• Lycky me

    Missfall vecka 19

    I förrgår var jag på rutin ul och det visade sig att mitt barn var dött, de såg inget hjärtljud och jag såg själv att barnet inte rörde sig. Jag skulle ha varit i v.18+2 men barnet hade dött i v.16+2. Min kropp verkar inte fatta att barnet är dött så i morgon så måste jag bli igångsatt. Känns så jobbigt, har två barn sedan tidigare och har gått igenom två förlossningar, men denna gång får jag inte ta med mitt barn hem. Hade kännt att något nog var fel innan då jag inte kännde barnet, men ändå så känns det så jobbigt. Detta barn var så planerat och så önskat. Har berättat för de som viste om att jag var gravid och de har varit jätte gulliga. Har inte orkat berätta för dagis än, men jag måste för barnens skull. de kommer ju behöva prata om det. Jag fruktar inför i morgon, kommer att kännas så otroligt jobbigt. Jag kommer nog vilja se mitt barn om han/hon inte ser läskig ut. Men på sjukhuset sa de att barnet nog kommer att se bra ut. Allt känns så jobbigt och hemskt.

  • Svar på tråden Missfall vecka 19
  • jazzkatten

    usch så hemskt! Förlorade själv ett barn i v 21, men det var tvillingar så jag hade iaf fortfarande ett levande foster kvar att fokusera på och var ju fortsatt gravid. Fick aldrig se den döda tvillingen vid förlossningen, det ångrar jag idag så fundera noga hur du vill ha det innan. Stor kram!

  • MrsHelgesson
    Lycky me skrev 2010-06-09 10:38:57 följande:
    I förrgår var jag på rutin ul och det visade sig att mitt barn var dött, de såg inget hjärtljud och jag såg själv att barnet inte rörde sig. Jag skulle ha varit i v.18+2 men barnet hade dött i v.16+2. Min kropp verkar inte fatta att barnet är dött så i morgon så måste jag bli igångsatt. Känns så jobbigt, har två barn sedan tidigare och har gått igenom två förlossningar, men denna gång får jag inte ta med mitt barn hem. Hade kännt att något nog var fel innan då jag inte kännde barnet, men ändå så känns det så jobbigt. Detta barn var så planerat och så önskat. Har berättat för de som viste om att jag var gravid och de har varit jätte gulliga. Har inte orkat berätta för dagis än, men jag måste för barnens skull. de kommer ju behöva prata om det. Jag fruktar inför i morgon, kommer att kännas så otroligt jobbigt. Jag kommer nog vilja se mitt barn om han/hon inte ser läskig ut. Men på sjukhuset sa de att barnet nog kommer att se bra ut. Allt känns så jobbigt och hemskt.
    Sa dem varför barnet hade dött? Jag är gravid i vecka 14+3 så jag ska inte på ul förän om tre veckor ungefär. Man blir ju lite nojjig när man läser sånt här, jag har inte kännt fosterrörelser på två veckor. Min mage har inte vuxit heller.
  • emmarudd

    nej men stackars dig herregud! det är min värsta tanke nu att jag màste födde ett barn dött. Har ocksà varit med om en massa skit! det gör ont men det gàr över,jag lovar, ta hand om dig nu.

  • Mamaobabba

    Fy vad hemst. Jag beklagar verkligen sorgen..

    Åkte själv in härom natten till följd av en liten blödning och det visade sig att båda våra små; "polarn å pyret" hade somnat in.
    Vi skulle ha varit v. 13 nu, men de hade inte blivit större än 8 resp. 9 veckor.
    De finns fortfarande kvar i min mage å nu måste jag vänta på att blöda ut dem.
    Känns som om hela livet stannat av..

    Jag hoppas du fick se den lilla och att allt gick "bra"..

    Ta hand om dig, jag skickar mina varma tankar.

  • Dioraa

    Beklagar den hemska mardröm du befinner dig i nu.

    100611 föddes vår lilla lilla pojke i v19. Då det upptäcktes missbildningar i hjärna och hjärta på RUL. Ett hemskt beslut och en så fruktansvärd jobbig tillvaro är det nu.
    Hur ska man orka gå vidare? varför?


    ☆?°´ 080815 `°?☆
  • Lycky me

    I torsdag så födde jag ut honom, han var så lite och så fin. Det såg ut som att han hade ett kromosomfel då öronen inte satt i ögonhöjd. Det jobbigaste av allt var att lämna sjukhuset utan min lille son, kändes så fel att lämna honom där helt själv. Tänker fortfarande att jag lämnade honom ensam och helt själv . Visst vet att han var död men det känns så onaturligt att åka hem utan honom. Han kommer dock alltid finnas i mitt hjärta.

  • Lycky me

    Ångrar inte att jag såg honom hade ångrat mig så mycket om jag inte valt att se honom. Han var så liten och fin som en vanlig bebis fast mycket mindre.

  • Mamaobabba

    Hu vad jobbigt det låter! Jag beklagar verkligen det tunga du måste gå igenom..
    Skönt ändå att du fick se din lille kille..
    Skickar styrkekramar och varma tankar till dig!

Svar på tråden Missfall vecka 19