravid. Visste inte heller när jag hade haft äl men dom gjorde inget vul, dom sa att man får vänta till rul och att man räknar på ett ungefär tills dess.

Svar på tråden fundering...