• hair

    43år..

    Hej...

    Jag är 43 år... fyller 44 i slutet av året. Jag har 2 st myom på ca 2.5 cm i livmodern som min gynekolog inte vill operera bort.. jag skulle vilja ha ett barn till..har en vuxen dotter..men .. det är kanske hopplöst nu? Vet någon här nån som fått barn vid min ålder och med myom? Skulle det lyckas så fyller jag 45 nästa år... svårt och ledsamt att acceptera detta... ingen tar emot en 43 åring(44) vad jag vet...

  • Svar på tråden 43år..
  • Skruttefia
    hair skrev 2010-05-25 17:37:17 följande:
    Hej...Jag är 43 år... fyller 44 i slutet av året. Jag har 2 st myom på ca 2.5 cm i livmodern som min gynekolog inte vill operera bort.. jag skulle vilja ha ett barn till..har en vuxen dotter..men .. det är kanske hopplöst nu? Vet någon här nån som fått barn vid min ålder och med myom? Skulle det lyckas så fyller jag 45 nästa år... svårt och ledsamt att acceptera detta... ingen tar emot en 43 åring(44) vad jag vet...
    Jo, det finns flera kliniker som tar emot 43-åringar förutsatt att de har bra provsvar! Vet t ex att IVF-kliniken i Falum o Stockholm gör undantag för 43-åringar med OK provsvar, men de drar gränsen vid 44 fyllda! SÅ skynda dig att kontakta någon för att ta prover innan sommaren!
    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • Skruttefia

    Sorry - ser nu att du kanske söker efter någon som är beredd att operera bort myomen? Isåfall vet jag inte riktigt, men de kanske inte är katastrofstora? Jag är inte så insatt i problematiken kring myom.

    Kram


    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • isisisis

    Dina myom är inte farligt stora.Men de kan växa i graviditeten.
    Det är läget som avgör om det är illa eller ej.
    Har själv lika<stora myom som satt sådär...har 2 killar på 11 veckor nu.ÄD.
    Äggdonation alltså.

  • Novelli

    Jag hade myom nu innan jag blev gravid på naturlig väg. Hade det med 4:an också... Jag är 43 nu.

  • Primrose

    Jag har en väninna som blev mamma för första gången vid 40+ och hon hade ett ganska stort myom som läkarna trodde att hon ev. behövde ta bort för att kunna föda vaginalt. Men det behövdes inte, i slutändan. Hon blev gravid på "vanligt" sätt.

  • Hemliga damen
    Skruttefia skrev 2010-05-29 08:04:51 följande:
    Jo, det finns flera kliniker som tar emot 43-åringar förutsatt att de har bra provsvar! Vet t ex att IVF-kliniken i Falum o Stockholm gör undantag för 43-åringar med OK provsvar, men de drar gränsen vid 44 fyllda! SÅ skynda dig att kontakta någon för att ta prover innan sommaren!
    Mig sa Falun nej till när jag ringde i  våras och hörde om ålder. Jag fyller 44 i november. Vad betyder bra provsvar? Gissar att lågt AMH inte är ett sådant!
  • Hemliga damen

    Intresant Chippi Choppi! Och roligt att du får komma dit.

    Så Hair, det är värt att kolla och kanske vara mer "på"  än jag var!

Svar på tråden 43år..