• Kimberly

    Missfall vecka 7

    Hejsan, jag var idag tisdag på ultraljud där man konstaterade att den blödning jag hade i förra veckan faktiskt var ett missfall.

    I söndags förra veckan började jag få rosa flytningar, som övergick i bruna flytningar under måndagen och tisdagen. Under onsdagen övergick det i färskt blod med ytterst små klumpar i (som vid mens.) Jag blödde inga mängder, kunde klara mig på en binda hela dagen, plus att det givetvis kom några droppar när jag kissade och när jag torkade mig. Under torsdagen avtog blödningarna till droppar som kom lite då och då, främst när jag kissade och reste mig upp. Kunde med marginal klara mig med en binda. Under fredagen har det avtagit ännu mer och jag kan åter bara ha trosskydd, men det är ändock färskt blod. Under dessa dagar har jag inte kännt nån smärta bara en molande mensvärk som jag haft hela tiden. Mellan lördag - måndag slutade det blöda helt och alla graviditetssymptom upphörde.

    Ville bara med detta säga att man kan få missfall utan att det blöder massa och inte gör ont! Ringde nämligen till BM och beskrev händelsen och fick till svar "det du beskriver nu är inget missfall, då gör det ont och blöder kraftigt med stora klumpar och slem i".

    Smärtan att inte längre vara gravid är enorm, nästan helt ofattbar! Vi som väntat 1,5 år på att få plusset på stickan och nu fick vi detta besked. Fy fan för livet ibland!

  • Svar på tråden Missfall vecka 7
  • stoltmamma87

    ush. önskar att man kunde göra dig glad på någåt vis. har själv fått ett missfall. det var när jag väntade mitt första barn. fick en jätteliten blödning och en klump. hade inget ont. sen var allt över. 3år därefter fick jag en underbar son som snart är 4år.

    många styrke kramar till dig

  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg
    Kimberly skrev 2010-06-01 14:19:07 följande:
    Smärtan att inte längre vara gravid är enorm, nästan helt ofattbar! Vi som väntat 1,5 år på att få plusset på stickan och nu fick vi detta besked. Fy fan för livet ibland!
    Så jävligt.
    Jag beklagar, och hoppas att ni trots detta snart lyckas igen.
    Skit skall skit ha!.
  • Gaby 01

    Åk in och gör ett till vul.
    Det kan hända att kroppen inte är färdig utan det ligger hinnor kvar som måste ut innan du kan bli gravid igen, eller så kommer de ut själv vid nästa mens.
    Men det viktigaste är att kolla upp så du inte får en infektion, utan att en läkare får göra bedömningen om du ska skrapas eller låta naturen ha sin egna gång.

    Ju snabbare du blir av med resterna desto tidigare är kroppen mottaglig för en ny graviditet och jag tror inte ni kommer behöva vänta speciellt länge denna gången. Det är ganska vanligt att bli snabbt gravid efter ett mf, då kroppen är mer mottaglig.

  • Gaby 01

    Förlåt.... läste fel... du har ju precis varit inne och kikat EFTER att du blödit. Ibland går det fort och fel när man läser.

    Håller tummarna för ett snabbt + för er.

  • Mamaobabba

    Jag beklagar verkligen!!

    Var inne natten till fredagen på gynakuten och fick kontaterat MA..
    Hade liknande blödningar som du, först ljusrosa, sedan ljusbruna sedan lite kraftigare..
    Fick dock rådet av sjukvårdsupplysningen att åka in, om inte annat för att stilla oron.
    Visade sig att båda våra knottar som skulle ha varit v.13 hade somnat in.
    De hade inte blivit större än v.8 resp v.9 och först nu har min kropp börjat förstå vad som hänt..
    Blivit sjukskriven nu, i hopp om att min kropp ska klava av detta på egen hand, men har fått en tid för hjälp på traven om det skulle behövas..

    Sedan är det väl bara att hoppas på att det ska vara våran tur snart!
    Att vi kan få bli mama å babba på riktigt!

    Hoppas du får ett snabbt +! Skickar mina varma tankar till dig. Hjärta

Svar på tråden Missfall vecka 7